loading...
پورتال جامع وبگردی
سید علی موسوی بازدید : 260 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (1)

هر ترشحی عفونت نیست

 

 

ترشحات واژن,عفونت واژن,ترشحات طبیعی واژن

 

 هر ترشحی عفونت نیست

یکی از شکایات عمده زنان بخصوص در سنین باروری، وجود ترشحات واژن است. اغلب عفونت ها حتی در نوع خفیف، علامت هایی آزاردهنده دارند و بیمار را به یکی از کلینیک ها یا مطب می کشاند. اما عفونت بر اثر چه عاملی به وجود می آید و چه نشانه هایی دارد و مهم تر این که آیا هر ترشحی را باید عفونت قلمداد کنیم؟

پاسخ این پرسش ها را از دکتر طاهره فروغی فر، جراح و متخصص زنان و زایمان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران جویا شدیم.

 

ابتدا درباره ساختمان واژن و نوع ترشحات طبیعی آن توضیح مختصری بدهید.

واژن یک لوله توخالی فیبری عضلانی است که از دهانه خارجی دستگاه تناسلی زنانه شروع می شود و تا دهانه رحم امتداد می یابد. ترشحاتی در این ناحیه دیده می شود که طبیعی است. اما این ترشحات مربوط به واژن نیست، زیرا در بافت واژن غده ای دیده نمی شود و ترشحات از رحم یا از دهانه رحم به درون واژن ریخته می شود.

وسط هر دوره ماهانه و با افزایش ترشح دهانه رحم که تحت تاثیر هورمون است، زنان ترشحات بیشتری را مشاهده خواهند کرد (زنانی که قرص های ضدبارداری استفاده می کنند به دلیل تغییرات هورمونی ممکن است این تغییرات را احساس نکنند).

 

این ترشحات چه ویژگی هایی دارد؟

ترشحات طبیعی اصولا بی رنگ و بی بوست که در نیمه های سیکل نیز حجم زیادتری پیدا می کند. در واژن هر خانم، باکتری های هوازی زندگی می کند و جزئی از فلور نرمال طبیعی بدن محسوب می شود. اگر به هر دلیلی باکتری های بی هوازی بیشتر شود شرایط طبیعی واژن به هم می خورد و ترشحات غیرعادی آغاز می شود. گفته می شود مواردی مانند نزدیکی های مکرر، دوش های واژینال و… می توانند PH واژن را برهم بزند. PH واژن باید ۴ باشد و اگر قلیایی شود عفونت اتفاق می افتد.

 

چه نوع عفونتی؟

نام این عفونت، باکتریوز واژینال است. ترشحات بسیار بدبو شبیه ماهی گندیده دارد و پس از نزدیکی شدت می یابد .اغلب آبکی و گاهی زرد کمرنگ یا پررنگ است. باکتریوز واژینال بعد از درمان شانس عود بالایی دارد، بنابراین باید بخوبی درمان شود.

 

حتی خانم باردار نیز ممکن است دچار این نوع عفونت شود که گاهی باعث زایمان زودرس می شود (پاره شدن کیسه آب یا عفونت مایع آمنیوتیک و غفونت های رحمی بعد از عمل سزارین). این نوع از عفونت حتی در خانم های باردار باید درمان شود. درمان شریک جنسی لازم نیست، ولی در عفونت تریکومونا هر دو جنس یعنی مرد و زن باید درمان شوند.

 

تریکو مونا چه علائمی دارد و چرا شوهر به درمان نیاز دارد؟

احتمال انتقال عفونت تریکو موناس واژینالیس از مرد به زن و از زن به مرد خیلی بالاست و آقایان پس از یک بار نزدیکی با زن مبتلا، دچار چنین عفونتی می شوند. اغلب مواقع عفونت در مردان علائم خاصی ندارد، گرچه برخی خانم های مبتلا ذکر می کنند همسرانشان هم دچار سوزش و خارش هستند.

 

ترشحات تریکومونا بسیار بدبو است و اغلب ماهیت آمیزشی دارد، به همین دلیل وقتی عفونت حجیمی از نوع تریکو موناس واژینالیس را در یک بیمار مشاهده می کنیم، لازم است دیگر بیماری های آمیزشی مانند سفلیس و اچ. آی. وی را هم مد نظر داشته باشیم. حتما شریک جنسی باید درمان شود.

 

در زنان باردار ممکن است باعث زایمان زودرس یا پارگی کیسه آب شود. در موارد عود مجبور به دادن کشت آزمایشگاهی از ترشحات هستیم، زیرا ممکن است انگل دیگری باشد که به داروی تجویز شده حساس نباشد (تریکومونا عفونت انگلی است).

 

شایع ترین نوع عفونت در زنان کدام است؟

شایع ترین، عفونت های قارچی است که ۷۵ درصد زنان به آن مبتلا می شوند و از هر سه زن یک نفر در طول زندگی اش به آن مبتلا می شود. عواملی که باعث بروز این عفونت می شود بیشتر به سیستم ایمنی ما مربوط است. این ارگانیسم، ترشحی از خود دارد که روی سیستم ایمنی بدن تاثیر می گذارد. حتی برخی عوامل تحریکی که در ناحیه تناسلی خارش ایجاد می کند به دلیل توکسین موجود در قارچ است.

 

تمام کسانی که سیستم ایمنی شان ضعیف شده است مانند خانم های باردار، دیابتیک یا کسانی که مدت طولانی از داروی آنتی بیوتیک برای درمان استفاده کرده اند، مستعد ابتلا به عفونت های قارچی هستند.

بیماران از خارش و سوزش زیاد و ترشحات به شکل پنیری شکایت دارند و در برخی مواقع به اشتباه می گویند دچار سوزش ادراری هستند. عفونت های قارچی باید با دسته داروهایی از گروه آزول ها درمان شود.

 

اگر در طول یک سال خانمی، چهار بار یا بیشتر دچار عفونت قارچی شود این فرد عفونتی از نوع راجعه دارد. در این موارد به دو نکته باید شک کنیم که آیا واقعا عفونت از نوع قارچی است یا یک بیماری پوستی ملتهب در آن ناحیه وجود دارد (اصطلاحا درماتیت آتوپیک مزمن می گوییم). البته در زنان با واژن آتروفیک نیز این نشانه ها دیده می شود.

 

درباره آتروفی واژن بیشتر توضیح دهید.

زنان یائسه به دلیل قطع هورمون های جنسی دچار واژن خشک و شکننده و درد هنگام نزدیکی و خارش می شوند (سلول های واژن تحلیل می رود). در زنان یائسه نیز ممکن است علائمی مانند عفونت های قارچی دیده شود، ولی الزاما به معنای عفونت قارچی نیست و برای رفع آن باید استروژن های موضعی تجویز شود.

البته قبل از تجویز آزمایش هایی از دهانه رحم، ماموگرافی و سونوگرافی از رحم درخواست می کنیم. اگر به کرم های هرمونی موضعی جواب ندهند می توانیم از دارو های سیستمیک خوراکی نیز استفاده کنیم و بیمار باید کاملا تحت نظر پزشک باشد.

 

درمان در عفونت های عودکننده چگونه است؟

برای درمان بیمار تحت نظر باشد و ممکن است به مدت شش ماه برای بیمار دارو تجویز کنیم. برای تجویز برخی دارو ها شاید نیاز به تست های کبدی نیز باشد.

 

آیا این مواقع شست وشوی واژن با بتادین یا ترکیبات دیگر می تواند مفید باشد بخصوص زنانی که عفونت های عودکننده دارند؟

درباره عفونت های قارچی، تمیز و خشک نگه داشتن ناحیه واژن خیلی مهم است. مشاهده می کنیم این نوع از عفونت در دخترخانم هایی که لباس های تنگ و چسبان و لباس زیر غیر نخی می پوشند بیشتر است.

 

عفونت های قارچی، ناحیه تناسلی را ملتهب می کند. شست وشوی مکرر این ناحیه با شوینده ها یا بتادین بیشتر باعث تحریک پوستی و مخاطی می شود و زیاد توصیه نمی شود، ولی خشک کردن ناحیه واژن بدون این که آسیب زیادی وارد شود، مفید است. استفاده از هیچ نوع ماده شوینده و کرم های واژینال بدون نظر پزشک به هیچ وجه توصیه نمی شود.

 

گاهی بعضی خانم ها یک کرم خاص را برای همه عفونت ها استفاده می کنند. توجه کنید سه نوع عفونت در واژن وجود دارد و تشخیص نوع آن به عهده پزشک معالج است. گاهی نشستن داخل محلول سرکه و آب می تواند نقش پیشگیری کننده در عفونت داشته باشد، ولی با بروز عفونت این درمان ها بی فایده بوده و حتما دارویی مختص به همان نوع عفونت باید تجویز شود.

 

بسیاری از دخترخانم ها از وجود ترشحات عادی واژن نگران هستند. توصیه تان چیست؟

همان طور که ابتدای مطلب ذکر شد همه زنان باید مقداری ترشح در طول سیکل ماهانه داشته باشند. عفونت ها اغلب با خارش، سوزش و بوی بد همراه است. اگر این علائم دیده نشود جای هیچ نگرانی نیست.

 

منبع:aftabir.com


سید علی موسوی بازدید : 279 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

خنده دارترین استاتوس های ناب فیسبوکی

 

خنده دارترین استاتوس های ناب فیسبوکی

خنده دارترین استاتوس های ناب فیسبوکی

 

هر نوشته ای نویسنده ای دارد. هر نویسنده ای حق دارد اسمش را پای مطلبش ببیند. نوشته هایی که در این صفحه می خوانید، Status های کپی پیست شده ای است که در شبکه های اجتماعی دست به دست چرخیده و صاحبش را گم کرده.

اگر «شما» نویسنده این آثار هستید، لطفا عصبانی نشوید. لبخند بزنید و به خواننده هایی فکر کنید که با خواندن نوشته هایتان لبخند می زنند و در دل تحسین تان می کنند.

 

۱- مکالمه من با مینامون. من: چه مینای خوشگلی/ مرغ مینامون: چه مینای خوشگلی/ من: هیس/ مرغ مینامون: هیس/ من: من یه گاگولم/ مرغ مینامون: تو یه گاگولی/ من: تو خوشگلی/ مرغ مینامون: مرسی گاگول!

۲- یکی از جملاتی که می تونه یک دعوا رو تو ایکی ثانیه تموم کنه «هیس، مردم دارن نگاه می کنن» هست لامصب به ثانیه نمی کشونه. اصلا این رو باید تو آمپول کنن برای آرامش به ملت تزریق بشه!

۳- چرا وقتی پیرهن سفیدمون به یه جای خاکی می خوره سیاه می شه اما شلوار سیاهمون به همونجای خاکی می خوره سفید می شه:؟

۴- این آهنگ معروفه هست که جیپسی کینگ خونده، توش می گه: آمامیو و فلان، یک کلمه اش رو هم نمی فهمم چی می گه، اما به خدا راست م یگه، دنیا خیلی نامرده!

۵- قانون پایستگی کادو: هیچ کادوی زشت و به دردنخوری دور انداخته نمی شود… فقط از خانه ای به خانه دیگر و از شخصی به شخص دیگر منتقل می شود.

۶- بابام فارسی کتابی اسمس میده. الان زده: سلام آیا میتوانی نان بخری؟

منم براش زدم: آری پدر اکنون خود را به سرعت به شاطر خواهم رساند و از او طلب نان می کنم.

پدر چند عدد نان از شاطر طلب کنم؟ بعد بابام زنگ زد گفت: منو مسخره می کنی؟ اگه جرات داری بیا خونه؟ آیا به نظر شما من امشب به خانه خواهم رفت؟

۷- کلاس اول دبستان بودم با خوشحالی دست تو نمره ام بردم و ۹ رو کردم ۱۹ بردمش پیش بابام گفتم ۱۹ شدم جایزه می خوام!

اونم گوشم رو گرفت و گفت حالا برا ۹۱ که گرفتی چی میخوای؟!

۸- مکالمه دوتا تاجیکستانی: شنبه بریم دوشنبه؟ نه دوشنبه بریم دوشنبه. نه سه شنبه بریم دوشنبه که چهارشنبه برگردیم.

۹- یکی از فانتزیام اینه که وقتی یه ماشین مازراتی دیدم با عجله سوار شم بگم: چرا دیر اومدی؟ بعدش رو کنم طرف راننده و بگم: ااااوه اوهببخشید فک کردم بابامه؛ بعد پیاده شم!

۱۰- امتحان رانندگی داشتم افسر پرسید جفت راهنما در چه مواقعی استفاده میشه ؟ گفتم تو عروسی! هیچی دیگه! قبول نشدم.

۱۱- از قدیم گفتن کبوتر با کبوتر، چیپس با ماست!

۱۲- پسر چیست؟ یک انسان مظلوم و تنها زمان به دنیا آمدنش می گویند: حال مادرش چطور است؟ موقع عروسیش می گویند: چه عروس زیبایی و موقع مردنش می گویند: بیچاره زنش!

۱۳- ضد حال یعنی سه صفحه به یکی پیامک بدی و بعد جواب بده OK.

14- مدرسه که می رفتم همیشه سر کلاس به این فک می کردم که اگه پنکه سقفی بیوفته کله کیا قطع می شه!

۱۵- کاش می شد وارد Menu زندگی بشیم و بعد تو قسمت Game setting بریم و Difficulty رو روی Easy تنظیم کنیم.

۱۶- عصر حجر، عصر اطلاعات، عصر ارتباطات، عصر فن آوری، عصر دیجیتال، همه اینا ثابت می کنند که پیشرفت بشر همیشه در عصر صورت گرفته و از صبح زود بیدار شدن، آدمی به جایی نمی رسه!

۱۷- یادمه این ساپورتایی که الان کلی با کلاسه، قدیما ننم تو زمستونا به زور بهم می داد زیر شلوار مدرسه بپوشم و جوربم بکشم روش که نَچّام!

۱۸- دقت کردین هر وقت پول خرد نداشته باشین سوار تاکسی شیم، حتما راننده تاکسی با یه مسافر دیگه که قبل از ما پیاده میشه سر پول خرد بحث شون می شه؟

۱۹- اینایی که هر جا میرن می گن «میخوام چاق بشم نمی تونم»

نمی خوان چاق بشن، فقط میخوان چاقا رو بسوزونن.

۲۰- وقتی در یخچال رو باز می کنی: ۱- اگجر بخوای چیزی توش بذاری، تا خرخره پره. ۲- اگه گرسنت باشه بخوای چیزی بخوری، فقط کمی برفک موجوده.

۲۱- قبول دارید دکترا هر چی کمتر تشخیص میدن بیشتر دارو میدن؟

۲۲- یارو واسه بچه شش ساله ش تبلت خریده بعد دو روز انداخته تو وان حموم، بچه شو دعوا نکرده که تو روحیه بچه اش اثر منفی نذاره.

منم سوم ابتدایی بودم خط کش چوبی ۳۰ سانتی بابام رو بردم مدرسه ازم بلند کردن، آقام بعد از یه هفته با وساطت بزرگای فامیل رام داد تو خونه!

والا روحیه توله سگ بیشتر از ما ارج و قرب داشت

۲۳- فیس بوکمون شده حموم عمومی. یه عده عکس لنگ گذاشتن یه عده عکس کیسه!

۲۴- کاش انتخاب همسر هم مانند انتخابات ریاست جمهوری بود.

چندتا نامزد به وسیله مامانم تایید صلاحیت می شدن میومدن از هنرها و برنامه هاشون می گفتن، بعدش منم سر فرصت با آگاهی همسر انتخاب می کردم و هر چهار سال یک بار حماسه دیگری می آفریدم!

۲۵- تا همین ۱۰ سال پیش وقتی با هدفون و هعندزفری صحبت می کردی فکر می کردن دیوونه ای، الان وقتی دیوونه بشی و با خودت حرف بزنی فکر می کنن هندزفری داری.

۲۶- پشت پیکان نوشته بود: بوق نزن لامصب، به خدا گاز میدم نمیره.

۲۷- یکی از دلایلی که من پیشرفت نمی کنم اینه که همه بعدش ازم شیرینی میخوان.

۲۸- طرف از کوبا تا فلوریدا ۱۰۰ مایل شنا کرده که پیام صلح و دوستی رو به جهانیان برسونه بعد من چون کنترل دور بود ازم دیشب با تلویزیون روشن خوابیدم.

۲۹- اینجوری که پسرا پیش میرن فک کنم من روز عروسی باید باماشین برم دومادو از آرایشگاه بیارم!

۳۰- ما بچه که بودیم مامانمون یه دمپایی داشت که اگه تو دعوا پرت می کرد طرفت و جاخالی نمی دادی مرگ مغزی می شدی! حالا مامانای امروزی می خوان تنبیه کنن می گن، آی پد جدید که اومد دیگه برات نمی خریم پسر بی تربیت، باید با همون آی پد قبلیت بسازی!

۳۱- داداشم خوابیده بود، گوشیش زنگ خورد بیدار شد لپ تاپ منو از برق کشید!

۳۲- آخرش نفهمیدیم مترادف کله مدیون دقیقا چیه؟ مشغولزومبه … مشغلزمه … مسقولظمبه … مشغلضمه … مشقول ظمه … مشقور زمده … آشخور زبده … مش غول زبده … مشغول زنده … مش غول زنده … مش غلام گنده … مش غول ضمبه ای اگه راستشو بدونیو نگی!

 

 

 

 
 

 

ویرایش
سید علی موسوی بازدید : 236 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

گالری تصاویر مدل خط چشم

 

گالری تصاویر مدل خط چشم

 

گالری تصاویر مدل خط چشم

 

 

خط چشم برای اولین بار توسط زنان بین النهرین کشف شد.خط چشم یکی از آرایش های پر زرق و برق به حساب می آید و شما میتوانید با کشیدن خط چشم، آرایش خود را به آرایشی مجلسی تبدیل کنید.

برای تکمیل آرایش چشم خود می توانید از سایه و ریمل استفاده کنید تا چشم هایتان زیباتر به نظر برسد.

برای کشیدن خط چشم روش های بسیاری وجود دارد و ساده ترین آن کشیدن خط چشم از ناحیه داخلی چشم به ناحیه بیرونی است.

 

گالری تصاویر مدل خط چشم,مدل آرایش چشم

گالری تصاویر مدل خط چشم,مدل آرایش چشم

گالری تصاویر مدل خط چشم,مدل آرایش چشم

گالری تصاویر مدل خط چشم,مدل آرایش چشم

گالری تصاویر مدل خط چشم,مدل آرایش چشم

گالری تصاویر مدل خط چشم,مدل آرایش چشم

گالری تصاویر مدل خط چشم,مدل آرایش چشم

گالری تصاویر مدل خط چشم,مدل آرایش چشم

گالری تصاویر مدل خط چشم,مدل آرایش چشم

گالری تصاویر مدل خط چشم,مدل آرایش چشم

گالری تصاویر مدل خط چشم,مدل آرایش چشم

گالری تصاویر مدل خط چشم,مدل آرایش چشم

گالری تصاویر مدل خط چشم,مدل آرایش چشم

گالری تصاویر مدل خط چشم,مدل آرایش چشم

 

 

 

 
 
ویرایش
سید علی موسوی بازدید : 253 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

محسن قهرمانی از حضور در فوتبال منع شد

 

 

محسن قهرمانی از حضور در فوتبال منع شد

 

محسن قهرمانی از حضور در فوتبال منع شد

 

 

کمیته اخلاق سازمان لیگ برتر داور دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان و برخی عوامل درگیر با ماجراهای داوری هفته های اخیر فوتبال ایران را تا اطلاع ثانوی محروم کرد. این ستاد همچنین یکی از مربیان باشگاه پرسپولیس که دستیار علی دایی نیز هست را تا اطلاع ثانوی از فعالیت در فوتبال منع کرده است.

 

براساس اعلام کمیته اخلاق سازمان لیگ برتر محسن قهرمانی داور دیدار تیم های فوتبال سپاهان و پرسپولیس که در دقایق ابتدایی میثم حسینی را از زمین اخراج و یک ضربه پنالتی برای سپاهان اعلام کرد تا اطلاع ثانوی از داوری محروم شد.

علیرضا علیپور دبیر این ستاد عصر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران ضمن بیان این خبر افزود: محسن قهرمانی داور وسط، کرمانشاهی، کمک داور دوم، ایلدروم تیم داوری بازی سپاهان به غیر از کمک داور اول تا اطلاع ثانوی از کلیه فعالیت های داوری محروم شدند.

 

دبیر ستاد اخلاق سازمان لیگ برتر افزود: محمدرضا مولایی بدنساز تیم فوتبال پرسپولیس و علی حاتم( از مسئولان باشگاه پرسپولیس و نزدیکان علی دایی) به همراه منوچهر بادیه از باشگاه نفتون به این دلیل که مسائل را صادقانه بیان نکرده اند تا اطلاع ثانوی از فعالیت های فوتبالی محروم هستند.

 

دیدار تیم های فوتبال سپاهان اصفهان و پرسپولیس تهران در هفته دهم رقابت های لیگ برتر به میزبانی سپاهان در ورزشگاه فولادشهر برگزار شد و با برتری 2 بر صفر تیم اصفهانی خاتمه یافت. در دقایق ابتدایی این دیدار و زمانی که توپ ارسالی درون محوطه جریمه پرسپولیس رسید، محسن قهرمانی به نشانه خطای میثم حسینی روی شجاع خلیل زاده در سوت خود دمید و علاوه بر اخراج حسینی، یک ضربه پنالتی به سود سپاهان اعلام کرد.

 

پس از این اتفاق مسئولان باشگاه پرسپولیس و علی دایی موضع تندی علیه داوری این دیدار گرفتند که منجر به حضور مسئولان این باشگاه در کمیته انضباطی و پس از آن محسن قهرمانی در این کمیته شد. ستاد مبارزه با تخلفات حرفه ای فوتبال عصر امروز دوشنبه رای ابتدایی خود در مورد متخلفان این اتفاق را اعلام کرد.

سید علی موسوی بازدید : 227 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

واکنش علی دایی به ادعای قهرمانی

 

 

واکنش علی دایی به ادعای قهرمانی

 

واکنش علی دایی به ادعای قهرمانی

 

 

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس ادعای محسن قهرمانی مبنی بر تماس تلفنی با او را تکذیب کرد.

علی دایی در گفت  وگو با تسنیم، در واکنش به ادعای محسن قهرمانی مبنی بر اینکه پیش از آغاز لیگ برای کمک به یک نیازمند با دایی تماس گرفته اما سرمربی پرسپولیس به او جواب رد داده گفت: من صددرصد این صحبت ها را تکذیب می کنم. بنده هیچ موقع با قهرمانی صحبت نکردم و می دانم این مسائل را به این آقا یاد داده اند که بگوید.

 

وی ادامه داد: چرا الان قهرمانی این صحبت ها را مطرح می کند و چرا در برنامه 90 فدراسیون فوتبال این ادعاها را اعلام نکرد؟ او چنین درخواستی از من نداشته و تلفنی با من صحبت نکرده است. ادعای او دروغ است و اگر مدعی شده با من تلفنی صحبت کرده باید پرینت این مکالمه را به همه نشان دهد. هیچ تماسی بین من و قهرمانی پیش از آغاز لیگ صورت نگرفته؛ بالاخره ایشان باید با یک شماره با من تماس گرفته باشد. او باید بگوید با چه شماره ای با من صحبت کرده است.

 

سرمربی پرسپولیس در ادامه در واکنش به این مسئله که آیا به میلاد غریبی و رضا حقیقی برای جدایی از این تیم رضایت نامه خواهد داد یا خیر، اظهار داشت: اصلا و ابدا چنین مسئله ای صحت ندارد. ما به هر دوی این بازیکنان نیاز داریم و آنها تا زمانی که با پرسپولیس قرارداد دارند پیش ما می مانند. مطمئنا هر کسی که تمرینات از نظر فنی خوب باشد و رضایت کادر فنی را به دست بیاورد مورد استفاده قرار خواهد گرفت. ما روی هر دوی این بازیکنان حساب باز کردیم.

 

دایی در پاسخ به این سوال که آیا پرسپولیس برای جذب کریم انصاری فرد برنامه ای دارد، تاکید کرد: چنین مسئله ای مطرح نیست و ما دنبال کسی نیستیم. تمام این صحبت ها شایعه است.

سید علی موسوی بازدید : 201 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

دختر جوان قربانی کینه پسر شرور شد

 
 
دختر جوان قربانی کینه پسر شرور شد

 

پسر شرور که برای انتقام جویی بر روی صورت دختر مورد علاقه اش اسید پاشیده بود در جریان محاکمه اش به تشریح جنایت خود پرداخت.

صبح امروز جلسه محاکمه پسر اسیدپاش در شعبه 71 دادگاه کیفری و به ریاست قاضی نورالله عزیزمحمدی برگزار شد.

 

در ابتدای این جلسه کاکلی نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده جمشید 25 ساله متهم است در تاریخ یکم فروردین سال 91 بر روی دختر جوانی به نام شیرین اسید پاشیده است.

 

بر اساس محتویات پرونده متهم با شیرین رابطه دوستی داشت که دختر جوان قصد داشت به این رابطه پایان دهد.

 

جمشید نیز برای انتقام گیری یک ظرف اسید آماده کرده و دختر مورد علاقه اش را به آلاچیق های تهرانسر کشاند بعد هم بر روی او اسید ریخت و از محل متواری شد.

 

متهم در تاریخ 28 اردیبهشت 91 در شهرستان خرم دره دستگیر و از آن زمان در بازداشت بسر می برد.

 

 با توجه به اقدام هولناک متهم برای وی تقاضای اشد مجازات را دارم.

 

قاضی عزیزمحمدی سپس از شیرین خواست به تشریح روز حادثه بپردازد.

 

دختر جوان نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه اظهار داشت: آبان ماه سال 89 با جمشید دوست شدم تا اینکه پس از هشت ماه او دستگیر و روانه زندان شد. در این مدت جمشید رفتار بدی با من داشت و همیشه من را کتک می زد حتی یکبار با چاقو به پایم ضربه ای زد و علیه او شکایت کردم، اما وقتی قول داد دیگر رفتارش را تغییر دهد از شکایت خود منصرف شدم.

 

وی ادامه داد: وقتی جمشید به زندان رفت من با پسر دیگری آشنا شده و قصد داشتم با او ازدواج کنم زمانیکه متهم متوجه موضوع شد آزار و اذیت هایش را آغاز کرد و بخاطر فرار از کتک هایش مجبور شدم سه ماه در خانه مادربزرگم مخفی شوم.

 

شب قبل از حادثه در حال رفتن به خانه بودم که جمشید سد راهم شد و با تهدید من را به باغی برد. در آنجا باهم صحبت کردیم و من بخاطر ترسی که از کتک هایش داشتم هرچه می گفت قبول می کردم اما شب وقتی به خانه بازگشتم تلفنی موضوع علاقه ام به پسر دیگری را مطرح کردم، او هم خواست فردا برای آخرین بار باهم قرار بگذاریم. وقتی به محل قرار در تهرانسر رفتیم او یک ظرف پلاستیکی همراهش بود که ناگهان در آن را باز کرد و محتویاتش را بر روی صورت و دستهایم ریخت با کمک یک خودروی عبوری خودم را به بیمارستان رساندم که یکماه آنجا بستری بودم حالا هم تقاضای قصاص جمشید را دارم.

 

در ادامه وکیل شیرین در جایگاه حاضر شد و گفت: باتوجه به اینکه امکان قصاص با اسید وجود ندارد درخواست قصاص با روشی که مورد تایید پزشکی قانونی می باشد را دارم. همچنین خواستار پرداخت دیه برای بقیه جراحات و همچنین خسارت معنوی به موکلم می باشم.

 

رئیس دادگاه با تفهیم اتهام به جمشید از او خواست به دفاع از خود بپردازد و پسر شرور نیز پس از قرار گرفتن در جایگاه گفت: دو سال با شیرین دوست بودم و قبول دارم در این مدت چند بار او را زدم ما با هم رابطه دوستی نداشتیم و مثل زن و شوهر بودیم اما شیرین همیشه به من خیانت می کرد و کتک هایش به همین خاطر بود. برادرم در کار تاسیسات است و چند بار دستانش با اسید سوخته بود، اما بعد از مدتی زخم هایش ترمیم یافته بود. من هم فقط می خواستم شیرین اذیت شود به همین خاطر یک ظرف اسید تهیه کرده و روی او ریختم. در این مدت نیز دو بار در زندان خودکشی کردم.

 

پس از آخرین دفاعیات متهم قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.

سید علی موسوی بازدید : 263 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

آگهی استخدام شرکت پتروشیمی مروارید

 
 
آگهی استخدام شرکت پتروشیمی مروارید

 

 

شرکت پتروشیمی مروارید (سهامی خاص) واقع در منطقه عسلویه برای مشاغل بهره برداری ، ایمنی وآتش نشانی از داوطلبان واجد شرایط ذکور ( آقایان ) ، ترجیحا متقاضیان بومی استان بوشهر ( متولدین یا دریافت کنندگان مدرک تحصیلی دیپلم از استان بوشهر ) با داشتن شرایط ذیل، از طریق برگزاری آزمون کتبی و روانشناختی ، مصاحبه های تخصصی و سایر مراحل استخدامی ، به صورت قراردادی ( مدت معین ) دعوت به همکاری می نماید.الف: شرایط داوطلبان استخدام:

 

۱- شرایط عمومی :

۱-۱ تابعیت دولت جمهوری اسلامی ایران و متدین به دین مبین اسلام و با یکی از ادیان رسمی کشور.

۲-۱ عدم سوء پیشینه کیفری .

۳-۱ داشتن تندرستی و توانائی کامل جسمانی و روانشناختی طبق تائید طب صنعتی و روانشناس کار .

۴-۱ دارا بودن برگ پایان خدمت با معافیت دائم کامپیوتری برای داوطلبان در زمان ثبت نام .

۵-۱ عدم اشتغال و تعهد کار بصورت رسمی ، پیمانی ، قراردادی و آزمایشی در سازمان ها و موسسات دولتی و مراکز وابسته به آن.

۶-۱ عدم اشتغال و تعهد کار در شرکتهای خصوصی پتروشیمی .۲– شرایط شرکت در آزمون استخدامی برای مشاغل بهره برداری :

۱-۲ داشتن مدرک تحصیلی دیپلم در رشته های علوم تجربی ، ریاضی فیزیک ، صنایع شیمیایی و فوق دیپلم در رشته های شیمی ، عملیات پتروشیمی و صنایع شیمیایی .

۲-۲ دارا بودن حداقل معدل کل ۱۳ ( برای فرزندان عزیز شاهد و فرزندان جانباز ۲۵ % به بالا ، شرط معدل الزامی نیست ) .

۳-۲ داشتن حداکثر ۲۳ سال سن ( متولدین ۱۳۶۹/۰۸/۰۱ به بعد ) برای داوطلبان دیپلم و داشتن ۲۶ سال سن برای داوطلبان فوق دیپلم (متولدین ۱۳۶۶/۰۸/۰۱ به بعد )

توضیح اینکه مدت خدمت سربازی به حداکثر سن متقاضیان فوق اضافه می شود .

۳- شرایط شرکت در آزمون استخدامی برای شغل مامور آتش نشان :

۱-۳ داشتن مدرک تحصیلی دیپلم در کلیه رشته های تحصیلی .

۲-۳ دارا بودن حداقل معدل کل ۱۳ ( برای فرزندان عزیز شاهد و فرزندان جانباز ۲۵ % به بالا ، شرط معدل الزامی نیست )

۳-۳ داشتن حداکثر ۳۰ سال سن ( متولدین ۱۳۶۲/۰۸/۰۱به بعد )

۴-۳ دارا بودن گواهینامه پایه یکم رانندگی .

۵-۳ داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار مرتبط در مشاغل آتش نشانی با ارائه گواهی معتبر و رسمی همراه با گواهی پرداخت حق بیمه مربوطه .

۶-۳ برخورداری از شرایط فیزیکی مناسب برای شغل ( قد ۱۷۵ سانتی متر به بالا )

توضیح اینکه مدت خدمت سربازی به حداکثر سن متقاضیان فوق اضافه می شود .

۴ – شرایط شرکت در آزمون استخدامی برای مشاغل اپراتور اتاق کنترل آتش نشانی و افسر ایمنی :

۱-۴ داشتن مدرک تحصیلی فوق دیپلم در رشته های ایمنی صنعتی ، صنایع گرایش ایمنی صنعتی ، شیمی .

۲-۴ دارا بودن حداقل معدل کل ۱۳ ( برای فرزندان عزیز شاهد و فرزندان جانباز ۲۵ % به بالا ، شرط معدل الزامی نیست ) .

۳-۴ داشتن حداکثر ۳۰ سال سن برای شغل اپراتور اتاق کنترل ( متولدین ۱۳۶۲/۰۸/۰۱ به بعد ) و حداکثر ۲۸ سال سن برای شغل افسر ایمنی (متولدین ۱۳۶۴/۰۸/۰۱به بعد ) .

۴-۴ داشتن حداقل ۲ سال سابقه کار مرتبط برای شغل اپراتور اتاق کنترل آتش نشانی و داشتن حداقل ۳ سال سابقه کار مرتبط در مشاغل ایمنی برای شغل افسر ایمنی با ارائه گواهی معتبر و رسمی همراه با گواهی پرداخت حق بیمه مربوطه

۵-۴ برخورداری از شرایط فیزیکی مناسب برای شغل اپراتور اتاق کنترل آتش نشانی ( قد ۱۷۵ سانتی متر به بالا ) .

توضیح اینکه مدت خدمت سربازی به حداکثر سن متقاضیان فوق اضافه می شود .

۵ – شرایط مدرک تحصیلی :

دارا بودن مدرک تحصیلی و یا اصل گواهی فراغت از تحصیل که در آن مقطع ، رشته و گرایش تحصیلی ، معدل و تاریخ فراغت از تحصیل ذکر شده باشد (گواهی تحصیلی یا لغو معافیت تحصیلی صادره برای حوزه نظام وظیفه مورد پذیرش نخواهد بود).

تذکر۱ : فارغ التحصیلان و دانشجویان مقاطع تحصیلی بالاتر از مقاطع اعلام شده ، مجاز به ثبت نام و شرکت در آزمون استخدامی برای مقاطع تحصیلی پائین تر نخواهد بود . در صورت مشاهده ، بعنوان کتمان حقیقت تلقی خواهد شد و از ادامه روند استخدام آنان جلوگیری بعمل خواهد آمد .

تذکر ۲ : مدارک داوطلبانی که تاریخ فراغت از تحصیل یا تاریخ پایان خدمت نظام وظیفه و یا تاریخ معافیت دائم آنان بعد از تاریخ برگزاری آزمون استخدامی باشد به هیچ وجه مورد پذیرش قرار نمی گیرد .

 

ب : جدول نیازمندیهای نیروی انسانی :

 

ردیف مشاغل مورد نیاز مقطع تحصیلی رشته و گرایش تحصیلی
۱ بهره برداری فوق دیپلم شیمی ، عملیات پتروشیمی ، صنایع شیمیایی
دیپلم ریاضی فیزیک ، علوم تجربی ، صنایع شیمیایی
۲ ایمنی و آتش نشانی فوق دیپلم ایمنی صنعتی ، صنایع ( گرایش ایمنی صنعتی ) و شیمی
دیپلم تمام رشته ها

 

ج ) نحوه ثبت نام برای شرکت در آزمون :

ثبت نام برای شرکت در آزمون استخدامی صرفاً از طریق پایگاه اینترنتی www.morvaridpc.ir انجام می گیرد . لذا داوطلبان در صورتی که واجد شرایط شرکت در آزمون باشند ، می بایست اقدامات ذیل را انجام دهند :

۱- داوطلبان می بایست مبلغ ۱۰۰,۰۰۰ ریال بابت هزینه ثبت نام به حساب شماره ۲۶۴۳۴۴۹۴۳۱ نزد بانک تجارت شعبه کمپ مثلثی ( عسلویه ) کد ۲۶۴۳۰ ( قابل پرداخت در کلیه شعب بانک تجارت ) به نام شرکت پتروشیمی مروارید واریز نمایند .

۲- فرم ثبت نام بند “ی” را بطور دقیق و واقعی تکمیل نمایند .

 

د – تاریخ ثبت نام برای آزمون :

داوطلبان پس از مطالعه دقیق مفاد راهنمای آگهی استخدام در صورت دارا بودن شرایط اعلام شده از روز دوشنبه مورخ ۹۲/۰۷/۱۵ تا پایان روز یکشنبه ۹۲/۰۷/۲۱ می توانند ثبت نام خود را از طریق پایگاه اینترنتی به نشانی فوق الذکر انجام دهند . لازم به ذکر است مهلت ثبت نام تمدید نمی گردد و امکان ثبت نام داوطلبان بعد از مهلت تعیین شده ، مقدور نخواهد بود .

تذکر ۱ : داوطلب می بایست بعد از ثبت نام کد رهگیری خود را اخذ نموده و در تاریخ ۹۲/۰۷/۲۳ با مراجعه به پایگاه اینترنتی پس از چاپ برگه ورود به جلسه آزمون آن را در روز برگزاری آزمون کتبی به مسئولین مربوطه ارائه نمایند ضمناً ، داوطلبانی که اطلاعات درج شده در برگه مجوز ( کارت ورود به جلسه ) مطابق با مشخصات واقعی آنها نمی باشد ، جهت رفع نقص می بایست در روز پنج شنبه مورخ ۹۲/۰۷/۲۵ از ساعت ۱۰ تا ۱۲ و ۱۴ تا ۱۶ با در دست داشتن برگه مجوز ( کارت ورود به جلسه ) ، اصل شناسنامه و یک قطعه عکس به آدرس فوق مراجعه نمایند و در تاریخ ۹۲/۰۷/۲۶ از ساعت ۸ تا ۱۰ صبح کارت های اصلاح شده خود را در محل مزبور دریافت نمایند .

تذکر ۲ : برگه فوق بعنوان مجوز ورود به جلسه آزمون ( کارت ورود به جلسه ) محسوب می گردد و همراه داشتن آن برای شرکت در جلسه آزمون کتبی الزامی است .

 

ه ) مواد آزمون کتبی :

الف ) مقطع تحصیلی دیپلم : ادبیات فارسی ، کامپیوتر ، ریاضی،هوش و زبان انگلیسی در سطح مقطع دیپلم

ب ) مقطع تحصیلی فوق دیپلم : ادبیات فارسی ، کامپیوتر ، ریاضی،هوش و زبان انگلیسی در سطح مقطع فوق دیپلم

تذکر : ضمناً در هر دو مقطع تحصیلی ، آزمون کتبی روانشناختی نیز به عمل خواهد آمد .

 

و ) نحوه تکمیل فرم ثبت نام :

داوطلبان گرامی پس از تکمیل فرم ثبت نام نکات بسیار مهم مندرج در بند “ح” راهنمای آگهی را به دقت مطالعه نموده و سپس بر اساس دستورالعمل ذیل نسبت به تکمیل آن اقدام نمایند .

 

تذکرات :

۱- قبولی در آزمون کتبی منوط به صحت مندرجات فرم ثبت نام و کسب نمره لازم می باشد .

۲- چنانچه داوطلب با ذکر مشخصات غیر واقعی در فرم ثبت نام اقدام به شرکت در آزمون نماید با مشخص شدن عدم صحت مندرجات در مراحل بعدی ( حتی در صورت پذیرش در آزمون و اشتغال به کار ) موضوع استخدام وی منتفی و مراتب از طریق مراجع ذیصلاح قانونی پیگیری خواهد شد .

۳- مبلغ فیش پرداختی به هیچ وجه مسترد نخواهد شد .

۴- در مواردی که قسمتی از سابقه کار به یک ماه کامل نمی رسد در صورت دارا بودن بیش از ۱۵ روز سابقه کار بعنوان یک ماه منظور می گردد .

 

ز ) اولویت های ویژه :

اولویت های ویژه اجتماعی طبق جدول مربوطه مندرج در این آگهی می باشد که داوطلب در صورت دارا بودن شرایط می بایست در فرم ثبت نام اعلام نماید .

جدول اولویت ویژه اجتماعی :

 

ردیف اولویت ویژه
۱ فرزند شهید
۲ فرزند جانباز ۲۵ % به بالا

 

صرفاً فرزندان جانبازان ۲۵ % و بالاتر از امتیاز مربوطه بهره مند خواهند شد و فرزندان جانبازان با درصد جانبازی کمتر مشمول دریافت این امتیاز نمی گردند.

 

ح ) نکات بسیار مهم :

 

۱– برای شغل مامور آتش نشان ، دارا بودن گواهینامه پایه یکم رانندگی در هنگام ثبت نام الزامی است .

۲ – برای مشاغل مامور آتش نشانی و اپراتور اتاق کنترل داوطلبانی می توانند ثبت نام نمایند که خدمت نظام وظیفه را انجام داده باشند و معافیت از خدمت نظام وظیفه برای اینگونه داوطلبان قابل قبول نمی باشد .

۳ – دارا بودن حداقل دو سال سابقه قبلی در شغل مامور آتش نشانی و حداقل دو سال سابقه کار در شغل اپراتور اتاق کنترل آتش نشانی و حداقل سه سال سابقه کار در شغل افسر ایمنی الزامی است و از کسانی که فاقد این سوابق کاری می باشند تقاضا می شود ثبت نام ننمایند .

۴- استخدام صرفاً در چارچوب قوانین کار و تامین اجتماعی ( مقررات اشتغال مناطق ویژه اقتصادی ) به صورت قراردادی موقت ( مدت معین ) می باشد و دادن حداقل ۵ سال تعهد خدمت برای پذیرفته شدگان نهایی آزمون الزامیست .

۵- به ثبت نام داوطلبانی که اطلاعات غیر واقعی ارائه نموده اند ترتیب اثر داده نخواهد شد و چنانچه این موضوع در هر مرحله از استخدام برای شرکت محرز گردد افراد خاطی از طریق مراجع ذیصلاح قانونی تحت پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت .

۶- از پذیرفته شدگان آزمون کتبی و فرزندان عزیز شاهد بر اساس ۲ برابر ظرفیت نیاز جهت تحویل اصل و کپی مدارک در تاریخ ۹۲/۰۸/۰۴ از طریق پایگاه اینترنتی دعوت بعمل خواهد آمد .

 

ط ) مدارک مورد نیاز جهت پذیرفته شدگان ۲ برابر ظرفیت :

 

۱ – اصل و تصویر آخرین مدرک تحصیلی یا گواهی رسمی فراغت از تحصیل که در آن مقطع ، رشته ، گرایش تحصیلی ، معدل و تاریخ فراغت از تحصیل ذکر شده باشد . ( ارائه مدرک پیش دانشگاهی برای مقطع تحصیلی دیپلم قابل قبول نخواهد بود )

۲- اصل و تصویر کلیه صفحات شناسنامه

۳- اصل و تصویر کارت پایان خدمت نظام وظیفه ( دو طرف کارت ) و یا معافیت دائم کامپیوتری

۴- اصل و تصویر کارت ملی ( دو طرف )

۵- سه قطعه عکس ۴× ۳ جدید با ذکر نام و نام خانوادگی ، شماره شناسنامه و تاریخ تولد در پشت آن .

۶- اصل و یک کپی از فیش بانکی مبلغ واریز شده بابت ثبت نام .

۷- داوطلبانی که دارای سابقه کار مرتبط باشغل مورد نیاز به صورت تمام وقت می باشند ، لازم است گواهی سابقه کار که در آن تاریخ شروع ، خاتمه و نوع کار ذکر شده باشد ( مطابق فرم شماره یک راهنمای آگهی ) را پس از امضاء توسط مقام ذیصلاح و ممهور نمودن به مهر محل خدمت و همچنین مدارک پرداخت حق بیمه مربوطه که در تاریخ ۹۲/۰۸/۰۴ اعلام خواهد شد ، به همراه داشته باشند ( گواهی سابقه کار همزمان با تحصیل و قبل از فراغت از تحصیل و همچنین در طول خدمت نظام وظیفه قابل قبول نخواهد بود )

۸- اصل و تصویر مدارک تحصیلی دیپلم و یا گواهی صادره از سوی اداره آموزش و پرورش شهر یا استان محل اخذ دیپلم برای داوطلبان مقاطع کاردانی و بالاتر ، که مبنای بومی بودن خود را محل اخذ دیپلم اعلام نموده اند ، الزامی است . ( ارائه مدرک پیش دانشگاهی و دانشگاهی در این خصوص قابل قبول نمی باشد )

۹ – اصل و کپی گواهی مدارک مربوط به فرزند شهید بودن متقاضی از بنیاد شهید و امور ایثارگران مرکز استان بوشهر برای فرزندان عزیز شاهد .

۱۰- اصل و کپی مدارک جانبازی پدر متقاضی با ذکر درصد جانبازی برای فرزندان عزیز جانبازان .

۱۱- اصل و تصویر گواهینامه پایه یکم رانندگی ، جهت متقاضیان شغل مامور آتش نشانی .

۱۲- اصل و کپی گواهی معتبر و رسمی سابقه کار قبلی مرتبط مشاغل آتش نشانی به میزان حداقل ۲ سال همراه با گواهی پرداخت حق بیمه مربوطه .

۱۳- اصل و گواهی معتبر و رسمی سابقه کار قبلی مرتبط با مشاغل ایمنی به میزان حداقل ۳ سال همراه با گواهی پرداخت حق بیمه مربوطه .

تذکر ۱ : با توجه به اینکه ثبت نام برای شرکت در آزمون کتبی صرفاً از طریق پایگاه اینترنتی انجام می شود از داوطلبان تقاضا می گردد از ارسال هر گونه مدارک خودداری نمایند .

تذکر ۲ : اسامی پذیرفته شدگان آزمون کتبی به میزان دو برابر ظرفیت نیاز و فرزندان عزیز شاهد در تاریخ ۹۲/۰۸/۰۴ از طریق پایگاه اینترنتی به منظور مراجعه جهت ارائه مدارک مورد نیاز اعلام خواهد شد ، لذا ضروری است متقاضیان گرامی مدارک خود را به شرح مندرج در این راهنمای آگهی ، از قبل تهیه و آماده داشته باشند .

تذکر ۳ : ارائه گواهی لازم ، برای افرادی که با توجه به داشتن سابقه کار ، از تقلیل شرط سن استفاده نموده اند ، الزامی است .

 

فرم شماره ۱ : فرم گواهی سابقه کار مفید و مرتبط با شغل مورد نیاز 

 

بصورت تمام وقت داوطلبان استخدام

دانلود 

 

PDF

دانلود 

 

Word

برای ثبت نام اینجا را کلیک نمایید

سید علی موسوی بازدید : 222 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

داستان کوتاه من و حمام و دختر همسایه

 
 
داستان کوتاه من و حمام و دختر همسایه

 

 

عروسی دختر همسایمون -صاحبخونه- بود و مردونه رو انداخته بودن خونه ی ما (طبقه بالا) و قرار شد من توی اتاقخواب بمونم تا مردها ناهارشونو بخورن و برن. من تو اتاق خودمو با کامپیوتر سرگرم  کردم. مهمونا کم کم وارد میشدن و من صداشونو میشنیدم… همینطور اضافه میشدن … قرار بود ۲۵ نفر باشن اما نزدیک ۱۰۰ تا بودن! یا خدا! منم قفل در اتاقم خراب بود و هر لحظه میترسیدم که یکی بپره تو اتاق! وای!!

از ترسم رفتم یه متکا انداختم پشت در که هرکی مثلاً خواست وارد اتاق شه ، تلاشش بیهوده باشه! هیچی! اومدم با استرس پشت کامپیوتر نشستم و اصلا نفمهیدم چیکار میکنم! همینجوری مشغول بودم که از تو پذیرایی صدای چندتا پسر بچه ی تخس رو شنیدم… خدایا ارحمنی! شرارت از صداشون می بارید! مطنئن بودم فضولیشون گلمیکنه و میان سمت اتاق…! اصلاً اجازه ندادن این فکر کامل از سرم خطور کنه! دیدم دستگیره ی در داره بالا پایین میشه… خدایا تو که دوسم داشتی! حالا چیکار کنم چیکار نکنم؟!….. در اسرع وقت پریز کامپیوترو کشیدم و پریدم تو حموم! خدارو شکر متکاهه کار خودشو کرد و حداقل باعث شد چند ثانیه دیر تر وارد اتاق بشن. من تو حموم چمباتمه زده بودم ، چراغ هم خاموش بود و دستگیرشو هم از داخل انداخته بودم که وارد حموم نشن حداقل! والا!

صداشونو می شنیدم و حرص میخوردم! خدا رو شکر همه چیو جمع کرده بودم انداخته بودم تو کمد دیواری وگرنه باید فاتحه شونو میخوندم! آخه آدم اینقدر فضول!؟؟؟ اینا ننه بابا ندارن که بهشون بگه نکن زشته؟! چی بگم والا؟! همینجوری مثل بز نشسته بودم روی دوتا پاهام ( آخه یکی نیست بگه مگه چهارتا پا داری که رو دوتاش نشستی؟ )

کف حموم خیس بود و نمیشد روی نشیمنگاه نشست و اگر هم بلند میشدم سایه م از شیشه مشجر معلوم میشد! میشد با این روش اونا رو ترسوند ، اما میرفتن ننه باباشونو (اگه داشتن!) صدا میکردن و آبروی نداشته ی منم میرفت پی کارش!

تصمیم گرفتم مثل بز ، نه بز رو یه بار گفتم تکراری میشه! مثل مرغ پرکنده همونجا بشینم و به شانس و اقبال خودم فحش های +۱۸ بدم و صد البته به اون بچه های فضول و عمه هاشون!

تو همین اوضاع اسفناک بودم که یهو در حموم تکون خورد! وای خدا اینا دیگه چه تخسایی هستن! اگه میشد با ژیلت خودکشی کرد حتماً این کارو میکردم! ولی خدا رو شکر اون صحنه ی ترسناک تموم شد و به نظر رسید که از اتاق رفتن بیرون و در رو هم پشت سرشون بستن!

نفس عمیقی کشیدم و  بلند شدم! پاهام بدجوری کرخت شده بود! آخرین باری که پاهام اینجوری شده بود ، چندسال پیش موقع آزمون عملی آمادگی دفاعی بود که انقد بشین پاشو رفتم تا نزدیکی مرز افلیجیت رسیدم!! اما الآن خدا رو شکر میکنم فقط پاهام درد گرف و اتوبوسمون تصادف نکرد…

بگذریم

دستگیره ی در حموم رو آزاد کردم و در رو  کشیدم طرف خودم… یه بار ، دو بار.. نمیومد!!! از بیرون بسته بود!! دهـــنـــتـــونو….. معاینه فنی! دستگیره ی در رو از بیرون بسته بودن! چیکار میکردم؟! خدایا یه تیغ تیز محصولی از لامیران… نه! چندتا سوسک از تو چاه بفرست بالا من سکته رو کامل بزنم ، نمیخوام خون راه بیفته. حال منو تصور کنید تو اون لحظه… خودتونو جای من بذارید…

نشستم کف و حموم و بی توجه به خیسی کفِ ش شروع کردم به گریه… ساعت تقریباً ۱۱:۳۰ بود و مهمونا قرار بودساعت ۱ ناهار بخورن و بعدش برن! یعنی رســماً ۲ ساعتی رو تو حموم تاریک و مبهم زندونی بودم! کلید برقش هم بیرون بود و من دستم از بیرون کوتاه بود!

تو همون حال و هوا واسه خودم افکار خنگولانه میساختم!

نکنه از چاه حموم اژدها بیاد بیرون!

هری پاتر  :|

اژدهای دلتورا  :|

آخه این چه فکریه میکنی تو منگول خان! نکنه عروس و داماد بخوان بیان تو حموم ما دوش بگیرن!!!!! این دیگه آخرش بود!

یهو یه فکری به سرم زد و تصمیم گرفتم مثل این فیلما با لباس برم زیر دوش! صحنه ی حالبی میشدا! بشین بابا تو هم!

خلاصه اون دو ساعت هم عمر مفید ما تو حموم گذشت و من خوابم برد که به گفته ی مامانم ، بابا و مامانم اومدن تو اتاق و منو نیافتن ، وقتی مامانم در حموم رو باز کرد جیغ کشید و من پریدم! مثل این فیلما شده بود ، وقتی در سلول رو باز میکنن  و نور چشم زندونی رو میزنه! همونجوری شده بود! زیر لب مثل زخمی ها گفتم “ما…ما..ن”! چی شنیدم؟

- مامان و زهر مار! چشمم روشن! دیگه کارِت به جایی رسیده که خودکشی میکنی؟! اگه عاشقشش بودی چرا زودتر نگفتی؟!

- عاشق کی مامان ؟ چی میگی؟

- مرض! خودتم میدونی منظورم شقایقه (دختر همسایه که امروز عروسیش بود)

- شقایق کدومه مامان منو حبس کردن!

- پاشو پاشو واسه من فیلم بازی نکن! پسره ی الدنگ!

- مامان….!

- مامان و زهر هلاهل! خودتو جمع کن خرس گنده! بیا لباساتو جمع کن یه دوش بگیر از این کثافت در بیای!

من  :(

بابام در حال نظاره  :)

مامان : ضمناً! با شریفه خانم (مامانِ شقایق) صحبت کردم که شیما (خواهر کوچیکه ی شقایق) رو برات نشون کنم اونم موافقت کرد. شیما هم مثل شقایق ، خانومه ، غصه نخور!!!

من  :(

دوباره من  :|

همچنان من  :|

شیما سیبیل  : ))

من  :|

سید علی موسوی بازدید : 72 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

یافتن افزونه هایی که باعث کند شدن مرورگر شما می شود‎

 
 
یافتن افزونه هایی که باعث کند شدن مرورگر شما می شود‎

 

 

افزونه های مرورگرها اگرچه بسیار مفید هستند اما می توانند باعث افزایش حافظه ی مصرفی مرورگر شده و در نتیجه سرعت آن را کاهش دهند. در زیر با ما همراه باشید تا در مورد هر مرورگر به بررسی این مطلب بپردازیم.

Mozilla Firefox

فایرفاکس برخلاف رابط کاربری ساده اش در این مورد چندان ساده رفتار نمی کند. البته برای این مشکل نیز افزونه ای وجود دارد که شما می توانید برای دیدن میزان مصرف حافظه سایر افزونه ها آن را نصب کنید و پس از استفاده غیرفعالش کنید. برای این کار افزونه about:addons-memory extension را نصب کنید و آن را در تبی باز کنید. در تب باز شده شما می توانید لیستی از افزونه های نصب شده را بر حسب میزان حافظه ی مصرفی ببینید. بنابراین می توانید افزونه های غیر ضروری و حافظه بر خود را غیر فعال یا پاک کنید.

 

یافتن افزونه هایی که باعث کند شدن مرورگر شما می شود‎

 

 

Google Chrome

کروم مرورگری با قابلیت پردازش چندگانه است که شما می توانید با استفاده از مدیریت برنامه داخلی این مرورگر بر افزونه های نصب شده، میزان پردازش اختصاص یافته و حافظه مصرفی آن ها نظارت داشته باشید. برای دسترسی به این ابزار مدیریتی کافی است کلید کنترل و Esc را با هم فشار دهید. توجه داشته باشید که تنها افزونه هایی که در پس زمینه اجرا شده اند در این جا نمایش داده می شوند ولی افزونه هایی که کدی را به صفحات بارگذاری شده شما اضافه می کنند از دید شما پنهان خواهند بود.

 

یافتن افزونه هایی که باعث کند شدن مرورگر شما می شود‎

 

 

Internet Explorer

IEبرخلاف سایرین، تخمینی از حافظه مصرفی نمی دهد بلکه مدت زمانی را که هر افزونه برای اجرا به آن نیاز دارد نمایش می دهد. از روی این مدت زمان می توانید مقیاسی برای سنگینی هر افزونه داشته باشید، طبیعی است که هرچه اجرای یک افزونه بیشتر طول بکشد، حافظه ی مصرفی توسط آن نیز بیشتر است.

برای دستیابی به این اطلاعات منوی تنظیمات را در IE باز کنید و بخش Manage Add-ons را انتخاب کنید. برای غیرفعال کردن یک افزونه کافی است آن را انتخاب کنید و دکمه Disable را بفشارید. IE همچنین معیاری به نام Navigation Time را به شما نمایش می دهد که مربوط به زمان اضافه شده برای بارگذاری هر صفحه به واسطه ی وجود آن افزونه است.

 

یافتن افزونه هایی که باعث کند شدن مرورگر شما می شود‎

 

 

استفاده از حالت امن

در واقع تخمین واقعی میزان کندی ناشی از افزونه ها بسیار دشوار است اما با استفاده از این حالت شما می توانید مقایسه ای از سرعت مرورگر در حالت با و بدون افزونه ها را داشته باشید. بنابراین اگر مرورگر شما در حالت امن سرعت خیلی بیشتری داشت می توانید با اجرای مجدد آن در حال عادی و غیرفعال کردن نوبتی افزونه های افزونه های کند کننده را پیدا کنید.

برای این کار در مرورگر فایرفاکس کافی است به بخش Help بروید و سپس روی گزینه ی Restart with Add-Ons Disabled کلیک کنید.

 

یافتن افزونه هایی که باعث کند شدن مرورگر شما می شود‎

 

 

برای این کار در Google Chrome بر روی آیکون کروم کلیک راست کنید و سپس در بخش Option، گزینه ی Properties را انتخاب کنید. سپس بدون انتخاب هیچ افزونه ای Ok را بزنید. حال کافی است از کروم خارج شوید و مجددا آن را اجرا کنید. برای بازگرداندن افزونه های هم کافی است همین مراحل را به عکس طی کنید.

 

یافتن افزونه هایی که باعث کند شدن مرورگر شما می شود‎

 

 

در مورد Internet Explorer برای ویندوز 7 به آدرس زیر بروید:

All Programs -> Accessories -> System Tools -> Internet Explorer (No Add-ons)

و سپس میانبر را اجرا کنید. برای ویندوز 8 هم کافی است دو کلید Windows Key + R را بفشارید سپس عبارت iexplore.exe –extoff را تایپ کنید و اینتر را بزنید.

 

یافتن افزونه هایی که باعث کند شدن مرورگر شما می شود‎

 

در نهایت اینکه اگرچه افزونه ها بسیار مفیداند اما سعی کنید تنها از افزونه هایی استفاده کنید که ضروری اند. هرچند افزونه ها برنامه هایی کم حجم هستند ولی اضافه شدن آن ها به هم می تواند باعث کندی شدید مرورگر شما بشود.

سید علی موسوی بازدید : 88 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

نسخه تنومند و ضد آب گلکسی S5 و گلکسی نوت 3 تولید می شود

 
 
نسخه تنومند و ضد آب گلکسی S5 و گلکسی نوت 3 تولید می شود

 

 

یک خبرگزاری کره ای گزارش کرده که سامسونگ قصد دارد، پرچمدار بعدی خود، گلکسی اس 5 و همچنین نسخه جدیدی از گلکسی نوت 3 را با بدنه مستحکم و مقاوم در برابر نفوذ آب عرضه کند.

گلکسی اس 5، پرچم دار بعدی سامسونگ همچون اکسپریا Z سونی، ضد آب و ضد گرد و غبار خواهد بود. این گزارشی است که خبرگزاری ETNews منتشر نموده است. پیش از این نیز این رسانه اخبار دقیقی در رابطه با محصولات آینده شرکت های کره ای منتشر نموده بود.

سامسونگ پیش از این نیز نسخه ضد آب تلفن گلکسی اس 4 را با نام «گلکسی S4 اکتیو» روانه بازار کرده بود، اما این کمپانی مشخصات سخت افزاری پایین تری را برای اکتیو در نظر گرفت، رویه ای که ظاهرا قرار نیست برای نسخه مستحکم گلکسی اس 5 و گلکسی نوت 3 تکرار شود. این بدین معناست که تلفن های ضد آب آینده سامسونگ مقاومت در کنار قدرت سخت افزاری بالا را ارائه خواهند کرد.

 

نسخه تنومند و ضد آب گلکسی S5 و گلکسی نوت 3 تولید می شود

 

البته هنوز بسیار زود است که بخواهیم در مورد گلکسی اس 5 و مشخصات سخت افزاری آن صحبت کنیم، اما اگر گلکسی نوت 3 با بدنه مستحکم فلزی و قابلیت ضد آب عرضه شود، آنوقت کار برای رقبای این فبلت دشوار خواهد شد.

سید علی موسوی بازدید : 88 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

این میوه را بخورید تا جوان بمانید

 
 
این میوه را بخورید تا جوان بمانید
 

نگاهی به شکل و شمایل این میوه بیندازید. انگار که گلابی را موکت سبز کرده اند. اما نمی دانید زیر این پوستجلبکی چه خبر است. کلی ویتامین و اسیدهای چرب و مواد معدنی مورد نیاز بدن که یک جا جمع شده اند. شاید زمانی آووکادو جزو میوه های گران حساب می شد اما این روزها بقیه ی میوه ها هم چندان ارزان نیستند و با یک حساب سرانگشتی به این نتیجه می رسید که در برابر این همه ویتامین و در مقایسه با قیمت میوه های دیگر آووکادو چندان هم گران نیست. شاید مطالعه ی خواص این میوه قانعتان کند هرازگاهی آووکادو هم میل کنید.

 

آووکادو : سرشار از اسیدهای چرب ضروری و ویتامین E

آووکادو سرشار از چربی های مفید است که بیشتر آن ها را اسیدهای چرب اشباع نشده تشکیل می دهند که برایسلامت قلب و عروق لازم اند. مصرف نصف آووکادو یعنی حدود 100 گرم از آن 8 گرم اسید اولئیک نصیبتان می کند کهنقش موثری برای حفظ و افزایش میزان کلسترول خوب خون دارد. همین میزان حاوی 1.8 گرم اسید لینولئیک نیز می باشد که یک اسید چرب ضروری برای کاهش کلسترول بد خون است.

 

باید بدانید که این میوه ی خوشمزه سرشار از ویتامین E نیز می باشد. این ویتامین محافظ سلول های پوستتان است و اجازه نمی دهد پیری به این زودی ها به سراغ تان بیاید. ویتامین E خطر ابتلا به تصلب شرایین و حتی برخی از سرطان ها را نیز کاهش می دهد.

 

آووکادو : میوه ای سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی

با مصرف نصف آووکادو کلی ویتامین عایدتان می شود. یعنی زمانی که 100 گرم معادل نصف یک عدد آووکادو را میلمی کنید 4 تا 6 درصد نیاز روزانه تان به پیش ساز ویتامین آ، 10 تا 15 درصد نیاز روزانه تان به ویتامین C، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6 و ویتامین E و همچنین 18 درصد نیاز روزانه تان به ویتامین B9 یا همان اسیدفولیک تامین می شود. به همین راحتی به همین خوشمزگی!

 

آووکادو همچنین تامین کننده ی میزان چشمگیری از مواد معدنی بدن به خصوص پتاسیم و منیزیم می باشد. باید بدانید که پتاسیم برای افراد فشارخونی بسیار مفید است و معمولاً اکثر افراد با کمبود منیزیم مواجه اند. 100 گرم آووکادو حدود 10 درصد نیاز روزانه ی ما به منیزیم را تامین می کند. توصیه می کنیم خودتان را از خواص مفید این میوه ی خوشمزه محروم نکنید.

سید علی موسوی بازدید : 105 چهارشنبه 17 مهر 1392 نظرات (0)

دریاچه ترسناکی که پرنده ها را مجسمه می کند!! +تصاویر

 

 

دریاچه ترسناکی که پرنده ها را مجسمه می کند!! +تصاویر

 

دریاچه های از جمله زیباترین محل های گردشگری است که سالانه افراد زیادی را به خود جذب می کنند و اگر محلی برای شنا در آن ها تعبیه شود دیگر سیلی از گردشگران را به خود جذب خواهد کرد ولی همه دریاچه های دنیا این خاصیت را ندارند.

معمولا در کنار هر دریاچه و محلی که آب وجود داشته باشد حیات وحش پرندگان مختلف نیز وجود دارد و گونه های مختلف از پرندگان موجودات در کنار دریاچه جمع می شوند.

 

دریاچه ترسناکی که پرنده ها را مجسمه می کند!! +تصاویر

 

برخی از دریاچه های تنها به خاطر موجوداتشان معروف هستند زیرا محیطی زیبا را به وجود می آورند اما دریاچه ای هم در دنیا وجود دارد که جوش بیشتر ترسناک است تا آنکه زیبا و خانوادگی باشد.

دریاچه “ناترون” در شمال تانزانیا دریاچه ای است که بسیاری از آن ترس دارند زیرا در اطراف این دریاچه به راحتی می توان پرنده های را پیدا کرد که بر اثر مواد درون آب دریاچه به مجسمه تبدیل شده اند. این دریاچه به عنوان یکی از مخوف ترین نقاط تانزانیا شناخته می شود.

 

دریاچه ترسناکی که پرنده ها را مجسمه می کند!! +تصاویر

 

این دریاچه از خاکسترهای آتش فشانی پر شده است و مواد تشکیل دهنده آن همان موادی است که مصری ها برای مومیایی کردن از آن استفاده می کردند. این دریاچه دارای قلیایی بالایی است که pH آن به 9 تا 10.5 می رسد.

آب این دریاچه گاهی اوقات تا 60 درجه سانتی گراد بالا می رود و زندگی کردن در آن برای هر موجودی می توانسخت و کشنده باشد همچنین قلیایی بودن آن باعث می شود تا هر موجودی خیلی سریع تبدیل به مجسمه شود.

 

دریاچه ترسناکی که پرنده ها را مجسمه می کند!! +تصاویر

 

در اطراف دریاچه به راحتی می توان موجودات یا پرندگانی را مشاهده کرد که خشک شده و تبدیل به مجسمه شده اند. آب این دریاچه با این میزان قلیایی بیشتر شبیه به آمونیاک می ماند. آب دریاچه ناترون خیلی سریع بدن پرندگان را سوزانده و آن ها را مومیایی می کند.

 

دریاچه ترسناکی که پرنده ها را مجسمه می کند!! +تصاویر

 

به تازگی عکاسی به نام “نیک برنت” از این منطقه دیدن کرده است و عکس های جالبی از آن گرفته است. او در خاطرات خود گفته است آب این دریاچه به قدری وحشتناک است که فیلم دوربین را نیز به راحتی و در چند ثانیه نابود می کند.

سید علی موسوی بازدید : 66 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

حمایت کاخ سفید از دیدار دوستانه ایران و آمریکا

 
 
حمایت کاخ سفید از دیدار دوستانه ایران و آمریکا

 

 سخنگوي کاخ سفيد حمايت خود را از برگزاري ديدار دوستانه ميان تيم هاي ملي فوتبال ايران و آمريکا اعلام کرد.

برگزاري ديدار دوستانه برنامه ريزي شده ميان آمريکا و ايران حمايت دولت آمريکا را درپي داشت تا جايي که يکي از مقامات کاخ سفيد اعلام کرد که اين مسابقه در مسير تمايل واشنگتن براي مذاکره مستقيم با تهران قرار دارد.

ماري هارف، سخنگوي دپارتمان دولتي آمريکا در اين باره اظهار داشت: هميشه گفته ايم که با روي باز از مذاکرات مستقيم و گفت و گو با ايراني ها استقبال مي  کنيم؛ بنابراين چه جايي بهتر از زمين فوتبال؟

اظهارات هارف پس از صحبت هاي هفته گذشته علي کفاشيان، رئيس فدراسيون فوتبال ايران صورت گرفت که گفته بود فدراسيون فوتبال آمريکا تمايل دارد ايران در تورنمنت چهارجانبه سال آينده در آمريکا براي آمادگي به منظور حضور در رقابت هاي جام جهاني برزيل شرکت کند.

رسانه هاي ايران به نقل از کفاشيان اعلام کردند: تأييديه فدراسيون فوتبال آمريکا براي حضور در اين تورنمنت را دريافت کرده ايم.

در حالي که هارف حمايت خود را از اين مسابقه اعلام مي کرد، اظهار داشت که اين گزارش ها را نديده است. صحبت در خصوص برگزاري مسابقه فوتبال پس از بازگشت تاريخي روابط ميان واشنگتن و تهران انجام شده است. باراک اوباما، رئيس جمهور آمريکا و حسن روحاني، رئيس جمهور ايران چند هفته پيش پس از پايان نشست عمومي سازمان ملل متحد به صورت تلفني با يکديگر صحبت کردند که اولين گفت و گوي ميان رؤساي جمهور دو کشور پس از بيش از سه دهه بود. اين تماس تلفني پس از پيشنهادهايي از سوي دو طرف براي ايجاد روابط حسنه در خصوص برنامه هسته اي تهران بوده است.

نيل بيوث، سخنگوي فدراسيون فوتبال آمريکا مذاکرات آمريکا با مقامات ايران براي برگزاري اين مسابقات را تأييد نکرده است اما اعلام کرد که مقامات فدراسيون فوتبال اين کشور با تمام فدراسيون هايي که به تيم ملي کشورشان به جام جهاني راه يافته براي شرکت در اين تورنمنت چهارجانبه براي اواخر مي يا اوايل ژوئن در آمريکا در حال مذاکره هستند.

وي در اين باره اظهار داشت: در حال همکاري نزديک با دپارتمان دولت در خصوص دعوت از کشورهاي براي شرکت در اين تورنمنت هستيم. دپارتمان دولتي مي داند که با کشورهاي زيادي در اين باره صحبت کرده ايم.

تيم هاي ملي ايران و آمريکا که به هر دو به جام جهاني راه يافته اند تنها دوبار در زمين فوتبال با يکديگر رو در رو شده اند. ايران در رقابت هاي جام جهاني 1998 فرانسه با نتيجه دو بر يک به پيروزي رسيد و ديگر ديدار دو تيم در يک ديدار دوستانه که دو سال بعد در کاليفرنيا برگزار شد، با تساوي يک بر يک به پايان رسيد.

سید علی موسوی بازدید : 79 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

آنچه باید درباره تغذیه کودکتان بدانید

 
 
آنچه باید درباره تغذیه کودکتان بدانید

 

 

فرقی نمی کند که فرزند شما چه سنی دارد، کودک نوپاست، مدرسه می رود و یا نوجوان است، تشویق کردن او به خوردن مواد غذایی مفید و ضروری، برای والدین یک مشکل بزرگ به نظر می رسد.

راهنمایی کودکان برای داشتن یک الگوی غذایی صحیح نیاز به کمی زحمت دارد، اما سلامتی کودکان شما به این دردسر می ارزد.

 

کودکان به چه غذاهایی نیاز دارند؟

نیازهای تغذیه ای در سنین مختلف کمی متفاوت است اما صرف نظر از سن، همه کودکان به غلات سبوس دار، میوهها و سبزیجات، لبنیات و گوشت ها نیاز دارند. دقت کنید که در تنظیم برنامه غذایی کودکان همه گروه های غذایی را در نظر بگیرید.

 

ذخیره مواد غذایی خانه را اصلاح کنید.

یک اصل خوب و مهم این است که اگر مایلید کودک شما ماده غذایی خاصی را نخورد، آن را در منزل نگهداری نکنید. در هنگام خرید، غلات کامل مانند نان های سبوس دار (مثلا نان سنگک)، مغزها، میوه های تازه و خشک وسبزیجات برای میان وعده ها، لبنیات کم چرب به جای لبنیات طعم دار و شیرین شده و گوشت های کم چرب را انتخاب کنید. اگر در منزل شکلات، شیرینی و آب میوه های آماده دارید، آنها را دور از دید و دسترس کودکان قرار دهید.

 

اجازه دهید که کودکان در برنامه ریزی تغذیه خود شرکت کنند.

با کودکان در مورد غذاهایی که دوست دارند، صحبت کنید. این کار به معنی محدود کردن وعده های غذایی به سلیقهکودک نیست اما توجه شما به خواسته ها و نظر کودک نکته مهی در تغذیه اوست. مواد غذایی مد ظر خود را همراه با غذاهای مورد علاقه او سرو کنید. در این حالت او حتما مواد غذایی مورد نظر شما را نیز امتحان خواهد نمود. همچنین مواد غذایی را که دوست دارد با شیوه ای سالم طبخ کنید. مثلا سیب زمینی تنوری یا بخارپز انتخابمناسب تری نسبت به سیب زمینی سرخ شده است. در همه وعده های غذایی از سبزیجات خام یا پخته استفاده کنید. درتغذیه کودکان ناهار یک وعده غذایی مهم است، از او درباره ناهارش نظرخواهی کنید.

 

سعی کنید غذا را با اعضای خانواده بخورید.

یک فاکتور مهم در تغذیه کودک این است که همه افراد خانواده در کنار هم غذا بخورند. در این حالت کودک شما عادات غذایی صحیح را از شما می آموزد.

 

الگوی خوبی برای کودکتان باشید.

کودکان در رفتار و اعمال شما بسیار دقیق هستند. اگر شما آنها را به داشتن عادات غذایی مناسب تشویق کنید ولی خود از غذاهای آماده، چرب و شیرینی ها استفاده کنید، او هرگز به توصیه های شما عمل نمی کند. بنابراین از مواد غذایی سالم در رژیم غذایی خانواده استفاده کنید.

سید علی موسوی بازدید : 65 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

فال روز چهارشنبه 17 مهر 1392 / Wednesday 17

 
 
فال روز چهارشنبه 17 مهر 1392 / Wednesday 17

 

 

فروردین:

امروز با دیدن اشتباه کوچکی که معشوقه تان کرده است رابطه تان کمی با تزلزل روبه رو می شود. صبور باشید. البته این مساله در مقایسه با برنامه های آینده ای که با هم دارید اصلا قضیه مهمی نیست. مطمین شوید که کارتان مرتب است و تمام وظایفتان را به سرعت انجام می دهید. به دنبال رویاهایتان برای ترفیع باشید.

 

اردیبهشت:

تمام هستی امروز سخاوتتان را مورد تحسین قرار می دهد. البته زیاده روی در هر کاری خوب نیست. البته مراقب باشید که در خرج کردن سخاوت در رابطه هایتان چشم اندازتان را از دست ندهید. امروز خیلی دلربا هستید. موقعیت این را دارید که کسی را به زندگیتان برگردانید. هرچه سریعتر دست بجنبانید.

 

خرداد:

امروز در روابطتان خیلی منعطف و متواضع باشید. فکر نکنید که بیشتر از معشوقه تان کار از دستتان برمی آید. از نزاع پرهیز کنید. باید به همسرتان هم کمی آزادی بدهید و محدودش نکنید. امروز ممکن است که به سرما حساسیت پیدا کنید. حتما با خمیردندانی مناسب دندان هایتان را مسواک بزنید تا از اثرات جرم ها درامان باشید. سری به دنمدان پزشک بزنید.

 

تیر:

امروز می توانید از ستارگان کمک بگیرید و رویاهایتان را به واقعیت تبدیل کنید. تمام آنچیزی که نیاز دارید این است کهسخت کار کنید، دعا کنید و ایمان داشته باشید. سعی کنید هنگام گفتن عقاید و تصمیماتتان به معشوقه تان پرخاشگر نباشید. عقاید پست و پرخشم تنها باعث اذیت کردن و خشم او می شود.

 

مرداد:

مراقب قول ها و وعده هایی که به نظر خیلی خوب می آیند باشید! ممکن است دروغ باشند. باید فرزندان و اطرافیانتان را راهنمایی کنید. اگر متعهد به یک رابطه هستید ممکن است امروز کمی تنش داشته باشید. ممکن است یک دوست جدید به زندگیتان وارد شود. از نظر عاطفی همه چیز را آرام نگه دارید.

 

شهریور:

اگر روابطی دارید که در عوض توجهی که می کنید هیچ فایده ای به شما نمی رسانند، به فکر این باشید که برای همیشه آنها را قطع کنید. امروز روابطتان با جنس مخالف خیلی لذت بخش خواهد بود. مراقب باشید که پروژه هایتان را در موعد مقرر تمام کنید تا به عجله نیفتید.

 

مهر:

هنگام سروکله زدن با املاک مادیتان با فانتزی هایتان درگیر نشوید. شاید بخواهید چیزهایی را دور بیندازید که رد آینده به آنها نیاز پیدا خواهید کرد. مراقب سورپرایزهای پلیدی که ممکن است همه چیز را در روابط کاریتان به هم بریزند باشید. در رابطه با دوستان و اقوام سعی کنید که خیلی قاطع و با فهم باشید.

 

آبان:

کاریزمای خیلی بالایی دارید. این می تواند که در زمان حال موفقیت بسیار بالایی را برایتان رقم بزند. مراقب باشید که امروز بیش از حد کار نکنید. اگر بگذارید که استرس کار و زندگی کاریتان را کنترل کند، سردرد خیلی بدی پیدا خواهید کرد. برای انجام وظایف خیلی عجله نکنید و به جزییات کوچک توجه کنید.

 

آذر:

آیا امروز هنگام بیدار شدن احساس متفاوتی داشتید؟ این می تواند نشان دهنده ی یک تغییر در زندگیتان باشد. نیاز ندارید که از کارتان دست بکشید و یا یک رابطه را قطع کنید. فقط به این نیاز دارید که خودتان را احیا کنید. یک مدلموی جدید و یا آرایش جدید را امتحان کنید. از خودتان بودن لذت ببرید. وقتی تغییرات کوچک ایجاد می کنید اتفاقات خوبی انتظارتان را می کشند.

 

دی:

امروز در مورد زندگیتان تعمق کنید. لیستی از اشیا و کارهایی که برایتان مهم است تهیه کنید. وقتی باتریتان را شارژکردید، عصر را با معشوقه  یا بهترین دوستان بگذرانید. دوچرخه سواری ورزش لذت بخشی است. با دوستتان که افسرده شده است صحبت کنید و روزش را بهتر کنید.

 

بهمن:

اگر فرزندانتان خیلی شلوغ کاری می کنند و ورجه وورجه زیاد دارند، راهی برای متمرکز کردن انرژیشان پیدا کنید. شاید بخواهید به سینما بروید و یا اینکه به نقاشی، تمیزکاری، جارو کردن و مرتب کردن خانه بپردازید. سرشان اینطوری شلوغ می شود.

 

اسفند:

اگر می خواهید یک اسباب مثل کمد جدید بخرید، حتما این این کار را بکنید. روزکاریتان آرام است و عصر را می توانید به خرید کردن بگذرانید. با خانواده برای ناهار بیرون بروید و روز خوبی را برای خودتان بسازید.

سید علی موسوی بازدید : 74 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

تصاویر ویژه روز -دوشنبه 15مهر 1392

 

 

 

 

بچه شیر 8 روزه زال متولد شده در باغ وحش بلگراد صربستان

بچه شیر 8 روزه زال متولد شده در باغ وحش بلگراد صربستان


 

تکنسین برق در حال کنترل مسیر برق انتقال الکتریسیته- استان جیانگسو، چین

تکنسین برق در حال کنترل مسیر برق انتقال الکتریسیته- استان جیانگسو، چین


 

تصویر شبیه سازی شده از شانگهای دیزنی توچال

تصویر شبیه سازی شده از شانگهای دیزنی توچال


 

بدون شرح

بدون شرح


 

تجمع چوپان ها و دامداران در خیابان های مادرید

تجمع چوپان ها و دامداران در خیابان های مادرید


 

تصاویر هوگو چاوز در کاراکاس همچنان زنده است

تصاویر هوگو چاوز در کاراکاس همچنان زنده است


 

ایجاد جذابیتهای توریستی در کیوتوی ژاپن

ایجاد جذابیتهای توریستی در کیوتوی ژاپن


 

بدون شرح

بدون شرح


 

رنج روور تیونینگ شده توسط موسسه سی دی سی

 

رنج روور تیونینگ شده توسط موسسه سی دی سی

 

رنج روور تیونینگ شده توسط موسسه سی دی سی

رنج روور تیونینگ شده توسط موسسه سی دی سی


 

تصاویر ویژه روز -دوشنبه 15مهر 1392

بدون شرح


 

فستیوال بین المللی بالن در آلبوکرک آمریکا

فستیوال بین المللی بالن در آلبوکرک آمریکا


 

مجسمه زین الدین زیدان

عادل عبدالصمد سازنده مجسمه زین الدین زیدان مجسمه اش را در دوحه نصب کرد. جام جهانی 2006


 

تصاویر ویژه روز -دوشنبه 15مهر 1392

بدون شرح


 

سالگرد تولد رهبر استقلال هند

کودکان مدرسه ای در هند در لباس مهاتما گاندی در سالگرد تولد رهبر استقلال هند


 

فستیوال بین المللی بالن در آلبوکرک آمریکا

فستیوال بین المللی بالن در آلبوکرک آمریکا


 

تصاویر ویژه روز -دوشنبه 15مهر 1392

بدون شرح


منابع:عصرایران,پول نیوز,زيست نيوز,خبرآنلاين


سید علی موسوی بازدید : 71 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

فال روزانه – سه شنبه 16 مهر 1392

 

 

فال روزانه - سه شنبه 16 مهر 1392

 

 

 

ماهتولد فال روزانه – سه شنبه 16 مهر 1392
بز

فال روز متولدین فروردین: امروز فعالیت‌های غریزی حتی اگر شما را از روشی كه همیشه كارهایتان را انجام می‌دهید آزاد و بی قید سازند، برایتان فایده نخواهند داشت. متاسفانه شما وسوسه شده‌اید كه دنبال نفس خود بروید و می‌توانید به راحتی اطالاعات مهمی‌را از دست بدهید. مگر اینكه خیلی زود آگاه شوید. عجله نكنید؛ آرام قدم بردارید و موقعی كه تصمیم گرفتید كار بعدی خود را انجام دهید فقط چشم خود را باز كنید.

ماه فروردین
گاو

فال روز متولدین اردیبهشت: شما امروز هر كاری انجام می‌دهید كه در حین كار كردن لذت ببرید. خوشبختانه یك نفر هم بهتان كمك می‌كند، او به اندازه كافی تلاش می‌كند بهتان خوش بگذرد، اما نمی‌تواند همه چیز را راست و ریس كند. در حین شاد بودن بهقوانین هم عمل كنید، زیرا اگر وسوسه شوید كاری انجام دهید كه برخلاف وظیفه شناسی تان باشد، رئیستان فوری شما را مجازات می‌كند.

اردیبهشت
دوقلو

فال روز متولدین خرداد: شما امروز احساس خیلی خاصی نسبت به اتفاقات درست و نادرستی كه پیرامونتان رخ می‌دهد دارید. شما توانایی قضاوت كردن فوق العاده‌ای دارید، چرا كه هم اكنون قدرت قضاوت شما خیلی قوی شده است و همچنین توانایی دیدن هر دو جنبه یك سوال به آن اضافه شده است. فقط فراموش نكنید حرف شما سخن نهایی نیست، پس فقط به عنوان یك فرضیه آن را بیان كنید. به افراد دیگر زمان بدهید، آنها نیاز دارند خودشان به آگاهی برسند.

خرداد
خرچنگ

فال روز متولدین تیر: امروز كمی ‌دودل شده‌اید، حتی اگر دیگران به نفع شما كار كنند باز هم فرقی نمی‌كند. آنها شما را تشویق می‌كنند رویاهای بزرگ داشته باشید، تا بتوانند پروژه‌ای كه قبلاً هم بهش سری زده بودید را مطرح كنند. ولی شما در مسیر خود بمانید و فقط به خاطر اینكه دیگران ازتان می‌خواهند كار دیگری انجام ندهید. شما خودتان بهتر می‌دانید كه چه موقعی باید چه كاری بكنید.

تیر
شیر

فال روز متولدین مرداد: اكنون مسئولیت‌های شما در خانه و خانواده خیلی زیاد شده است، همچنین اگر برای انجام دادن كارهایی كه فكر می‌كنید باید انجام دهید وقت كافی نداشته باشید، برایتان مشكل درست خواهد شد؛ ولی نباید احساس گناه كنید، بلكه باید موفقیت‌های خود را جشن بگیرید. هر وقت كه به خانه برگشتید ابتدا خستگی در كنید و سپس با یك دیدگاه تازه به مشكلات و مسائل حل نشده توجه كنید.

مرداد
ماه شهریور

فال روز متولدین شهریور: با وجود ژوپیتر عیاش و برج جدی زمینی در نشانه تان شما احساس آرامش می‌كنید، اما نمی‌دانید این آسایش و راحتی چقدر دوام خواهد آورد. امروز كاملاً متفاوت شده‌اید، چیزهایی لبخند را روی صورتتان می‌نشاند كه قبلاً نمی‌توانست این كار را بكند. امروز دیگران هم متوجه رفتار مثبت و خوش بینانه شما می‌شوند و حتی می‌توانند از شما درس گرفته و آن را در زندگی خودشان به كار ببرند.

ماه شهریور
ترازو,میزان

فال روز متولدین مهر: تمایل شما به لذت بردن از رویا پردازی تجربیات جادویی و به یاد ماندنی‌ای را برایتان به یادگار گذاشته است، اما وقتی كه روی اهداف خود تمركز می‌كنید اصرار و پافشاری تان برای رویا پردازی بیشتر می‌شود. اما امروز این اصرار به خاطر خوشی و شادی‌های مهار ناشدنی است. شما احساس می‌كنید افراد زیادی كنترل‌تان می‌كنند و شما باید كارهایی انجام دهید كه موافق میل آنها باشد. بنابراین خودتان را از سخت گیری‌های خود آزاد كنید.

ماه مهر
عقرب

فال روز متولدین آبان: انرژی بین شما و دیگران در محل كار كم كم بیشتر می‌شود و خیلی عالی به نظر می‌رسد، البته چند روزی طول می‌كشد تا به اوج خودش برسد. هر همكاری و عمل متقابلی را به یك فرصت تبدیل كنید، اما فراموش نكنید كه باید آگاه و روشمند باشید تا بتوانید به نحو مطلوبی از پس مشكلات جدید بر بیایید.

ماه آبان
کماندار

فال روز متولدین آذر: شما امروز با احساس خوبی نسبت به خود از خواب بیدار می‌شوید. شاید دلیل این حس خوب این باشد كه دیشب خواب خوب و راحتی داشته اید. اما دلیل ان هرچه كه باشد شما امروز احساس می‌كنید كه رویداد خیلی خاصی برایتان اتفاق می‌افتد. هرچقدر كه بیشتر در این رویا سیر می‌كنید، بهتر می‌توانید فرصتها را تشخیص دهید.

ماه آذر
بز

فال روز متولدین دی: امروز فرقی نمی‌كند كه چقدر برای عوض كردن نگرش‌های خود تلاش كنید، شما هنوز به منفی بافی باقیمانده از گذشته خود چسبیده‌اید. تغییر دادن آنها را فراموش كنید، به جای اینكه سعی كنید از تمام آنها دوری كنید بهتر است كه بهآسیب‌های قدیمی ‌خود فكر كنید و اجازه بدهید كه به طور طبیعی و به مرور زمان از زندگی تان خارج شوند. تا فردا ظهر كه ماه نشانه شما را ترك می‌كند رفتارهای غیر منطقی شما نیز كمتر می‌شود.

ماه دی
آبگیر

فال روز متولدین بهمن: امروز قبول كردن تمجیدها و تعریف‌های دیگران برایتان سخت است، چراكه فكر می‌كنید لیاقت این تعریف‌ها را ندارید. متاسفانه با وجود تمام این توجهات و تحسین‌های افراد دیگر شما هنوز اعتماد به نفس پایین گذشته خود را دارید. جنگیدن با چیزهای بدیهی را تمام كنید؛ فقط احساسات قلبی خود را بیرون بریزید و بدون نگرانی و ناراحتی خبرها و سخنانخوب را دریافت كنید.

ماه بهمن
دو ماهي که خلاف جهت هم شناميکنند

فال روز متولدین اسفند: امروز قبول كردن انتقادها كار راحتی است، چرا كه با رفتاری درست و از روی مهربانی ابراز می‌شوند. اگر دیگران نظرات سازنده خور را ابراز می‌كنند؛ فقط می‌خواهند به شما بگویند برای موفق شدن چه كارهایی باید انجام دهید و قصدشان این نیست كه به اشتباهات شما اشاره كرده و آنها را به رختان بكشند. پس به حرف‌های كسانی كه دوستتان دارند گوش بدهید، چرا كه فرصت نابی بهتان رو كرده كه می‌توانید با شنیدن واقعیت زندگی خود را بهتر كنید.

اسفند
 

 

سید علی موسوی بازدید : 73 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

راهکارهای رفع چشم زخم

 

 

 

راهکارهای رفع چشم زخم,چشم زخم,دعای رفع چشم زخم

 

 

در روایات آمده که پیامبر(صلی الله علیه وآله) برای رفع چشم زخم برای امام حسن و امام حسین دعایی نوشته است و پیامبر می‌فرماید که حضرت ابراهیم برای حضرت اسماعیل نیز همین تعویذ برای دفع شر چشم را نوشته است. در نهج‌البلاغه آمده است که العین حق والرقی حق چشم زخم حق است و توسل به دعا برای دفع آن نیز حق است.

 

چشم زخم در قرآن

سحر چشم

سحر و جادو از توانمندی‌های ذاتی بشر است و انسان‌ها می‌توانند به اعتدال ذاتی و غیر اکتسابی به این توانایی بهصورت فعلی دست یابند و یا با آموزش و پرورش، استعداد و توانمندی ذاتی خویش را در این زمینه آشکار سازند.

در داستانی که قرآن درباره مردم بابل گزارش می‌کند به مسأله وجود سحر و تعلیم آن به کمک دو فرشته الهی به نام هاروت و ماروت اشاره می‌نماید. در این داستان که در سوره بقره آمده به خوبی تبیین و تحلیل می‌گردد که سحر و جادو قابل تعلیم و آموزش است و کارکردهای بسیاری دارد و می‌تواند امری مثبت و سازنده و یا منفی و زیان‌بار باشد.

انسان این استعداد و توانمندی را به طور ذاتی دارا می‌باشد که از عناصر فرامادی استفاده کند و یا ابزارهای مادی را در امور فرامادی به کار گیرد در مورد اخیر مراد آن است که شخص می‌تواند از امور مادی چون چشم برای امری معنویمانند محبت و دشمنی بهره ببرد.

در داستان سحر جادوگران مصری و مبارزه ایشان با حضرت موسی(علیه السلام) این نکته مورد تاکید قرار می‌گیرد که سحر می‌تواند در چشم و تصرف در آن باشد. از این رو نفوذ جادوی ساحران فرعونی در چشم بنی اسرائیل بوده که موجب وحشت ایشان می‌شود. به این معنا که شخص می‌تواند با اعمالی، در چشم شخص تصرف کند و تأثیرات آن را در جان و روحش ببیند. بنابراین با حرکت طناب‌ها و ریسمان‌ها در چشمان مردمان تصرف شده و در جان ایشان وحشت و ترس افکنده می‌شود. (اعراف آیه 116)

کافران مکه نیز در برابر معجزات پیامبر(صلی الله علیه وآله) مدعی بودند که چشمانش در برابر مشاهده گشایش درهای آسمان مسحور شدند و در حقیقت پیامبر در چشمان ایشان تصرف کرده تا نتوانند حقیقت و واقعیت را از خیال جدا کنند. (حجر آیه 14و 15)

به هر حال شکی نیست که انسان از توانایی خاص و خارق‌العاده ای برخوردار است که موجبات تصرفات فرامادی و فرا طبیعی را فراهم می‌آورد.

 

 چشم زخم

یکی از اقسام سحر و جادو، تصرفات چشم است که اگر به گونه آسیب زا و زیان‌بار باشد از آن به چشم زخم یاد می‌شود. چشم زخم به معنای آسیبی است که چشم بد به کسی بزند. (فرهنگ فارسی ج1ص1290)

برخی مفسران به برخی از آیات در قرآن به این منظور تمسک کرده‌اند که یکی از این موارد آیات 51 و 52 سوره قلم ( و ان یکاد)  است که نظرات مفسران را به خود جلب کرده است. خداوند در این دو آیه می‌فرماید: و آنان که کافر شدند چون قرآن را شنیدند چیزی نمانده بود که تو را چشم بزنند و می‌گفتند او واقعاً دیوانه‌ای است. حال آنکه [قرآن] جز تذکری برای جهانیان نیست.

از این آیه برخی معنای چشم زخم را برداشتند. اما عده‌ای دیگر آن را معنایی کنایی و شدت خشم تعبیر کرده‌اند. حتی برخی گفته‌اند که این آیه دلالت بر تضاد رفتاری کفار دارد، یعنی از طرفی با چشم‌های خود به اعجاز نگاه می‌کنند وقتی که قرآن برای آن‌ها خوانده می‌شود مجذوب می‌شوند و پشت سر پیامبر می‌گویند که پیامبر مجنون است.

قرآن در آیه 67 سوره یوسف به امکان و حقانیت چشم زخم اشاره می‌کند. در این آیه حضرت یعقوب(علیه السلام) به فرزندان خویش فرمان می‌دهد که هنگام ورود به مصر از یک دروازه شهر وارد آن نشوند و از آن جایی که فرزندان ده‌گانه ایشان افرادی زیبا و تنومند و جوان بودند از ایشان می‌خواهد برای در امان ماندن از چشم زخم مردم مصر از دروازه‌های متعدد وارد شوند تا به چشم نیایند. (المیزان ج11 ص218) بنابراین می‌توان گفت که چشم زخم امری پذیرفته شده در بینش و نگرش قرآنی است.(مجمع‌البیان ج5 و 6 ص380)

در حقیقت یعقوب(علیه السلام) از چشم زخم مصریان نسبت به فرزندانش دل نگران بود. هر چند که آن حضرت(علیه السلام) بر این نکته تأکید می‌ورزد که قدرت انسان‌های دارای چشم زخم به گونه‌ای است که او نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد مگر آن که اراده الهی به این تعلق گیرد که چشم زخم مردم در ایشان اثر نگذارد.(یوسف/67)

 

  راهکارهای رفع چشم زخم,چشم زخم,دعای رفع چشم زخم

 

 مهم‌ترین آیه که درباره چشم زخم بدان اشاره می‌شود آیه 51 سوره قلم است که درباره پیامبرگرامی(صلی الله علیه وآله) آمده است.

در این آیه آمده که کافران در تلاش بودند چشم زخمی به پیامبر(صلی الله علیه وآله) برسانند. آنان که از هر راهی تلاش می‌کردند تا آن حضرت را بکشند و یا دعوتش را به تعطیلی بکشانند از ساحران و جادوگران بهره گرفتند تا این کار را انجام دهند. از این رو خداوند می‌فرماید: و ان یکاد الذین کفروا لیزلقونک بابصارهم لما سمعواالذکر و یقولون انه لمجنون.

در این آیه دلیل آنان برای به کارگیری سحر و جادو و چشم زخم آن است که پیامبر را مجنون و جن زده می‌دانستند و این زمانی بود که ذکر یعنی قرآن را شنیده بودند و آن را شگفت انگیز می‌یافتند. گمان بردن به این که کلام آدمی نیست و می‌بایست کلام جنیان باشد و آنان هستند که وی را به بند کشیده و از زبان محمد(صلی الله علیه و آله) سخن می‌گویند. باعث شد تا با به کارگیری سحر و چشم زخم، تلاش کنند وی را بکشند و یا آسیبی به او وارد سازند تا جن تسخیرکننده نیز بمیرد و یا برود.

واژه زلق در لسان العرب به معنای لغزیدن است و زلق بابصار و لغزیدن به چشم یعنی این که تو را با چشمانشان آزار رسانند و تو را از مقامی که داری بلغزانند.(لسان العرب ج6ص70) این مقام همان مسئله ذکر حکیم و قرآن عظیمی بود که آنان را شگفت زده کرده بود و بهترین سخنوران و شاعران کافران در برابرش زانو به زمین زده بودند.

 

آیا قطعاً قرآن به مسئله چشم زخم اشاره کرده است؟

برای پاسخ به این سؤال  نمی‌توانیم جواب دقیقی بدهیم. برخی مفسران از برخی آیات اجمالاً به این نتیجه رسیده‌اند که به مسئله چشم زخم اشاره شده است.

غیر از قرآن ما منبع دیگری به عنوان روایات و احادیث هم داریم که برخی روایات مسئله چشم زخم را مورد اشاره قرار داده‌اند و بسیاری از دانشمندان امروزی هم معتقدند که برخی چشم‌ها از یک نیروی مغناطیسی خاصی برخوردارند که می‌تواند مثل اشعه لیزر عمل کند. این مسئله هم از نظر علم و هم نظر عقل قابل قبول است که نیروهای فوق‌العاده ای در برخی اعضای بدن هست که تأثیراتی اعمال می‌کند.

چشم زخم در روایات

از نگاه روایی نیز نه تنها منعی در این رابطه وجود ندارد، بلکه روایاتی وجود دارد که بر اساس آن می‌توان گفت مسئله چشم زخم تا حدی قابل قبول است، برای مثال واژه‌هایی مثل رقی به معنای تعویذ و نوشتن دعاهایی برای چشم زخم وجود دارد. واژه  حرز که هر معصومی برای خود حرز دارد.

در روایات آمده که پیامبر(صلی الله علیه وآله) برای رفع چشم زخم برای امام حسن و امام حسین دعایی نوشته است و پیامبر می‌فرماید که حضرت ابراهیم برای حضرت اسماعیل نیز همین تعویذ برای دفع شر چشم را نوشته است. در نهج‌البلاغه آمده است که العین حق والرقی حق چشم زخم حق است و توسل به دعا برای دفع آن نیز حق است.

دستوراتی برای رفع چشم زخم

ساده‌ترین دستور برای رفع چشم زخم خواندن سوره ناس و فلق است. در روایات آمده است که پیغمبر(صلی اللهعلیه وآله) این سوره‌ها را برای امام حسن و امام حسین به عنوان تعویذ قرائت می‌کرد.

از امام صادق(علیه السلام) روایت شده که فرمود است : اگر کسی از شما چیزی از برادرش او را متعجب ساخت سه بار  بگویید: ماشاء‌الله لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم. در برخی روایات گفته می‌شود که تکبیر بگویید تا تأثیر چشم زخم از بین برود.

البته نباید از این امر غافل شد که زیاده‌گویی ها در این مسئله بسیار است. در بین توده مردم برخی از این مباحث با خرافات عجین و موجب شده برخی اصل آن را هم انکار کنند.

اسفند دود کردن و استفاده از مهره‌های آبی برای دور کردن چشم زخم مبنای روایی ندارد، موضوعاتی است که توسط مردم به بحث اضافه شده است. همان‌طور که در احادیث و روایات آمده اصل تأثیر دعا برای دفع چشم زخم قابل انکار نیست، اما باز کردن دکانی برای نوشتن دعا و ادعای دعانویسی به هیچ وجه قابل قبول نیست، میدان دادن به این افراد نیز گناه محسوب می‌شود.

از دیگر روش‌هایی که قرآن در همین آیه بدان اشاره می‌کند پرهیز از کسانی است که دارای این قدرت هستند و نیز استفاده از شیوه‌هایی است که زمینه‌های چشم زخم را فراهم نمی‌آورد. ظاهر نشدن در برابر شور چشمان یکی از این راه‌هاست.خواندن سوره معوذتین به ویژه سوره فلق یکی دیگر از شیوه‌های پیشگیری و درمان است.

برخی گفته‌اند که آیه من شر حاسد اذا حسد، شامل عائن یعنی کسی که با چشم آسیب می‌رساند نیز می‌شود؛ زیرا چشم زخم گاه از حسادت نفسانی برمی خیزد. به این معنا که شخص هرگاه در دیگری نعمتی یافت و یا فراوانی نعمتی را مشاهده کرد از روی حسادت می‌کوشد تا آن نعمت از او سلب شود و با شور چشمی می‌کوشد تا آن را از میان بردارد.

علامه طباطبایی در المیزان می‌نویسد: چشم زخم نوعی از حسد نفسانی است که هنگام مشاهده چیزی که در نظر شور چشم، زیاد و تعجب انگیز است محقق می‌شود. (المیزان ج20 ، ص393)

منابع :
bornanews.ir
tebyan.net


سید علی موسوی بازدید : 91 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

آشنایی با کاخ بردک‌سیاه در بوشهر

 

 

کاخ بردک‌سیاه,کاخ بردک‌سیاه در بوشهر

 

 

کاخ بردک‌سیاه از جمله آثار دوره هخامنشیان است و در 12 کیلومتری شهر برازجان از توابع بخش مرکزی شهرستان دشتی قرار دارد

این کاخ همچنین یکی از آثار تاریخی و دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است و در حاشیه رودخانه دالکی قرار دارد.

در شهرستان برازجان آثار و بقایای 3 کاخ هخامنشی به نام‌های کاخ چرخاب، کاخ سنگ سیاه (که در بین اهالی به کاخ نظرآقا شهرت دارد) و کاخ بردک سیاه وجود دارد.

کاخ بردک سیاه، بعد از کاخ چرخاب بنا شده و فاقد ظرافت‌ها و ترکیب خاص رنگ‌های سیاه و سفید کاخ‌های برازجان و پاسارگاد است.

در ساخت کاخ بردک سیاه از دو نوع سنگ سیاه و روشن استفاده شده و جنس و رنگ سنگ‌های استفاده شده در ساخت این کاخ در نوع خود منحصر به فرد است.

گروهی کاوشگر در اوایل دهه 80 در یکی از آخرین مراحل کاوش در این کاخ هخامنشی چهار قطعه سنگین طلا کهوزن کل آنها به سه کیلو و 200 گرم می‌رسد کشف کردند.

کاربرد دقیق سه قطعه از این طلاها مشخص نیست اما برخی بر این عقیده‌اند که ممکن است آنها روکش‌های زرین درهای چوبی تالار یا سنگ بنای کاخ باشند.

همچنین در میان این قطعات طلا، قطعه‌ای وجود دارد که می‌تواند قسمت بالای یک جام زرین هخامنشی باشد که زیر لبه آن خطی ساده حک شده است.

گفته می‌شود قطعات طلای هخامنشی کاخ بردک سیاه حالتی چین ‌خورده داشته و در کنار یکی از پایه ستون‌های تالار مرکزی این کاخ کشف شده‌اند. این قطعات منحصر به فرد طلا بعد از کشف به میراث فرهنگی و گردشگری بوشهر تحویل داده شد.

کاخ بردک سیاه که به گفته کارشناسان کاخ زمستانی داریوش اول هخامنشی بوده است در نزدیکی خلیج فارس واقع شده و در سال 1354 در کاوش‌های باستان شناسانه گروهی از باستانشناسان کشور به سرپرستی احسان یغمایی از زیر خاک بیرون آورده شد.

این کاخ که تالار مرکزی آن مشابه کاخ آپادانا و دارای 36 ستون بوده یکی از بناهای مهم تاریخی استان بوشهر و شهرستان برازجان است و در میان نخلستان‌های روستای درودگاه در محل تلاقی دو رودخانه شاپور و دالکی قرار گرفته است.

بقایای به جامانده از کاخ بردک سیاه که شامل پایه ستون‌ها و دیوار نگاره‌ای سیاه رنگ است به دلیل عدم محافظت و سهل انگاری در حال نابودی تدریجی است.

کاخ بردک‌سیاه در سال 1380 توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با شماره 4042 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

کاخ بردک‌سیاه,کاخ بردک‌سیاه در بوشهر

 کاخ بردک‌سیاه,کاخ بردک‌سیاه در بوشهر

 کاخ بردک‌سیاه,کاخ بردک‌سیاه در بوشهر

 

 

 منبع:hamshahrionline.ir


سید علی موسوی بازدید : 62 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

برای دختران کوچک لاک نزنید

 

 

 

لاک زدن,عوارض لاک زدن,

لاک ناخن عامل بیماری در کودکان

 

 

برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید

وجود ماده بسیار مضر سرب در لاک‌های رنگی دور از انتظار نیست.

متاسفانه بعضی مادران روی ناخن‌های کوچک و زیبای دختربچه‌های کم سن‌وسال خود لاک‌های رنگی مختلف می‌زنند، اما لاک‌های ناخن حاوی مقادیری مواد شیمیایی هستند که فقط بافت نسبتا محکم ناخن‌ها می‌توانند آنها را تحمل کنند. ممکن است چشم و پوست کودکان در اثر تماس با این مواد لاک، دچار تحریک و حساسیت شود. این تحریک و حساسیت برای مخاط دهان به مراتب شدیدتر و بدتر اتفاق خواهد افتاد.

از آنجا که برخی بچه‌های کوچک، عادت به جویدن ناخن‌های خود یا در دهان کردن انگشت و ناخن‌ها دارند، ممکن است در صورت آغشته بودن ناخن‌ها به لاک، مقداری از لاک ناخن را بجوند و با بلعیدن مواد شیمیایی موجود در آن، دچار واکنش‌های دهانی یا ناراحتی‌های گوارشی بشوند. از سوی دیگر، وجود ماده بسیار مضر سرب در لاک‌های رنگی دور از انتظار نیست. به همین دلیل والدین برای پیشگیری از ابتلا به ناراحتی‌های پوستی، چشمی، مخاطی یا عوارض گوارشی، بهتر است از خیر استفاده از لاك روی ناخن‌های فرزندشان بگذرند.

 

منبع : armandaily.ir


سید علی موسوی بازدید : 75 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

زیباترین و محبوبترین بازیگر زن سینمای هند+ تصاویر

 

 

 پریانکا چوپرا در سال ۲۰۰۰ به عنوان ملکه زیبایی جهان انتخاب شد و بعد از بازگشت به هندوستان به بالیوود روی آورد و با فیلم انداز به بالیوود معرفی شد.

 

زیباترین بازیگر زن سینمای هند,بازیگر زن سینمای هند

پریانکا زیباترین و محبوبترین بازیگر زن سینمای هند بالیوود است.

پریانکا چوپرا در سال ۲۰۰۰ به عنوان ملکه زیبایی جهان انتخاب شد و بعد از بازگشت به هندوستان به بالیوود روی آورد و با فیلم انداز به بالیوود معرفی شد.

پریانکا (زادهٔ ۱۸ ژوئیه ۱۹۸۲) هنرپیشه هندی و چهره سرشناس بالیوود است.

پریانکا چوپرا در هجدهم ژوئیه سال ۱۹۸۲ در خانواده‌ای تحصیل کرده چشم به جهان گشود. پدر او دکتر آشوک چوپرا و مادرش دکتر مادو چوپرا بودند پدر او در ارتش کار می‌کرد و آن‌ها به خاطر شغل پدر مجبور بودند به طور مداوم محلزندگی خود را تغییر دهند و همین باعث شد تا پریانکا با آداب و رسوم قسمت‌های مختلف هند آشنایی کامل داشته باشد.

 

  زیباترین بازیگر زن سینمای هند,بازیگر زن سینمای هند

 

 پریانکا فرزند اول خانواده بود و مادر و پدرش علاقه بسیار زیادی به او داشتند علاوه بر این او فرزند مورد علاقه پدر بزرگ و مادر بزرگ خود بود. پریانکا برادری به نام سیدارت نیز دارد که هفت سال از او کوچکتر است.دختر عموی پریانکا چوپرا به نا پارینیتی چوپرا از بازیگران بالیوود است.

 

  زیباترین بازیگر زن سینمای هند,بازیگر زن سینمای هند

پریانکا چوپرا

پریانکا چوپرا برای فیلم اعتراض ( ۲۰۰۴)Aitraaz برنده بهترین بازیگر نقش منفی از جشنواره فیلم فیر شد. فیلم اعتراض ( ۲۰۰۴)Aitraaz همراه با امریش پوری Amrish Puri بازی کرد که همچنین اخرین بازی امریش پوری Amrish Puri بازیگر برجسته درگذشته هندی بود.

وی در سال ۲۰۰۸ با بازی در فیلم‌های دوستانا و فشن ثابت کرد که بهترین بازیگر حال حاضر سینمای هند است.

 

 زیباترین بازیگر زن سینمای هند,بازیگر زن سینمای هند

 زیباترین بازیگر زن سینمای هند,بازیگر زن سینمای هند

 زیباترین بازیگر زن سینمای هند,بازیگر زن سینمای هند

 زیباترین بازیگر زن سینمای هند,بازیگر زن سینمای هند

 

 وی در سال ۲۰۰۸ به خاطر بازی چشمگیرش در فیلم فشن جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنوارهٔ فیم فیر و دیگر جشواره‌های بالیوود دریافت کرد

او همچنین دو آهنگ خوانده است که یکی از آنها به همراهی ویل.آی.ام به نام پاره کردن است و دیگری به همراه پیتبول به نام بیگانه است.

منبع:seemorgh.com


سید علی موسوی بازدید : 74 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

نکاتی مهم درباره ی گوشت

 

 

نکاتی درباره گوشت, بهترین گوشت کبابی

 

 

عمل پختن، با تغيير پروتئين هاي درون سلولي، بافت گوشت را به طور خوشايندي ترد و آبدار مي ‌كند. اما هنگامي كه درجه حرارت پختن گوشت زياد شود و به 75 تا 80 درجه سانتيگراد برسد، آب آن تبخير مي ‌شود و پروتئين‌ها بيشتر فشرده مي‌ شوند و بافت گوشت چروكيده مي‌ شود.

 

به اين ترتيب گوشت مثل چرم، سفت مي ‌شود. درجه حرارت بالا، نه تنها طعم گوشت را خراب مي ‌كند، بلكه باعث مي شود اسيدهاي آمينه (واحدهاي تشكيل دهنده ي پروتئين)‌ با كراتين (ماده اي در بافت عضلاني) واكنش دهنده و موادي به نام “آمين‌هاي هتروسيكليك” را ‌توليد ‌كنند. اين مواد شيميايي به ميزان بسيار كم، در حد يك ميليارديوم گرم به وجود مي ‌آيند. اما تجربيات آزمايشگاهي و حيواني نشان مي ‌دهند كه آمين‌هاي هتروسيكليك، داراي خواصسرطان ‌زايي قوي هستند.

 

همچنين شواهد ديگري نشان مي دهد افرادي كه زياد گوشت مي ‌خورند، در معرض خطر بيشتري براي ابتلا به انواعسرطان هستند. هر غذاي پروتئيني سوخته‌ اي حاوي آمين‌هاي هتروسيكليك است، اما مقدار اين آمين‌هاي سرطانزا در تخم‌مرغ يا پروتئين سويا در مقايسه با گوشت كمتر است، زيرا بافت عضلاني گوشت، سرشار از كراتين است.

 

گرچه اغلب بررسي ها، گوشت قرمز را منبع اصلي اين مواد سرطان زا به شمار مي ‌‌‌آورند، اما ماهي ومرغ هم به همان اندازه، حاوي اين آمين‌ها هستند. اگر هم گفته مي شود كه ماهي و مرغ بهتر از گوشت قرمز هستند، به دليل نوع چربي موجود در آن هاست، نه به خاطر عدم تشكيل آمين‌هاي هتروسيكليك.

 

بيش از آن كه نوع گوشت مطرح باشد، درجه حرارت بالا عامل اصلي در تشكيل آمين‌هاي هتروسيكليك است. به همين دليل كباب ‌كردن، برشته ‌كردن و سرخ ‌كردن مشكل‌ زا هستند، زيرا اين شيوه‌هاي پخت و پز، گوشت را تا درجه حرارت بسيار بالايي گرم مي كنند. آمين‌هاي هتروسيكليك معمولا در سطح بيروني گوشت كه به منبع حرارتي نزديك تر است، تشكيل مي ‌شوند.

 

كباب ‌كردن مشكل را دو برابر مي كند، زيرا دود زغال، گوشت را در معرض مواد شيميايي سرطان ‌زاي ديگري به نام “هيدروكربن‌هاي آروماتيك پلي‌سيكليك” نيز قرار مي ‌دهد، به اين ترتيب كه وقتي چربي گوشت بر روي زغال مي چكد، دودي توليد مي شود كه اين دود بر روي گوشت مي نشيند و خاصيت سرطان زايي دارد.

 

مدت زمان پختن گوشت نيز در تشكيل آمين‌هاي هتروسيكليك دخالت دارد. تحقيقات نشان داده‌اند گوشتي كه به مدت 10 دقيقه در درجه حرارت 240 درجه سانتي ‌‌گراد سرخ ‌شده‌ است، دو برابر بيشتر از گوشتي كه در همين درجه حرارت به مدت 4 دقيقه سرخ شده ، حاوي آمين‌هاي هتروسيكليك است.

 

البته در درجه حرارت ‌هاي پايين ‌تر نيز اين مواد تشكيل مي شوند، ولي به اين شدت نيست. لذا گوشت آب ‌پز‌‌شده يا پخته شده در فر (درجه حرارت هاي پايين تر) ممكن است حاوي مقداري آمين ‌هاي هتروسيكليك باشند، اما اين مقدار بسيار كمتر از مقدار آمين هاي توليد شده در گوشت سرخ‌ شده، كباب‌ شده روي زغال يا برشته ‌شده است.

 

گوشت را كباب يا سرخ نكنيد كباب كردن و اصولا هر نوع پخت و پزي در درجه حرارت بالا، مواد سرطان‌زايي را توليد مي ‌كند. گوشت، در واقع بافت عضلاني است كه عمدتا شامل سلول‌هاي عضلاني، پروتئين و چربي مي باشد.

 

 

چطور گوشت را بي‌ خطر كباب كنيم؟

در اين مطلب روش هايي را به كمك آنها مي توان، گوشت را به شكل بي خطرتري كباب كرد براي شما بيان خواهيم كرد. اين روش ها عبارتند از:

 

* خواباندن گوشت در سس: يكي از راه‌هايي كه براي كاهش تشكيل آمين‌هاي هتروسيكليك در گوشت پيشنهاد شده، خواباندن آن در سس است. كارشناسان معتقدند اين كار باعث مرطوب و پايين نگه داشتن درجه حرارت آن مي‌ شود. به علاوه شايد برخي از سس ‌ها باعث وارد شدن مواد آنتي اكسيداني در گوشت شوند كه اثرات آمين‌هاي هتروسيكليك را خنثي كنند. اما نتايج تحقيقات در مورد تاثير سس‌هاي مختلف بر اين امر، متفاوت است، بنابراين هنوز در اين مورد نمي ‌توان با قاطعيت سخن گفت.

 

* گوشت را در قطعات كوچك بپزيد: اين كار باعث مي ‌شود درجه حرارت گوشت پايين بيايد.

 

* گوشت هاي لخم ‌تر را انتخاب كنيد: چربي كمتر باعث مي ‌شود كه شعله‌ هاي كمتر و بنابراين دود كمتري توليد شود.

 

* گوشت را گرم كنيد: هر چه گوشت هنگام شروع كباب كردن، گرم ‌تر باشد، زمان كمتري براي پختن لازم خواهد داشت. يك راه اين است كه قطعات گوشت در يك كيسه نايلوني بپيچيد و آن ها را 30 تا 60 دقيقه در آب گرم قرار دهيد. اما اگر اين كار را انجام داديد، بايد فورا گوشت را بپزيد، زيرا باكتري ها خيلي سريع در گوشت گرم رشد مي ‌كنند.

 

* قبل از كباب كردن، از مايكروويو استفاده كنيد: پيش از كباب كردن گوشت، آن را به مدت دو دقيقه در مايكروويو بپزيد. اين كار محتواي آمين ‌هاي هتروسيكليك را به اندازه 90 درصد كاهش مي ‌دهد. در انجام اين كار افراط نكنيد، زيرا مايكرويو كردن زياد، گوشت را خشك مي ‌كند.

 

* به طور مرتب، گوشت را پشت و رو كنيد: پشت و رو كردن مرتب گوشت به معناي آن است كه هيچ طرف گوشت بيش از اندازه حرارت جذب نمي ‌كند يا حرارت از دست نمي ‌دهد، بنابراين گوشت سريع‌ ترمي‌ پزد و لايه‌ هاي بيروني آن كمتر دچار سوختگي مي ‌شود و آمين‌هاي هتروسيكليك كمتري در آن به وجود مي ‌‌آيد.

 

البته بايستي توجه داشته باشيد كه اين ميزان خطرات مربوط به افرادي است كه مقداري زيادي گوشت‌ كبابي يا سرخ ‌شده مي ‌خورند، و گرنه خوردن گه گاه گوشت كباب شده و مانند آن، خطر چنداني براي سلامتي ندارد.

 

نکاتی درباره گوشت, بهترین گوشت کبابی

 

 

غذاهاي تند بخوريد تا لاغر شويد دانشمندان در تازه‌ترين تحقيقات خود به اين نتيجه رسيده‌اند كه مصرفگياهان و غذا‌هاي تند به لاغر شدن كمك مي‌كند.

 

آنها معتقدند با توجه به اينكه غذا‌هاي تند، مزه ملايمي ندارند، نمي‌توان به مقدار زياد از آنها مصرف كرد و به همين دليل موجب لاغري مي‌شوند. از سوي ديگر غذا‌هاي تند سوخت و ساز بدن را نيز بالامي برند و از اين راه به كاهشوزن كمك مي كنند.

 

كارشناسان توصيه مي‌كنند در صورتي كه به ناراحتي معده يا فشار خون بالا مبتلا هستيد و پزشك شما را از مصرف غذاهاي تند منع كرده است، از مصرف اين نوع غذاها خودداري كنيد. ولي اگر اين مشكلات را نداريد، مي توانيد فلفلرا براي لاغر شدن امتحان كنيد. حتي اگر ديگر اعضاي خانواده نمي توانند غذا‌هاي تند بخورند يا كودكان شما اين مزه را نمي‌پسندند، فلفل را ميهمان ميز شام و ناهار خود كنيد و به‌جاي نمك، كه مضرات آن با‌رها به اثبات رسيده است، از مقدار متعادلي فلفل استفاده كنيد.

 

ارتباط افسردگي با چاقي شكمي مطالعات علمي گذشته به ارتباط ميان چاقي و افسردگي تاكيد دارند. به طور كلي ديده مي‌شود كه افراد چاق دچار افسردگي مي‌شوند و بالعكس افراد افسرده دچار افزايش وزن و چاقي مي‌گردند و جالب آنكه افراد افسرده اظهار مي‌كنند كه با غذا خوردن به آرامش مي رسند و همين موضوع باعث مي‌شود خيلي از اوقات، حتي بدون احساس گرسنگي، ناخودآگاه حجم زيادي از مواد غذايي را مصرف كنند و در نهايت به چاقي مبتلا ‌گردند.

 

حال آيا ارتباط بين چاقي در نواحي مختلف بدن و خلق شما يكسان است؟ نتايج مطالعه اخير 5 ساله توسط دانشمندان هلندي نشان داده كه افسردگي شانس ابتلا به چاقي ناحيه شكم را افزايش مي‌دهد، در حالي كه اين ارتباط بين افسردگي و چاقي كل بدن وجود ندارد.

 

نتايج اين مطالعه بيانگر اين مساله است كه احتمالا مكانيسم فيزيولوژيك خاصي، افسردگي و تجمع چربي در ناحيه شكم را به هم مربوط مي‌سازد. همچنين اين نتايج مي‌تواند دليل قانع كننده‌اي باشد كه چرا خطر ابتلا به ديابت و بيماري‌هاي قلبي در افراد افسرده افزايش مي‌يابد!؟ اين مطالعه طي 5 سال، بر روي بيش از دو هزار سالمند كه به خوبي فعاليت‌هاي روزمره خود را انجام مي‌دادند، صورت گرفت و نشان داد: آنان كه علائم افسردگي را دارند، تجمع بافت چربي شكمي را بيشتر از همسن و سال ‌هاي بدون علائم افسردگي خود دارا مي‌باشند.

 

در اين تحقيق براي تعيين چاقي از نمايه توده بدني (BMI) و اندازه‌ي دور كمر و سي‌تي اسكن براي تعيين چاقي شكمي استفاده شد. به طور كلي نتايج اين مطالعه نشان داد افسردگي خطر ابتلا به چاقي شكمي را دو برابر مي‌كند.

 

اين افزايش تجمع بافت چربي، مخصوص شكم بود و در ايجاد چاقي عمومي تغييري مشاهده نگرديد. اين مساله مي‌تواند يك دليل بيولوژيكي داشته باشد كه كشف علت اصلي آن نياز به تحقيقات بيشتري دارد.

 

علاوه بر آن، همانطور كه مي‌دانيم چاقي شكمي به ويژه تجمع چربي‌هاي بين‌بافتي از مخرب ترين نوع چاقي‌ها در ايجاد بسياري از بيماري‌هاي متابوليك و نيز بيماري‌هاي قلبي و عروقي است.

 

قبلا ارتباط بين افسردگي و چاقي به اثبات رسيده بود، اما با توجه به مطالب فوق، در درمان افراد افسرده كه معمولا روند مزمن خواهد داشت، جلوگيري از چاقي شكمي با عنايت به اين كه اين نوع از چاقي مسبب خيلي از بيماري‌هاي ديگر است، اهميت ويژه‌اي دارد.

 

تغيير شيوه زندگي و داشتن تحرك بدني و ورزش منظم روزانه در اين بيماران، علاوه بر آن كه در تغيير خلق بيماران افسرده و به عبارتي بهبود علائم رواني آنان اثرات مفيد غيرقابل انكاري دارد، از طرف ديگر مي‌تواند از بروز چاقي شكمي به طور جدي جلوگيري كند.

 

علاوه بر اين در درمان بيماران افسرده، پيشگيري از پراشتهايي‌هاي مرتبط با حالات خلقي كه منجر به چاقي شكمي مي‌گردد، به عنوان يك ركن اساسي بايد مورد توجه قرار گيرد.

منبع : sooran.com


سید علی موسوی بازدید : 63 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

آشنایی با عطرهای خاطره انگیز

 

 

این بار می‌خواهیم به شما بگوییم  در انتخاب عطر مورد علاقه‌تان نیازی نیست رد تازه‌های بازار را بگیرید یا حتی نگران جدیدترین عطری باشید که قرار است  فلان کمپانی، همین روزها رو کند؛ شما کافی است رد رایحه‌ها را در خاطرات‌تان بگیرید و دنبال رایحه‌ای بروید که از گذشته تا امروز  نشانش در خاطرتان حک شده؛ اتفاقا همین انتخاب‌ها هستند که به مذاق‌تان بیشتر از همیشه خوش می‌آیند! پس این بار قاعده‌ها را درهم بشکنید و بزنید به دلخاطره‌ها… عطرهای پیشنهادی این شماره فارغ از پاییزی بودن‌شان شما را می‌برند به قلب خاطره‌ها …

 

Roberto Cavalli Eau de Perfume

مدرن و ماندگار

روبرتو کاوالی برای کسانی که به پوشش به روز بودن اهمیت می‌دهند، هدیه خوشبویی دارد. بوی قوی شکوفه پرتقال و ترکیب آن با فلفل صورتی و وانیل می‌تواند تا ساعت‌ها باقی بماند و معرف شخصیتی مدرن و ماندگار باشد. بطری گرد و خوشبوی این  عطر را  می‌توانید در حجم‌های 30، 50 و 75 میلی‌لیتر تهیه کنید.

 

آشنایی با بهترین عطرها, عطرهای رمانتیک

 

J`adore Dior for women

رایحه‌ای برای مشکل‌پسندها

ژادور رایحه‌ای است مدرن و مسحورکننده که طرفداران زیادی نیز دارد. بوی لیمو در رایحه این عطر به راحتی قابل تشخیص است که بدون شک مورد پسند افراد مشکل‌پسند خواهد بود. شکوفه ترنج، گلابی، هلو، طالبی و گلمگنولیا در کنار رایحه شیرین وانیل و سدر رایحه این عطر را  در رده عطرهای  پرطرفدار قرار داده است.

آشنایی با بهترین عطرها, عطرهای رمانتیک

 

Yves Saint Laurent Manifesto

شرقی باشید

بوی این عطر ناگهانی است و شجاعت، احساس و اشتیاق را تداعی می‌کند. رایحه ترنج و مویز سیاه به همراه شکوفه یاسمن و زنبق حسی فراموش نشدنی را منتقل می‌کند. از این عطر بوی چوب، سدر و وانیل به مشام مي‌رسد، به همین دليل اگر می‌خواهید به همه شرقی بودن‌تان را نشان دهید مانیفستو را فراموش نکنید.

آشنایی با بهترین عطرها, عطرهای رمانتیک

 

 

Emporio Armani Diamonds Rose

با اعتماد به نفس قدم بزنید

این عطر در واقع طرحی جدید از عطری است که در سال 2007 معرفی شده بود. با بازکردن در عطر بوی تازه شکوفه لیمو و گل‌های معطر به مشام می‌رسد. رایحه لیمویی و ملایم این عطر با ترنج، تمشک، مویز سیاه، گل سرخ، سوسن و نعناع هندی کامل می‌شود. رایحه  این عطر برگرفته از عناصر طبیعت بوده که برای قدم زدن در بعدازظهر پاییزی به شما پیشنهاد می‌شود.

آشنایی با بهترین عطرها, عطرهای رمانتیک

 

 

Balenciaga L’Eau Rose

بوی گل‌ها را فراموش نکنید

ترکیبی از شکوفه گل‌ها و بوی میوه در کنار بوی تمشک، نعناع هندی و چوب سرو رایحه‌ای گرم و ماندگار است که با بو کردن رایحه آن احساس آرامش می‌کنید. به دليل ماندگاری این عطر برای یک مهمانی صمیمانه و دوستانه به شما پیشنهاد می‌شود در دو اندازه  50 و 75 میلی‌لیتر این رایحه را خریداری کنید.

آشنایی با بهترین عطرها, عطرهای رمانتیک

 

 

Kenzo Flower In The Air

دلنشین و رمانتیک

اگر از طرفداران رایحه‌های رمانتیک هستید شک نکنید بمب گلی رایحه این عطر همان چیزی است که با سلیقه‌تان سازگار است. نماد شیشه عطر که برگرفته از گلبرگ‌های گل است، خود نشان‌دهنده رایحه‌ای است که از شکوفه انواع گل‌ها در آن استفاده شده است.  ترکیب  شکوفه گل سرخ، سوسن، یاسمن، مگنولیا وارکیده در کنار رایحهدوست‌داشتنی وانیل بویی تازه و با طراوتی است که در 3 اندازه  30، 50 و 100 میلی‌لیتر تولید شده است.

آشنایی با بهترین عطرها, عطرهای رمانتیک

 

 

منبع : مجله زندگی ایده آل

bartarinha.ir


سید علی موسوی بازدید : 93 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (1)

چگونه پرده ها را در خانه بشوییم؟

 

 

نحوه شستشوی پرده در خانه, شستشو پرده‌های بدون آستر

 

 

پرده‌های کثیف و غبار گرفته هرچند وقت یکبار نیاز به شستشو دارند.

برای شستشو پرده از صابون ملایم یا مایع ظرفشویی و برای تمیز شدن حلقه‌ها از سرکه استفاده کنید.

1 - قبل از شستشو، به پشت پرده خوب نگاه کنید. در صورت پوسیدگی در اثر آفتاب یا کشیدگی‌های مختلف بهتر است آن را عوض کنید.

2 - شستشو پرده‌های بدون آستر را با توجه به دستورالعمل روی لیبل انجام دهید.

3 - شستشو پرده‌های آستردار را به خشکشویی بسپارید.

4 - به جای شستن پرده‌های بزرگ با ماشین لباسشویی، آن‌ها را داخل وان خیس کنید تا آسیب نبینند.

5 - حلقه‌های زنگ زده را داخل سرکه بجوشانید تا مثل قبل براق شوند. روی چوب ‌پرده‌های قدیمی صابون بمالید تا گیره‌ها روان از داخل آن عبور کنند.

6 - برای سریع‌تر خشک شدن پرده، از دور خشک‌کن و برای خوشبو شدن از نرم‌کننده لباس استفاده کنید.

 

نکته :

_ هر چند وقت یکبار برای غبار روبی، روی پرده‌ها جاروبرقی بکشید.

_ برای جلوگیری از رفتن پرده داخل جاروبرقی، میزان مکش آن را کم کرده، بین پرده و لوله جاروبرقی از یک صفحهپلاستیکی مشبک استفاده کنید.

 

 

منبع : hamshahrionline.ir


سید علی موسوی بازدید : 91 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

با تغییر افکار، زندگی‌تان را بسازید!

 

 

 

تغییر افکار,روش برای تغییـر فکر, افکار منفی

 

 

ما همان افکارمان هستیم، اگر نتوانیم افکارمان را تغییر دهیم نمی توانیم هیچ تغییر دیگری ایجاد کنیم. شما قطاری از افکار دارید که هنگام تنهایی، سکوت و زمانی که غرق در افکارتان هستید سوار آن می شوید. ارزشی که برای خودتان قایل هستید و شادی هایی که در زندگی دارید همه بستگی به جهتی دارند که قطار به آن سو در حرکت است.

اگر واقعا می خواهید در زندگیتان تغییری ایجاد کنید باید ابتدا ذهن و افکارتان را تغییر دهید و آن را از هر نوع تفکر آزاردهنده ای که شما را به عقب می راند پاک کنید. در این مطلب به شما کمک می کنیم بتوانید ذهنتان را آزاد کرده و تغییرات دلخواهیتان را در زندگی ایجاد کنید.

ده روش برای تغییـر فکر

1-خطاهای شناختی را بررسی کنید: افکار منفی خود را بنویسید تا نوع خطاهای شناختی خود را بیابید با این کار به راحتی بیشتری می توانید مثبت تر و واقع بینانه تر با موضوع برخورد کنید .

2-نشانه ها را بررسی کنید: به جای آنکه فرض بر درست بودن افکار منفی خود بگذارید ، نشانه های واقعی آنرا بررسی کنید . برای مثال ، اگر احساس می کنید که هرگز کاری را درست انجام نمی دهید می توانید بسیاری از کارهایی را که با موفقیـت انجام داده اید فهرست کنید.

3-روش معیار دو گانه: به جای آنکه خود را بی رحمانه تحقیر و سرزنش کنید با همان مهر و محبتی برخورد که بادوست خود ، اگر این حادثه برایش اتفاق می افتاد ، گفتگو می کردید .

4-روش تجربی:  اعتبار اندیشه منفی خود را آزمون کنید . مثلاً اگر در حالت اضطراب ، نگران حمله قلبی هستید ، می توانید کمی ورزش و نرمش کنید . چند بار از پله های ساختمان بالا و پایین بروید . با این اقدام از سالم بودن قلب خود مطمئن می شوید .

5-اندیشیدن در سایه های خاکستری: با آنکه این روش به ظاهر کسل کننده است ، اما تأثیر بسیار خوبی دارد . به جای آنکه در جو / تفکر هیچ یا همه چیز / به مشکل خود بیندیشید ، یرای مشکل پیش آمده امتیازی از صفر تا صد در نظر بگیرید ، وقتی اوضاع آنطور که مایل هستید بر وفق مراد نیست ، به جای آنکه خود را شکست خوردهء تمام عیار بدانید ، موضوع را به طور نسبی بررسی کنید . ببینید از این موقعیت چه درسی  می آموزید.

6-روش بررسی: از دیگران سئوال کنید تا از واقع بینانه بودن افکار و تلقی های خود مطلع گردید .مثلاً اگر معتقدید که اضطراب سخنرانی در حضور دیگران غیر طبیعی و مایهء خجالت است  از دوستانتان بپرسید آیا آنها هم در مواقع مشابه احساس اضطراب کرده اند ؟

7-تعریف واژه ها: وقتی به خود بر چسب حقیر ، نادانی ، بازنده ، یا احمق می زنید از خود بپرسید / احمق / ، / کودن / ، / نادان / چه معنایی دارند . وقتی به این نتیجه رسیدید گه چیزی به عنوان / نادان / وجود خارجی ندارند ، وقتی فهمیدید / بازنده /  بی مفهوم است ، احساس بهتری پیدا می کنید .

تمرکز کنید بر چیزی که در زمان حال در حال انجام است. به یاد داشته باشید که تمام وجود در زمان حال است، بنابر این زمان حال جایی است که قدرت شما در آن قرار دارد. و لذا این جمله را دائما به خود بگوئید “در حال باش.”

 

تغییر افکار,روش برای تغییـر فکر, افکار منفی

 

8- روش علم معنایی: خیلی ساده از زبانی استفاده کنید که بار عاطفی کمتری داشته باشد . این روش برای یرخورد با عبارتهای / باید دار / مفید است . به جای گفتن / نباید این اشتباه را می کردم / بگویید / اگر این اشتباه را نمی کردم بهتر بود

9-نسبت دادن مجدد: به جای آنکه بی دلیل فرض را بر بدی خود بگذارید و خویشتن را به خاطر مشکل پیش آمده سرزنش کنید ، به جای عوامل بسیار متعددی که این مسئله را ایجاد کرده اند بیندیشید ، به جای سرزنش خویش به حل مسئله بیندیشید .

10-تحلیل سود و زیان: امتیازات و زیانهای یک احساس ( مانند ، عصبانی شدن از تأخیر اتوبوس ) ، یه فکر منفی ( مانند ، هر قدر تلاش کنم بی فایده است ) یا یک انگاره رفتاری ( مانند ، پرخوری ، و خوابیدن در رختخواب در وقتافسردگی ) را فهرست کنید . هم چنین می توانید از روش تحلیل سود و زیان برای اصلاح باورهای مخربی از نوع ( من همیشه باید کامل و صد در صد بی عیب و نقص باشم ) استفاده کنید .

اگر خواهان آن هستید که کنترل زندگیتان را بدون دخالت احساسات و هیجانات کور، در اختیار داشته باشید، به کار بردن 4 اصل زیر، سرنوشت شما را در دستان خود شما قرار می دهد:

 

اصل 1 :  

آیا شما اکثر اوقات در وضعیت صلح هستید یا در وضعیت ترس؟ اگر شما به صورت خود بخود در وضعیت صلح قرار نمی گیرید نشان دهنده این است که عادت کرده اید در وضعیت ترس قرار بگیرید.

فعالیت عملی: تمرین کنید که در درون خودتان منطقه ای از صلح پیدا کنید. هر روز را به مدت 30 دقیقه در حالتسکوت بسر ببرید . راحت باشید، چشم هایتان را ببندید و بصورت عمیق نفس بکشید و بر روی نفس هایتان تمرکز کنید و به فکر های که وارد ذهنتان می شود نگاه کنید.

اصل 2 :

قدرت زندگی فقط در زمان حال است . پارسال رفته است. ماه گذشته، هفته گذشته، شب گذشته، 1 ثانیه گذشته همه رفته است. آنها دیگه وجود ندارند، مگر در حافظه ی شما. آنها همه بی معنی هستند مگر اینکه شما به آنها معنی ببخشید.
همچنین، فردا، هفته آینده، ماه آینده، و غیره. هم موجود نیستند، مگر در تصور شما.

فعالیت عملی: در زمان حال باشید، همیشه. تمرکز کنید بر چیزی که در زمان حال در حال انجام است. به یاد داشته باشید که تمام وجود در زمان حال است، بنابر این زمان حال جایی است که قدرت شما در آن قرار دارد. و لذا این جمله را دائما به خود بگوئید “در حال باش.”

اصل 3 :

افکار و احساسات شما خلق کننده نیروهای شما هستند. افکار و احساسات شما ، واقعیت فیزیکی را ایجاد می کند. اگر شما بدون تضاد و تناقض بر روی هر فکر و احساسی متمرکز شوید آن فکر و احساس به واقعیت تبدیل می شود.

فعالیت عملی: در هر لحظه، چیزی در حال خلق شدن است. تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید داشته باشید و یا تجربه کنید و یا بیآفرینید . احساس کنید آن چیز وجود دارد و آن را تجربه کنید. تجربه تان را به زمان حال منتقل کنید.

اصل 4 :

مقاومت، مقاومت می آفریند، اگر شما در برابر تجارب ناراحت کننده مقاومت کنید، شما در حقیقت بر روی همان تجارب و احساسات تمرکز کرده اید. با تمرکز کردن و فکر کردن به هر تجربه ای آن تجربه بیشتر و بیشتر ایجاد می شود.

فعالیت عملی: آغوش تان را بر روی تجارب ناراحت کننده باز کنید، شما تا زمانی که مشخص نکنید چه چیزی را نمی خواهید، خواستنی های واقعیتان آشکار نخواهد شد. یکی بدون دیگری نخواهد بود. دائما تمرکزتان را بر روی آن چیزی که می خواهید تغییر دهید.

منابع:مجله موفقیت/انجمن مشاوره تعهد/تبیان


سید علی موسوی بازدید : 74 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

علل و درمان سیاهی زیر بغل

 

 

 

سیاهی زیر بغل,درمان سیاهی زیر بغل,علل سیاهی زیر بغل

 

 

 

آیا شما هم ناراحت سیاهی زیر بغل خود هستید؟ آیا با پوشیدن لباس‌های آستین کوتاه و آستین حلقه‌ای‌ احساسناراحتی می‌کنید؟ آیا به دنبال راهی برای از بین بردن سیاهی زیر بغل خود هستید؟ اگر پاسخ شما به این پرسش‌ها مثبت است، باید ابتدا با علل به وجود آمدن این سیاهی آشنا شوید.

شاید شما هم متوجه شده باشید که بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات بهداشتی برای تبلیغ و فروش بیشتر ادعا می‌کنند که محصول آنها می‌تواند سیاهی زیر بغل را از بین ببرد. اما واقعیت این است که از بین بردن سیاهی زیر بغل، با توجه به علل متعدد به وجود آورنده آن، به همین سادگی‌ها هم نیست. هر چند که ممکن است این محصولات به طور موقت تاثیر کمی‌در کاهش این سیاهی‌ها داشته باشند، اما جالب است بدانید که در اکثر موارد یکی از اصلی‌ترین علل ایجاد سیاهی زیر بغل همین محصولات، مانند دئودورانت‌ها هستند. در ادامه به برخی علل تغییر رنگ زیر بغل اشاره می‌کنیم و سپس برخی راه‌های درمانی را به شما معرفی می‌کنیم.

 

استفاده از تیغ

وقتی که شما برای از بین بردن موهای زیر بغل، از تیغ برای تراشیدن آنها استفاده می‌کنید، شما در واقع مو را از سطح پوست می‌تراشید و ریشه آن همچنان در زیر پوست شما باقی می‌ماند. شاید مو در ظاهر از بین رفته باشد، اما در زیر پوست شما همچنان وجود دارد و از آنجا که پوست زیر بغل بسیار نازک است، وجود این موها باعث تیره به نظر رسیدن زیر بغل شما می‌شود. استفاده از تیغ همچنین باعث می‌شود موهاضخیم‌تر شوند که همین امر نیز سیاهی زیر بغل را افزایش می‌دهد.

 

 

سلول‌های مرده

یکی دیگر از عوامل سیاهی زیر بغل می‌تواند وجود سلول‌های مرده در زیر بغل شما باشد. برای کاهش سلول‌های مرده زیر بغل، کافیست پوست این ناحیه را با لیف یا هر پارچه ضخیم دیگری تمیز کنید تا این سلول‌ها از پوست جدا شوند.

 

استفاده بیش از حد از دئودورانت‌ها و اسپری‌های ضد تعریق

بسیاری از متخصصان معتقدند که مواد شیمیایی موجود در دئودورانت‌ها می‌توانند یکی از عوامل موثر در ایجاد سیاهی زیربغل باشند. محصولات ضد تعریق می‌توانند رنگ زیر بغل را تغییر دهند و این تغییر معمولا بلند مدت یا حتی گاه همیشگی است. برای جلوگیری از این مشکل، از راه‌های طبیعی برای کاهش تعریق استفاده کنید.

 

اصطکاک

گاهی اوقات، استفاده از لباس‌های تنگ باعث اصطکاک بین پوست بدن و پارچه لباس می‌شود که همین امر به تغییر رنگ زیر بغل منجر می‌شود. به منظور جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید از لباس‌های گشادتر یا لباس‌هایی که از پارچه‌های طبیعی و نازک تهیه شده‌اند استفاده کنید تا پوست شما بتواند نفس بکشد. کاهش وزن نیز می‌تواند کمک کند.

 

عامل وراثت

برخی افراد، سیاهی زیر بغل خود را از والدین خود به ارث می‌برند، اما اگر عامل مربوط به وراثت نباشد، می‌توان عوامل دیگری نظیر تغییر هورمونی، افزایش وزن و یا حتی استفاده از قرص‌های ضد بارداری را موثر دانست. در چنین مواردی، بهتر است برای درمان به یک پزشک متخصص مراجعه کرد.

 

دیابت

یکی از نکاتی که اکثرا از آن آگاه نیستند، نقش دیابت در تغییر رنگ زیر بغل است. بهترین راه مبارزه با سیاه شدن زیر بغل برای افراد دیابتی، نگه داشتن انسولین در حد متناسب و استفاده از راه‌های طبیعی کاهش تعریق است.

 

راه‌های درمان

حال که ما می‌دانیم علل اصلی تغییر رنگ پوست زیر بغل چه چیزهایی هستند، می‌توانیم برای درمان اقدام کنیم.

 

اپیلاسیون یا لیزر

مهمترین علت سیاهی پوست زیر بغل، استفاده از تیغ یا کرم‌های موبر برای از بین بردن موهاست. به جای تیغ و کرم‌های موبر، از موم برای کندن موها استفاده کنید. درست است که درد آن بیشتر است، اما با این روش مو از ریشه کنده می‌شود و در نتیجه رنگ زیر بغل بلافاصله چندین درجه روشن‌تر خواهد شد. استفاده از موم همچنین به کم و نازک شدن تدریجی موها نیز کمک می‌کند. اگر به دنبال روشی دائمی‌ هستید، می‌توانید از لیزر استفاده کنید. با استفاده از لیزر، رنگ زیر بغل به تدریج روشن‌تر می‌شود.

 

مخلوط زعفران

یک راه موثر و طبیعی دیگر که می‌توانید تاثیر آن را در دو روز مشاهده کنید استفاده از مخلوط کمی‌زعفران با دو قاشق غذاخوری شیر یا خامه است. این مخلوط را قبل از خواب به زیر بغل خود بمالید و اجازه دهید تا صبح بر پوستاین ناحیه بماند. این مخلوط نه تنها رنگ زیر بغل را روشن تر می‌کند، بلکه باعث از بین رفتن بوی بد عرق نیز می‌شود.

 

آب لیمو

یک راه موثر دیگر برای سفیدتر کردن زیر بغل، مالیدن آب لیمو به پوست این ناحیه است. این کار را باید هر روز و پیش از حمام انجام دهید. لیمو یک سفید کننده طبیعی است که به تدریج رنگ پوست را روشن‌تر می‌کند. پس از حمام، کمی مرطوب کننده به پوست زیر بغلتان بزنید و تا چند روز از دئودورانت استفاده نکنید.

 

ماسک‌های روشن کننده

می‌توانید برای از بین بردن سیاهی زیر بغل خود از ماسک‌های روشن کننده استفاده کنید. یا این ماسک‌ها را درخانه تهیه کنید یا آنها را از بیرون خریداری کنید. برای تهیه این ماسک در خانه، کافیست یک مشت آرد نخودچی را با کمی ‌ماست، لیمو و کمی‌ زردچوبه مخلوط کنید و بر پوست زیر بغلتان بمالید. بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید.

 

سیب زمینی و خیار

سیب زمینی نیز نوعی سفید کننده طبیعی است. شما می‌توانید تکه‌های سیب زمینی را بر پوست این ناحیه بمالید یا اینکه سیب زمینی را رنده کرده و پوست زیر بغل را به آب آن آغشته کنید. در هر صورت، اجازه دهید پوست به مدت ۱۵دقیقه با سیب زمینی یا آب آن تماس داشته باشد. خیلی زود متوجه تاثیر آن خواهید شد. خیار نیز عملکردی مشابه دارد و می‌توانید به همان صورتی که از سیب زمینی استفاده می‌کنید، از خیار نیز استفاده کنید.

 

کاهش استفاده از دئودورانت‌ها

همانطور که گفتیم، دئودورانت‌ها و اسپری‌های ضد تعریق می‌توانند خود یکی از علل اصلی سیاه شدن زیر بغل باشند. به همین دلیل بهتر است تا می‌توانیم از آنها کمتر استفاده کنیم، اما می‌توانید در عوض برای از بین بردن یاپیشگیری از ایجاد بوی عرق، از راه‌های طبیعی استفاده کنید. یکی از این راه‌ها، ترکیب بیکینگ پودر و آب و مالیدن آن به زیر بغل است. پس از مدتی که از دئودورانت‌ها استفاده نکنید، متوجه تغییر رنگ زیر بغل خود خواهید شد.

 

روغن نارگیل و ویتامین E

روغن نارگیل و ویتامین E نیز می‌توانند در کاهش سیاهی زیر بغل تاثیر بسیاری داشته باشند. کافی است روزانه کمی ‌از این روغن را بر پوست زیر بغل خود بمالید. روغن نارگیل و ویتامین E علاوه بر سفید کردن پوست زیر بغل، باعث لطافت و نرمی‌ پوست این قسمت نیز می‌شوند.

 

دکتر فرزاد پورجم پزشک عمومی
منبع:زیبـــاشـــو دات کام


سید علی موسوی بازدید : 65 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

راهکارهایی برای مرطوب نگه داشتن پوست‌ خشک

 

 

مرطوب نگه داشتن پوست‌ خشک,پوست‌ خشک,زیبایی پوست

 

 

 

هیچ چیزی مانند ماه‌های خنک و سرد سال، نمی‌‌تواند زیبایی پوست را به خطر بیندازد. بخاری‌ها، دوش آب گرم و طولانی همچنین خشکی هوا، باد می‌توانند آب پوست را جذب کرده و باعث شوند که خارجی‌ترین لایه پوست یا همان اپیدرم دچار خارش و ترک شود. حتی در مواردی خارش زیاد می‌‌تواند به اگزما، التهاب و قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست منجر شود. با درک برخی از علل عمده خشکی پوست و با بکارگیری برخی از درمان‌های طبیعی می‌توانید خشکی پوست را از بین ببرید و پوست خود را نرم کنید.

 

آب و چربی

آنچه که مانع از ورود آلاینده‌های مضر به درون پوست می‌شود و در حفظ رطوبت پوست موثر است، آب و چربی سطحپوست است. از آنجایی که هر چقدر هوا سردتر باشد، رطوبت آن کمتر است، به طور طبیعی هوای سرد موجب اختلال در پوست می‌شود و آب و چربی پوست را کاهش می‌دهد. با استفاده از محصولات اسیدمیالورونیک (ماده روان کننده‌ای که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود) می‌توان پوست را انعطاف‌پذیر و از آسیب آن در برابر سرماپیشگیری کرد. وقتی که پوست آب خود را به دلیل افزایش سن، سرما و . . . از دست می‌دهد، به آب میان سلولی نیاز دارد و برای مرطوب نگه داشتن آن چربی بسیار مهم است.

 

تجدید نظر در مورد شامپو

شامپو و صابون‌های میوه‌ای علاوه بر اینکه آلودگی‌ها را از روی پوست و یا مو پاک می‌کنند، رطوبت پوست را هم از بین می‌برند. شامپوهایی را انتخاب کنید که عاری از هر گونه مواد نگهدارنده یا اسانس‌‌های مصنوعی باشند زیرا این مواد پوست و مو را خشک می‌کنند.

 

شرایط طبیعی منافذ پوست

این موضوع بسیار مهم است که مطمئن شوید منافذ پوست شما در شرایط اید‌ه‌ال و طبیعی قرار دارند. با توجه به آب و هوای خشن زمستان، آلودگی هوا به مواد مصنوعی و دیگر عوامل محیطی، پوست متراکم می‌شود در نتیجه نمی‌تواند به درستی مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند. پاک کننده‌های ملایم، پوست را از ناخالصی‌ها پاک کرده و بدین ترتیب محصولات مرطوب کننده می‌توانند تاثیر بهتری روی پوست بگذارند و پوست را تغذیه کنند و مرطوب نگه دارند.

 

دوش آب گرم

گرفتن یک دوش گرم به همراه بخار فراوان یکی از عوامل اصلی از بین رفتن چربی‌های طبیعی پوست است؛ اگرچه این‌کار؛ احساس خوبی ایجاد می‌کند و بسیار لذت‌بخش است. ولی در فصل زمستان از حمام و شست‌وشوی بیش از حد بدن خودداری کنید. در این فصل بهتر است از مصرف هر نوع صابون که حاوی مواد شیمیایی و مصنوعی است بپرهیزید از صابون‌های دست‌سازی استفاده کنید که از مواد طبیعی تهیه شده‌اند و پس از آن به آرامی پوست را با یک حوله تمیز خشک کنید و از یک مرطوب کننده و یا لوسیون مناسب استفاده نمایید. بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده‌ها ۲ تا ۳ دقیقه بعد از خارج شدن از زیر دوش است و مدت استحمام ۵ تا ۱۰ دقیقه باشد.

 

آسیب بخاری‌ها

در حالی‌که حضور در خارج از منزل و در هوای سرد می‌تواند پوست را خشن کند، اغلب تأثیر بخاری‌ها در داخل منزل نیز به شدت وحشتناک است. این یکی از مشکلاتی است که اغلب ما آن را نادیده می‌گیریم. بخاری‌ها موجب از بین رفتن رطوبت منزل و خشکی آن می‌شوند و برای رفع این مشکل توصیه می‌شود که در طول روز از دستگاه‌های بخار استفاده شود. بهتر است زمانی که خواب هستید آن را در اتاقی روشن کنید که بیشتر در طی روز از آن استفاده می‌کنید.

 

نقش تغذیه

رژیم غذایی سالم جزء حیاتی مراقبت از پوست در کل فصول سال و جز ضروری‌ترین در فصل زمستان است؛ چرا که پوست در این فصل در معرض آسیب بیشتری قرار دارد. مصرف مقدار قابل توجهی از میوه‌ها، سبزیجات و غلاتسبوس‌دار به همراه امگا ۳، پوست و مو را تغذیه می‌کند و هرگونه التهاب را کاهش می‌دهد. آب‌رسانی داخلی پوست و نوشیدن مقادیر زیادی آب را فراموش نکنید که این موضوع بسیار اهمیت دارد. اغلب مردم در روزهای گرم سال نوشیدن آب را فراموش نمی‌کنند؛ ولی از اهمیت همین کار در روزهای سرد زمستان غافل هستند.

 

شست‌وشوی محتاطانه

شستن مکرر دست‌ها می‌تواند رطوبت و چربی پوست را از بین ببرد و همین امر منجر به ایجاد ترک می‌شود و گاهاً این ترک‌ها بسیار دردآور خواهند بود. در صورت لزوم، در فصل زمستان دست‌ها را با یک صابون ملایم و دست‌ساز بشویید و پس از شست‌وشو نیز با یک مرطوب کننده مناسب چرب کنید. از آنجایی که پاها در طول فصل زمستان درون چکمه و جوراب‌های کلفت هستند، حتی بیشتر از دست‌ها به مراقبت نیاز دارند. استفاده از یک مرطوب کننده قوی برای پاها همچون روغن آووکادو نیز بسیار موثر خواهد بود. برای جذب بهتر آن می‌توانید این مرطوب کننده را قبل از خوابیدن به پاها بمالید و پس از آن یک جفت جوراب نخی بپوشید.

الکل: انواع ترکیبات بخصوص اتانول، الکل اتیل، موجب خشکی پوست می‌شوند و دقیقاً‌ برعکس مرطوب کننده‌ها عمل می‌کنند و به محض اینکه روی پوست مالیده می‌شوند، بخار می‌شوند.

رایحه و اسانس‌های مصنوعی: از محصولاتی استفاده کنید که اسانس آنها از روغن ها و مواد کاملا طبیعی تهیه شده است و بهتر است مرطوب‌کننده‌ها حاوی کمترین میزان افزودنی‌های بودار و مصنوعی باشد.

میلیکون: این ماده منافذ پوست را مسدود و توانایی پوست را برای جذب مواد زائد و جذب مواد مغذی مختل می‌کند.

 

دکتر علیرضا میراسماعیلی متخصص پوست و مو
منبع:زیبــاشو دات کام


سید علی موسوی بازدید : 60 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

آخرین مدل و رنگ موهای پاییز ۲۰۱۳

 

 

 

با برگزار شدن جشنواره های مد لباس و آرایش در سراسر دنیا در اواخر تابستان ۲۰۱۳ آخرین مدل مو و رنگ موهایجدید در این زمینه وارد بازار شد. در این گالری آخرین مدل موها و رنگ موهای ارائه شده در جشنواره های مد اروپاتقدیم به دوستداران دنیای مدمی شود.

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

 

 

منبع:آرایشیک


سید علی موسوی بازدید : 106 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

راه های دلبری از خانواده همسر!

 

 

 

خانواده همسر, ارتباط با خانواده همسر,بهترین عروس

 

 

 

اگر به ارتباط با خانواده همسر در قالب گذشته نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که یک قانون کلی وجود داشت و آن اطاعت بی‌چون و چرا از خانواده همسر به خصوص برای عروسخانم‌ها بود. بهترین عروس، حرف گوش‌کن‌ترین عروس بود. آنزمان اینکه عروس‌خانمی بخواهد مستقل از خانواده همسر تصمیمی بگیرد مورد شماتت و بی‌مهری اطرافیان قرار می‌گرفت تا این حد که حتی خانواده عروس نیز در این زمینه با او موافق نبوده و او را به اطاعت از اقوام همسرتشویق می‌کردند. خیلی کم پیش می‌آمد که کسی مستقل از خانواده همسر بتواند به خوبی و خوشی زندگیکند! کم‌کم که شکل زندگی تغییر کرد و دختران، تحصیل کرده وبرخی دارای شغل شدند همسو شدن با تمام خواسته‌های خانواده خودشان نیز برای آنها مشکل شد چه برسد به بجا آوردن خواسته‌های خانواده همسر.در نتیجه همین‌ها ارتباط برقرار کردن با خانواده همسر بسیار دشوارتر شده ‌است و کار چندان آسانی نیست که بتوانیم خودمان را در دل آنها جا کنیم چرا که بسیاری از آنها هنوز همانند قدیمی‌ها فکر می‌‌کنند و عروس خوب را عروسحرف گوش‌کن می‌دانند اما نگران نباشید کار نشد ندارد می‌‌‌خواهیم به شما یاد دهیم چطور بهترین عروس دنیا شوید.

 

اولین قدم برای برقراری یک ارتباط خوب

اگر می‌خواهید ارتباطي خوب داشته ‌باشید باید از شناخت خودتان شروع کنید و این دردست‌ترین منبع قابل تغییر است. شناخت ما از خود می‌تواند نقاط ضعف و قدرت‌مان را نشان دهد تا درصدد برطرف کردن این نقاط ضعف باشیم. خیلی از مراجعان مبتلا به تکرار اشتباهات خودشان هستند و حتی تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا اطرافیان را تغییر دهند. مثلا دخترخانمی که بسیار حساس و زودرنج است از کوچک‌ترین مسئله از طرف خانواده همسر ناراحت شده و باعث ناراحتی و تشنج در خانواده می‌شود. اگر دقت کنیم می‌بینیم که این دخترخانم در خانواده خود نیز اینمشکل را داشته و به فکر حل آن برنیامده است یا مثلا پسری که وقت‌شناس نیست و در خانواده خود کسی اهمیت این موضوع را به او نیاموخته و چه بسا موقعیت‌ها و شرایط خوبی را نیز از دست داده است، بعد از ازدواج نیز بابت این قضیه مشکلات زیادی را با همسر خود پیدا می‌کند.

 

پدر و مادر همسر مثل والدین خودمان هستند؟

من با این گفته که پدر و مادر همسرمان را مثل پدر و مادر خودمان بدانیم موافق نیستم. اگر پدر و مادر همسرمان را فقط پدر و مادرعزیز همسر عزیزمان بدانیم مسئله خیلی راحت‌ترمی‌شود. این موضوع را از همان اول در خودمان حل کنیم که همان احساس و احترامی که من نسبت به پدر و مادر خودم دارم همسرم نیز نسبت به پدر و مادر خودش دارد و هیچ‌وقت به دنبال تغییر این احساس نباشیم چراکه جز آسیب زدن به همسرمان، فایده دیگری ندارد. اگر این مسئله را بپذیریم و در ارتباطات با مسائل پیش آمده لحاظ کنیم خیلی از مشکلات اصلا به وجود نمی‌آید. مسئله بعدی نیز حفظ استقلال و تمامیت خانواده نوپای خودمان است. خیلی از مشکلاتی که بین فرد و خانواده همسرش پیش می‌آید به دلیل رعایت نکردن این حریم است.

 

رفت و آمدها را چطور کنترل کنیم؟

این موضوع به توافق شما با همسرتان بستگی دارد،مثلا اگر هردوی شما افراد برونگرا یا درونگرایی هستید به راحتی می‌توانید در مورد تعداد و زمان رفت‌وآمدها به تفاهم برسید.مشکل زمانی است که یکی از زوج‌ها درونگرا و دیگری برونگراست که در این مورد هم با شناخت شخصیت و علايق طرف مقابل به جای قضاوت و تحمیل نظرمان می‌توانیم به نظر مشترکی دست پیدا کنیم.پس در این مورد خود دو نفر تصمیم می‌گیرند.

چگونه با دخالت خانواده همسر مقابله کنیم؟

اول خونسردی خود را حفظ کنید.آدم عصبانی نه تنها خوب به مسئله پیش آمده فکر نمی‌کند بلکه باعث می‌شود اطرافیان نیز در مورد گفته‌های او شک کنند. بعد به آنها بگویید در مورد گفته یا پیشنهاد آنها فکر خواهید کرد، اگر موضوع اینجا تمام نشد و آنها در این خصوص پافشاری کردند به آنها یادآوری کنید که شما و همسرتان در زمانمناسب با هم همفکری کرده و تصمیم خواهيد گرفت.در مواردی که آنها به حریم شما احترام نگذاشته و خواهان تاثیرگذاری بیشتری در زندگی و تصمیمات شما هستند باید صریحا این موضوع را به آنها یادآوری کنید که این موضوع را در زمان مناسب و با همسرتان بررسی خواهید کرد.

 

برچسب‌‌هایی به نام مادرشوهر و عروس

اینکه ما با چه نگرشی وارد زندگی جدید می‌شویم بسیار مهم است. مثلا اگر به عنوان یک دختر خانم در خانواده‌ای بزرگ شده‌اید که مادربزرگ و پدربزرگ همه تصمیمات مهم را می‌گرفتند و این باعث عصبانیت و نارضایتی و غصهخوردن مادرمان از دست پدرشوهر و مادرشوهرش بوده، در این حالت احتمالا ذهنیت خوبی نسبت به خانواده شوهرنخواهید داشت؛ از طرف دیگراغلب ما در مورد مادرشوهر یا عروس افکار منفی‌ای داریم که باعث جهت‌گیری منفی و رفتار منفی در ما می‌شود. مثلا در نظر بگیرید اگر مادر ما از ما کاری را بخواهد که در توان ما نیست و برایمان سختاست کم پیش می‌آید که از دست او ناراحت شویم و تلاش‌مان را می‌کنیم تا آن کار را انجام دهیم و اگر هم نتوانستیم موضوع خیلی کش پیدا نمی‌کند.حالا در نظر بگیرید اگر مادرشوهر از عروس تقاضایی داشته باشد که حتی دشواری کمتری نسبت به تقاضای مادرمان دارد، چه فکری خواهیم کرد؟ چه واکنشی نشان می‌دهیم؟ اگر نپذیریم چه مسائلی پیش خواهد آمد؟ پیامدهای این نپذیرفتن حتی سال‌های سال گریبانگیر ما خواهد بود.

 

اگر از خانواده همسرتان دلخورید…

این مسئله اجتناب‌ناپذیر است پس برای آن آماده باشید. شما با خانواده‌ای که تاکنون تعاملی به این شکل نداشتید وارد ارتباط شده‌اید و حتما اختلاف نظر و سوءتفاهم پیش خواهد آمد. منتها بهترین روش برای حل مسئله ارزیابی درست مسئله و اتخاذ بهترین و مناسب‌ترین تصمیم و در نهایت عملی کردن تصمیمم‌تان است.اول مسئله‌ای که باعث ناراحتی شما شده است را بررسی کنید؛ مشکل اصلی چیست؟ اگر مادر یا خواهر یا نزدیکان خودتان این ناراحتی را به وجود می‌آوردند چه فکری درباره آنها می‌کردید، بعد سعی کنید خودتان را جای‌ آنها بگذارید و اتفاق پیش آمده را از نظر آنها ببینید، وقتی به اینجا رسیدید متوجه می‌شوید که بهتر و منطقی‌تر دارید موضوع را بررسی می‌کنید، حالا بعد از تشخیص مشکل آن را ارزیابی کنید؛ موضوع چقدر برای‌تان مهم است آیا نادیده گرفتن آن بهتر است یا صحبت کردن درباره آن؟بعد که تصمیم گرفتید آن را خودتان عملی کنید. در اینجا بهتر است بگویم خودتان مشکلات را حل کنید و آنها را به همسرتان موکول نکنید.حتی برخی مواقع بهتر است اصلا همسرتان را وارد مشکلات نکنید.

 

1+11  نکته طلایی برای جا کردن خودتان در دل خانواده همسر

1.‌ سعی کنید تا حد امکان در حضور مادرشوهرتان عصبانی نشوید. با رعایت ادب، نظرتان را در مورد موضوع مورد بحث اعلام کنید، اما صدای‌تان را بلند نکنید. پیش از آنکه کار به جاهای باریک برسد، با ادب و فروتنی بحث را خاتمه دهید.

2. اگر شما آن فردی هستید که مادرشوهرتان دوست دارد وقتش را با وی در آشپزخانه بگذرانيد تا هم به او کمک كرده و هم احساس تنهایی نکند، گهگاهی همراهی کنید اما زیاده‌روی نکنید تا این عمل به وظیفه همیشگی‌تان تبدیل نشود. شاید فقط آخر هفته‌ها!

3. هیچ وقت رابطه همسرتان را با خانواده‌اش زیر سؤال نبرید زیرا این کار تاثیر بدی روی رابطه شما و همسرتان می‌گذارد. تلاش کنید بیشتر درباره مادرشوهرتان، علاقه‌مندی‌هایش و خلق و خویش بدانید.

4. ســعی کنید برای تصمیم‌گیری‌های  بزرگ خانه، نظر مادرشوهرتان را جویا شوید. بدین ترتیب هم از به وجود آمدن درگیری‌های احتمالی پیشگیری کرده‌اید و هم برای او احترام قائل شده‌اید.

5. با پیشنهادات خانواده همسر در حضور آنها، موافقت کنید ولی اعلام کنید که تصمیم‌تان را بعد اعلام خواهید کرد. سپس در تنهایی نظر واقعی خود را به همسرتان بگویید و باهم تصمیم نهایی را بگیرید و توسط او تصمیم خود را بهخانواده‌اش اعلام کنید.

6. در بحث‌های خانوادگی آنها شرکت نکنید و از اظهارنظر کردن جدا خودداری کنید.

7. همیشه به خصوص در حضور مادرشوهر به وضعیت شوهرتان برسید.

8. در حضور خانواده شوهر به پسرشان احترام بگذارید و این را بدانید که با اولین بی‌احترامی به شوهر آن هم در حضور مادرشوهر، به او نشان دادید که اختلاف دارید و به او اجازه دادید که در زندگی خصوصی‌تان دخالت کند.

9. ‌در بحث‌ها و جدال‌های خانوادگی بهتر است شما حرفی نزنید. مطمئنا او با رفتارها و خصوصیات خانواده‌اش بهتر آشناست. پس در مواردی که میان شما و خانواده‌اش مسئله‌ای ایجاد شد قضاوت را به او بسپارید.

10. ‌هرکاری که امروز انجام می‌دهید، چند ماه دیگر به عنوان وظیفه شما تلقی می‌شود. پس مراقب کارهای‌تان باشید.

11. مادر شوهرتان با شما همسن و سال نیست. پس همواره احترام او را حفظ کنید و در شوخی کردن با او حد و مرز خاصی داشته باشید.

12. هرگز تعلق خاطر همسرتان به خانواده‌اش را کم‌اهمیت تلقی نکنید و سعی نکنید بین او و خانواده‌اش فاصله بیندازید.با این کار نسبت به این قضیه حساس‌تر کرده و بیشتر طرف خانواده‌اش هدايت مي‌كنيد.

 

منبع:مجله زندگی ایده آل/برترین ها


سید علی موسوی بازدید : 57 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

به خاک سياه نشاندن

 

 

به خاک سياه نشاندن, عبارت مثلی, داستان ضرب المثل

 

 

عبارت مثلی بالا کنایه از بدبختی و بیچارگی است که در وضعی غیر متقربه دامنگیر شود و آدمی را از اوج عزت و شرافت به حضیض مذلت و افلاس و مسکنت سرنگون کند و مال و منال و دار و ندار را یکسره به زوال و نیستی کشاند. در چنین موردی تنها عبارتی که می تواند وافی به مقصود و مبین حال آن فلک زده واقع شود این است که اصطلاحا گفته شود:« فلانی به خاک سیاه نشسته» و یا به عبارت دیگر:« فلانی را به خاک سیاه نشانده اند.»

در این مقاله بحث بر سر خاک سیاه است که دانسته شود این خاک چیست و چه عاملی آن را به صورت ضرب المثل در آورده است.

به طوری که صاحب معجم البلدان نقل کرده، در نزدیکی بیت المقدس و شش میلی شهر رمله کوره ای است به نام عمواس که:« طاعون معروف سال هیجدهم هجری در روزگار خلافت عمر در این ناحیه پدید آمده بود و از آنجا به دیگر نواحی شام سرایت کرد. تعداد تلفات این طاعون را بیست و پنج هزار تن نوشته اند.»

 

در این طاعون که به نام عمواس خوانده شده جمعی از اصحاب پیغمبر (ص) به اسامی ابو عبیده جراح و معاذبن جبل و یزیدبن ابی سفیان نیز هلاک شدند ولی عمر عاص آن داهی محیل و دور اندیش عرب چون وضع را وخیم دید با بسیاری از متعبان خویش از منطقه عمواس گریخته جام سالم به در بردند.

 

مطلب مورد بحث ما این است که سام مزبور را عام الرماد، یعنی: سال خاکستر هم نام نهادند و در این زمینه صاحبکتاب عجایب المخلوقات می نویسد:

« … و بعد از آن عام الرماد. در آن سال خاک سیاه ببارید و بیست و پنج هزار آدمی درین سال بمرد. و این خاک در صحرا و در خانها و حجر ها ببارید، تا مرد از جامه خواب بر خاستی بر خاک سیاه بودی. آن را عام الرماد گفتند.»

 

منبع:avaxnet.com


سید علی موسوی بازدید : 64 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

درمان درد مزمن مفصل‌ها

 

 

درمان درد مفصل‌ها, تورم مفصل, بیماری‌های التهابی

 

 

 

درد و تورم مفصل، مشکل شایعی است که می‌تواند علل مختلفی از آرتروز گرفته تا بیماری‌های التهابی داشته باشد. در این بین یکی از جدی‌ترین علل مشکلات مفصلی بیماری‌های روماتیسمی است.

روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید، التهاب و درد مزمن مفاصل است که معمولا به صورت قرینه، مفاصل را درگیر می کند، به عنوان مثال انگشتان هر دو دست یا هر دو مچ پا. این بیماری معمولا در زنان شایع تر است، دلیل دقیق آن هنوز مشخص نیست؛ ولی زمینه ژنتیکی در ایجاد آن نقش دارد. گلودرد چرکی درمان نشده از علل شناخته شده ایجاد روماتیسم مفصلی است.

 

بیماری معمولا با تورم، حساسیت در لمس و درد مفصل آغاز می شود و ممکن است بتدریج مفصل تغییر شکل داده و برجستگی یا گره هایی در اطراف مفصل تشکیل شود.
بیماران معمولا از خشکی صبحگاهی مفصل شاکی هستند. در برخی بیماران، قلب، ریه و چشم نیز ممکن است درگیر شود.

 

درمان این بیماری در طب رایج مبتنی بر استفاده از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و مسکن نظیر ایبوپروفن و دیکلوفناک است، اما آیا غیر از این روش می توان با استفاده از روش های طبیعی و کم عارضه تر نیز به این بیمارانکمک کرد؟ هدف درمان در روماتیسم مفصلی کاهش درد و التهاب، حفظ عملکرد، بهبود ساختار مفصل و کنترلدرگیری سیستمیک بدن است؛ البته گیاهان دارویی وجود دارد که می تواند به این اهداف کمک کند.

 

زردچوبه از شناخته شده ترین و موثرترین گیاهان دارویی با خواص ضدالتهابی است. کورکدمین ماده موثر موجود در زردچوبه است که اثرات ضدالتهابی و ضددرد شبیه مسکن های معمولی را دارا می باشد.

 

افرادی که از آرتریت روماتوئید رنج می برند، می توانند آن را به صورت خوراکی یا موضعی استفاده کنند.
می توان یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در فنجان آب جوش دم کرده و عصاره آن را روزی سه بار و هر دفعه یک قاشق غذاخوری میل کرد.

 

همچنین می توان زردچوبه را با نمک و روغن زیتون مخلوط کرد و خمیر حاصل را روی مفصل قرارداده و بانداژ کرد.مصرف زردچوبه نیز با مهار آنزیم ها در بدن خواص ضد التهابی دارد.
رزماری نیز دارای خاصیت ضدالتهاب و ضددرد است و می توان رزماری، گل سرخ و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و روی موضع مفصل قرار داد.

 

دم کرده برگ گیاه قاصدک و گل پامچال نیز خواص ضد التهاب دارند. گزنه، پنجه شیطان و آواکادو نیز می توانند موثر باشند.
برخی شواهد بالینی نشان داده است، عصاره سنجد، پوست درخت بید و زنجبیل می توانند مانند ایبوپروفن خواص ضددرد و التهابی موثری داشته باشند.

 

نکته بسیار مهم این است که برخلاف تصور برخی افراد، گیاهان دارویی نیز می توانند عوارض جانبی یا تداخل اثر داشته باشند و باید مصرف آن با نظر پزشک متخصص انجام شود.
طب سوزنی به عنوان روشی کاملا شناخته شده در کاهش درد و التهاب نیز می تواند در روند بهبودی روماتیسم مفصلی و بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به آن موثر باشد.

 

تغذیه صحیح، مصرف بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، فعالیت ورزشی مناسب با نظر پزشک معالج و حمام آفتاب گرفتن نیز توصیه های مفید دیگری می تواند باشد.

 

منبع:aftabir.com


سید علی موسوی بازدید : 60 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

اميد ، خود زندگيست

 

 

سنگهای تخت جمشید, مطالب خواندنی, ارد بزرگ

 

 

گفته اند اسبی به بیماری گرفتار آمد و پشت دروازه شهر بیفتاد .

صاحب اسب او را رها کرده و به داخل شهر شد مردم به او گفتند اسبت از چه بابت به این روزگار پرنکبت بیفتاد

و مرد گفت از آنجایی که غمخواران نازنینی همچون شما نداشت و مجبور بود دائم برای من بار حمل کند.

یکی گفت براستی چنین است من هم مانند اسب تو شده ام.

مردم به هیکل نحیف او نظری انداختند و او گفت زن و فرزندانم تا توان داشتم و بار می کشیدم در کنارم بودند

و امروز من هم مانند اسب این مرد تنهایم و لحظه رفتنم را انتظار می کشم.

 

می گویند آن مرد نحیف هر روز کاسه ایی آب از لب جوی برداشته و برای اسب نحیف تر از خود می برد

و در کنار اسب می نشست و راز دل می گفت. چند روز که گذشت اسب بر روی پای ایستاد و همراه پیرمرد به بازار شد.

صاحب اسب و مردم متعجب شدند. او را گفتند چطور برخواست.

 

سنگهای تخت جمشید, مطالب خواندنی, ارد بزرگ

 

 

پیرمرد خنده ایی کرد و گفت از آنجایی که دوستی همچون من یافت که تنهایش نگذاشتم

و در روز سختی کنارش بودم.

اندیشمند یگانه کشورمان ارد بزرگ می گوید :

دوستی و مهر، امید می آفریند و

امید زندگی است

می گویند : از آن پس پیر مرد و اسب هر روز کام رهگذران تشنه را سیراب می کردند

و دیگر مرگ را هم انتظار نمی کشیدند

 

 

ویژگی های ایرانی اصیل

در تصاویرحکاکی شده بر سنگهای تخت جمشید

هیچکس عصبانی نیست

سوار بر اسب نیست

هیچکس را در حال تعظیم نمی بینید

در بین این صدها پیکر تراشیده شده حتی یک تصویر برهنه وجود ندارد.

این ادب اصیل ایرانی است:
نجابت

قدرت

احترام

مهربانی

خوشرویی

 

 

منبع:kocholo.org


سید علی موسوی بازدید : 72 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

بازیابی فایل ها از یک کامپیوتر از کار افتاده

 

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

 

واقعا هیچ چیز بدتر از این نیست که به صورت ناگهانی اطلاعات خود را از دست بدهیم. مخصوصا اینکه اطلاعات مهمی مثل اسناد مهم و فایل هایی باشند که امکان بدست آوردن مجددشان به هیچ وجه ممکن نباشد و یا به سختی انجام شود.

اما همیشه راهی وجود دارد تا بتوان اطلاعات را بازیابی کرد. گاهی اوقات ممکن است تمام مشکل شما، بارگذاری نشدن ویندوز باشد که در این صورت کارمان بسیار راحت است. گاهی اوقات نیز مشکلات سخت افزاری باعث بارگذاری نشدن ویندوز می شوند که باز هم کار سختی پیش رو نخواهیم داشت.

 

البته باز هم تاکید می کنیم که هیچ تضمیمنی وجود ندارد که اطلاعات شما قابل بازیابی باشند. مثلا اگر هارد درایوکامپیوتر شما آسیب دیده باشد کارتان بسیار مشکل خواهد بود و اگر مشکل خیلی شدید باشد، به احتمال زیاد راهی برای بازیابی وجود ندارد یا حداقل بدون داشتن دانش و ابزارهای پیشرفته بازیابی اطلاعات نمی توان امیدی به بازیابی مجدد فایل ها داشت.

 

اما در این مطلب می خواهیم روش هایی که می توان فایل ها را از یک کامپیوتر از کار افتاده بیرون کشید را با هم بررسی کنیم.

 

 

بارگذاری کامپیوتر با استفاده از دیسک زنده لینوکس یا دیسک نصب ویندوز

اگر مشکلات سخت افزار کامپیوتر شما مانع از بوت شدن ویندوز می شود، این روش کار نخواهد کرد. اما اگر به دلیل مشکلات نرم افزاری ویندوز بوت نمی شود، می توانید از نسخه های زنده لینوکس برای دسترسی به فایل های موجود روی هارد درایوتان استفاده نمایید. حتی با استفاده از دیسک نصب ویندوز نیز می توان به فایل ها دسترسی پیدا کرد. در ادامه با هم هر دو روش را بررسی می کنیم.

 

اگر سی.دی، دی.وی.دی یا فلش درایو لینوکسی دارید، کارتان راحت است. اما در صورتی که هیچکدام از این سه مورد را ندارید یا باید یکی از آنها را از بازار تهیه کنید و یا یکی بسازید. قبلا در مطلب ” همه آنچه که باید در مورد Live CD و Live USB لینوکس بدانید ” در مورد ساختن دیسک یا فلش درایو لینوکسی توضیح داده ایم.

 

اکنون دیسک یا فلش لینوکسی تان را به کامپیوتر متصل کرده و آن را روشن کنید. در صورتی که توانستید کامپیوترتان را با لینوکس بوت کنید این نشان می دهد که سخت افزار سیستم تان مشکلی ندارد و در واقع این ویندوز است که آسیب دیده است. حالا کافیست وارد محیط لینوکس شده و یک فلش درایو یا هارد درایو اکسترنال به سیستم متصل کنید. خیلی راحت می توانید پارتیشن های تان را مشاهده کرده و فایل های مورد نظرتان را به فلش درایو یا هارد اکسترنال متصل شده به سیستم انتقال دهید.

 

اما دیسک ویندوز کمی داستانش متفاوت است. برای شروع دیسک نصب ویندوز را روی سیستم قرار دهید. اگر همه چیز به درستی پیش برود با پیغام Press any key to boot from CD or DVD مواجه خواهید شد. در صورتی که این پیغام را مشاهده نکردید، باید تنظیمات بوت سیستم را تغییر دهید و اولویت اول آن را روی سی.دی یا دی.وی.دی قرار دهید.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

حالا کلیدی را فشار دهید تا وارد محیط Windows Setup شویم. در ادامه روی لینک Repair your computer کلیککنید.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

در صورتی که از ویندوز ۸ استفاده می کنید، از منوی Troubleshoot زیر منوی Advanced options را انتخاب کرده و سپس Command Prompt را کلیک کنید تا خط فرمان ویندوز باز شود.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

اما در صورتی که از ویندوز ۷ استفاده می کنید گزینه Restore your computer using a system image you created earlier را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Next و سپس Cancel و مجددا هم Cancel را انتخاب کنید.

 

اکنون پنجره System Recovery Options ظاهر می شود. حالا روی گزینه Command Prompt کلیک کنید تا خط فرمان ویندوز باز شود.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

اکنون در خط فرمان دستور notepad را تایپ کرده و کلید اینتر را بزنید. مشاهده خواهید کرد که برنامه نوت پد باز می شود. شاید فکر کنید در این وضعیت نوت پد به چه درد ما می خورد؟ در واقع از طریق این برنامه می توانیم به فایل های روی سیستم دسترسی پیدا کرده و آنها را به یک فلش درایو یا هارد اکسترنال انتقال دهیم. برای انجام این کار کافیست در برنامه نوت پد روی گزینه File و سپس Open کلیک کنید.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

اکنون پنجره انتخاب فایل باز می شود. قبل از شروع هر کاری از قسمت پایین پنجره و بخش Files of type گزینه All Files را انتخاب کنید تا همه فایل ها با هر فرمتی نمایش داده شوند.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

توجه داشته باشید که روی هیچ فایل دبل کلیک نکنید. چون نوت پد سعی می کند تا آن را بارگذاری کند و کلا پروسه کاری ما را خراب خواهد کرد. اگر نوت پد هنگ کرد باید به در خط فرمان دستور taskmgr را تایپ کرده تا تسک منیجر ویندوز باز شود. در تسک منیجر روی نوت پد کلیک کرده و روی دکمه End task کلیک کنید.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

دوباره مراحل بالا را طی کرده و سپس فایل های تان را روی یک فلش درایو یا هارد اکسترنال کپی کنید.

 

اما در صورتی که مشکل از سخت افزار شما باشد باید سراغ پیچ گوشتی بروید و کیس را باز کنید. اگر از لپ تاپ استفاده می کند باید با باز کردن پشت لپ تاپ هارد درایو را خارج کنید. این کار کمی تخصصی است و در صورتی که آشنایی کامل با آن ندارید بهتر است کار را به افراد متخصص واگذار کنید.

 

در هر صورت باید هارد درایو را خارج کنید. اما قبل از شروع کار مطمئن شوید که جریان برق را از سیستم جدا کرده اید. حالا کابل را از هارد درایو جدا کنید

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

حالا هارد درایو را به یک کامپیوتر دیگر متصل کنید و سیستم را روشن نمایید. حالا به راحتی می توانید به فایل های تان دسترسی پیدا کرده و آنها را به یک فش درایو یا هارد اکسترنال منتقل کنید.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

 

منبع:gooyait.com


سید علی موسوی بازدید : 61 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

بدو فرهاد گفت که ای سرو نوخیز (وحشی بافقی)

 

 

شعر بافقی, غزلیات وحشی بافقی, نظامی گنجه‌ای

 

 

 بدو فرهاد گفت که ای سرو نوخیز

لبت جان پرور و زلفت دلاویز

 

خیالت برده از دل صبر و تابم

نگاهت کرده سرمست و خرابم

 

کمند زلف مشکین تو دامم

شراب لعل نوشینت به جامم

 

به هر خدمت که فرمایی برآنم

به جان کوشم درین ره تا توانم

 

نه کوه سنگ اگر باشد ز پولاد

کنم با نیروی عشقش ز بنیاد

 

چه جای کوه اگر همت گمارم

اگر دریاست گرد از وی برآرم

 

شکفت از گفته فرهاد آن ماه

به سان غنچه از باد سحرگاه

 

پس از این گفتگو و عهد و پیوند

قرار این داد شیرین شکر خند

 

که تا انجام کار آن شوخ طناز

به هر نزهتگهی جشنی کند ساز

 

به هر دشتی کند روزی دو منزل

به مشغولی گشاید عقدهٔ دل

 

رسد چون کار آن مشکو به انجام

کشد رخت اندر آن آن ماه خودکام

 

وز آن پس لعل شکر بار بگشود

به سد شیرینی او را کرد بدرود

 

به مرکب جست و گلگون را عنان داد

ز فرهاد آن خبردارد که جان داد

 

برفت از بیستون آن سرو آزاد

نه او ماند اندر آن منزل نه فرهاد

 

 

منبع:ganjoor.net


سید علی موسوی بازدید : 53 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

زندگینامه بنیامین فرانکلین مخترع برق‌گیر و عینک‌ دوکانونی

 

 

بنیامین فرانکلین,زندگینامه بنیامین فرانکلین,بنیامین فرانکلین مخترع برق‌گیر

 

 

زندگینامه بنیامین فرانکلین مخترع برق‌گیر و عینک‌ دوکانونی

بنیامین فرانکلین، نویسنده و ناشر، سیاست‌مدار، طبیعی‌دان و مخترع آمریکایی در تاریخ ۱۷ ژانویه ۱۷۰۶ میلادی در بوستون چشم به جهان گشود. او یکی از بنیانگذاران ایالات متحده آمریکا و مخترع برق‌گیر و عینک‌ دوکانونی بود.

 

دوران جوانی

بنیامین به عنوان دهمین پسر و پانزدهمین فرزند آقای فرانکلین که تولیدکننده صابون و شمع بود، در بوستون زاده شد. وی از اوان کودکی با اشتیاق و علاقه به مطالعه کتاب‌های علمی، مذهبی و ادبیات پرداخت و گنجینه‌ای از دانش و معلومات کسب کرد.

بنیامین مدتی در چاپ‌خانه برادر ناتنی خود، جیمز فرانکلین، به کارآموزی پرداخت و برای اولین بار در سال ۱۷۲۲ با نام مستعار در روزنامه برادرش چهارده مقاله طنزآمیز وکوتاه منتشر کرد.

آن روزنامه در همان سال بخاطر مقاله جنجال‌برانگیزی که به چاپ رساند توقیف و جیمز که سردبیر آن بود به یکماه زندان محکوم شد. از آن پس بنیامین مدیریت روزنامه را به عهده گرفت و به نشر آن همت گماشت. بنیامین فرانکلین در فیلادلفیا به صنعت چاپ روی آورد و کتاب‌های بی‌شماری را منتشر ساخت.

فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر او در زمینه چاپ کتاب، وی را به عنوان ناشر صاحب‌نامی به اشتهار رسانید. فرانکلین دردوران زندگی به فعالیت‌های اجتماعی و خدمات عمومی و امدادرسانی همت گماشت و به عضویت در این مؤسسات پذیرفته شد.

او توجه خود را به خدمات شهری و رفاه عمومی مانند نظافت خیابان‌ها، روشنایی شهر، نظام تشکیلاتی مدارس، تأسیس آتش‌نشانی غیرانتفاعی، بیمارستان و اولین کتاب‌خانه عاریتی که در دنیا بی‌همتا بود، معطوف داشت. بنیامین فرانکلین در سال ۱۷۳۱ به عضویت در لژ فراماسونری پذیرفته شد و یک‌سال بعد به مقام دوم‌ناظر بزرگ منصوب شد.

 

سیزده اصول معرفتی بنیامین فرانکلین

بنیامین فرانکلین، نفس خویش را به مدد امساک و پرهیزگاری که از دوران شباب بدان خو گرفته بود، مهار کرد و به خلوص آن همت ورزید. او فهرستی شامل سیزده روش سودمند در زمینه آموزش اخلاق که در تمام طول زندگی بدان پای بند بود، به صورت زیر تنظیم کرد:

۱) خویشتن‌داری: شکم را تا مرز بلاهت شعور پر مکن و تا مرز بی‌خودی منوش.

۲) سکوت: سخنی بران که خود یا دیگران از آن سود گیرید؛ از سخنان بی‌ثمر پرهیز کن.

۳) نظم و انضباط: هرچیز را در جای خود قرارده و هرکاری را به وقت خود موقوف کن.

۴) عزم و اراده: آن‌چه را که باید به انجام رسد، بدان همت گمار و آن‌چه را که بدان اراده نموده‌ای بی‌وقفه و خلل بهانجام رسان.

۵) قناعت: از خرج کردن برای خوش‌آمد دیگران یا خشنودی خویش بپرهیز و چیزی را ضایع مکن.

۶) سعی و کوشش: زمان را از دست مده، هرلحظه به کاری سودمند بپرداز، کارهای باطل را از خود دورکن.

۷) راستی و درستی: از فریب بپرهیز، اندیشه را به عصمت و حقیقت آراسته دار و به سخن خویش پای‌بند باش.

۸) عدالت: راضی به زیان دیگران مباش، مباد که بر کسان ستمی روا داری و آن ها را از خیری که بدان موظفی بی نصیب گردانی.

۹) اعتدال: از تندروی پرهیز کن؛ اهانت ناروا به دیگران که به گمان خویش خود نیز در خور آن نیستی، روا مدار.

۱۰) نظافت: ناپاکی را از تن و جامه و خانه خویش بزدا.

۱۱) آسایش خیال: آرام باش و از خرده گیری بپرهیز و از وقایع عادی و حوادث اجتناب ناپذیر روی درهم مکش.

۱۲) عفت: در ارضای میل جنسی اعتدال را رعایت کن؛ تنها به خاطر حفظ تندرستی و بقای نسل و نه تا مرز جنون و سستی، نزدیکی کن. در این راه از جرح عواطف و سلامت خود و دیگری خودداری کن و دغدغه خوش‌نامی خویشتن را به دل داشته باش.

۱۳) تواضع و فروتنی: از پیش‌کسوتان بزرگ مانند عیسی مسیح و سقراط تقلید کن.

 

فعالیت های سیاسی و علمی

بنیامین فرانکلین در سال ۱۷۴۸ موسسه انتشاراتی خود را ترک کرد و در سال ۱۷۵۰ به عضویت پارلمان پنسیلوانیا برگزیده شد. آثار منتشره فرانکلین در این دوران تأثیر بسزایی در تشکیلات آموزشی پنسیلوانیا داشت و با انتشار کتاب «پیشنهادی چند در باب آموزش و پرورش جوانان پنسیلوانیا»، در احداث آکادمی فیلادلفیا که بعدها به نام دانشگاه پنسیلوانیا خوانده شد، مفید افتاد.

برنامه پیشنهادی فرانکلین علوم قدیمی و مسلط آن دوران را محدود و دانش جدید را شامل زبان انگلیسی، زبان‌های زنده خارجی، ریاضیات و علوم طبیعی جایگزین کرد. فرانکلین در سال های ۱۷۵۱ تا ۱۷۶۴ به تناوب معاونت وزارت پست را به عهده داشت. وی در سال ۱۷۵۲ دستگاه برق گیر را اختراع کرد.

وی در مجموع پانزده‌سال به عنوان نماینده پنسیلوانیا، جورجیا، نیوجرسی، و ماساچوست در انگلستان اقامت گزید. بنیامین فرانکلین در یکی از سفرهای خود از انگلیس به آمریکا در توقف کوتاهی که نصیبش شد، «انجمن فلسفیآمریکا» را تأسیس کرد. او در سال ۱۷۷۵ انگلیس را به مقصد آمریکا ترک گفت و در همان سال به عضویت کنگره آمریکا درآمد و پس از مدتی به کمیته تنظیم «بیانیه استقلال ایالات متحده آمریکا» دعوت شد.

به خاطر افکار درخشان و آزادیخواهی او و همچنین در پیوند با اختراع برق گیر، در باره او چنین گفته‌اند:
«او برق را از پهنه آسمان و شمشیر را از دست ستمکاران برگرفت.»

فرانکلین به اتفاق ۵۴ نفر از مقامات برجستهٔ سیزده ایالت دیگر، بیانیه استقلال را در ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ میلادی امضا کرد و یک‌سال بعد از طرف کنگره به عنوان نماینده سیزده ایالات مستقل آمریکا به فرانسه رفت و در آن جا به عنوان سیاستمداری بزرگ اشتهار یافت. او در پاریس به عضویت لژ فراماسونری فرانسه در آمد و ولتر نیز از او پیروی کرد. فرانکلین از سال ۱۷۷۹ تا ۱۷۸۲ به مقام ریاست آن لژ برگزیده شد.

 

آثار بنیامین فرانکلین

فرانکلین در تمام دوران زندگی به انتشار رسالات، مقالات و پند و اندرز در هر زمینه و هر مقوله‌ای پرداخت. زندگی‌نامه خود را که در سال ۱۷۷۱ آغاز کرده بود، همچنان ناتمام ماند. او با بیشتر بزرگان عهد خویش مکاتبه داشت و نامه‌های بی‌شماری از وی به یادگار مانده است.

 

پایان زندگی

بنیامین فرانکلین در سال ۱۷۸۶ به آمریکا بازگشت و به عنوان ریاست عالی اجرایی شورای پنسیلوانیا و در سال ۱۷۸۷ به مقام دبیرکل جامعه ضد برده‌داری برگزیده شد. او در ۱۷ آوریل ۱۷۹۰ میلادی در سن هشتاد و چهار‌سالگی در پنسیلوانیا درگذشت.

 

 

هنگامی که بیست و سه‌سال بیشتر نداشت، شرحی به مضمون زیر برای مقبره خود نوشت:

«این جا آرامگاه بنیامین فرانکلین ناشر است که برای تغذیه کرم‌ها، مانند جلدی از کتابی کهن که نبشته‌هایش پراکنده و بی‌نام و عاری از تذهیب، اما بی خللی که بر محتوای آن آید، به خاک سپرده‌اند. باشد تا به باور خویش به شیوه‌ای نو و آراسته، به ویراستاری خود نویسنده تجدیدچاپ گردد.»

 

منبع :fa.wikipedia.org


سید علی موسوی بازدید : 53 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا بخوانید

 

 

پیشگیری از سرماخوردگی,پیشگیری از آنفولانزا

 

 

برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا بخوانید

بیشتر انواع ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق تماس مستقیم منتشر می شوند.

با آغاز فصل پاییز باید مراقب بیماری های شایع این فصل از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا باشید. پیشگیری از این بیماری ها مهم ترین اقدام برای حفظ سلامتی در فصول سرد سال به شمار می رود.

 

دست های خود را بشویید.

بیشتر انواع ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق تماس مستقیم منتشر می شوند. عطسه کردن در دست ها و سپس تماس با تلفن، کیبورد و ظروف آشپزخانه از راه های انتقال ویروس است. برای جلوگیری از این انتقال دست های خود را مرتب بشویید و یا از ضد عفونی کننده های دست که حاوی الکل هستند استفاده کنید.

جلوی عطسه و سرفه خود را با دست نگیرید.

در صورت احساس عطسه و سرفه از دستمال استفاده کنید و سریع آن را دور بیندازید. اگر دستمال همراه خود ندارید در آستین خود عطسه و یا سرفه کنید.

 

صورت خود را لمس نکنید.

ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق چشم ها، بینی و دهان به بدن شما منتقل می شوند. لمس صورتیکی از راه های اصلی در انتقال ویروس است.

 

به طور منظم ورزش های هوازی (ایروبیک) انجام دهید.

ورزش های هوازی موجب افزایش ضربان قلب و پمپ کردن مقداربیشتری خون، تنفس سریع تر و تسهیل انتقال اکسیژن از ریه ها به خون می شود. در نتیجه این اثرات، تعریق افزایش یافته و دمای بدن بالا می رود. در نتیجه سلول های طبیعی از بین برنده ویروس افزایش می یابند.

 

از غذاهای حاوی فیتوکمیکال ها و آنتی اکسیدان ها استفاده کنید.

“فیتو” به معنی گیاه و”کمیکال” به معنی مواد شیمیایی است. ویتامین ها از جمله این مواد هستند، بنابراین روزانه از سبزیجات ومیوه های سبز، قرمز و زرد استفاده کنید.

 

سیگار نکشید.

بر اساس مطالعات، در افراد سیگاری سرماخوردگی شدیدتر و دفعات آن بیشتر است. دود سیگارسیستم ایمنی را تضعیف می کند، موجب خشک شدن مخاط بینی و فلج شدن مژک ها می شود. مژک ها موهای ظریفی هستند که در غشاهای مخاطی بینی و ریه قرار دارند و با حرکت خود موجب خروج ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از بدن می شوند. متخصصان معتقدند که کشیدن یک عدد سیگار می تواند این مژک ها را به مدت 30 تا 40 دقیقه فلج کند.

 

استراحت کنید.

استراحت سیستم ایمنی را تقویت می کند. بدین صورت که با استراحت اینترلوکین ها (اجزای سیستم ایمنی که در مقابل ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا عمل می کنند) در جریان خون افزایش می یابند.

منبع:seemorgh.com


تعداد صفحات : 12

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 474
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 54
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 102
  • باردید دیروز : 69
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 539
  • بازدید ماه : 1,944
  • بازدید سال : 15,862
  • بازدید کلی : 161,107