loading...
پورتال جامع وبگردی
سید علی موسوی بازدید : 45 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

تکان دادن نوزاد بسیار خطرناک است !

 

 

تکان دادن نوزاد,مراقبیت از نوزاد

 

 

 همیشه از سر كودك به نحو مناسب حمایت كنید. به هر كسی كه می خواهد از كودك مراقبت كند،آموزش دهید به خصوص به مراقب كودك بیاموزید چگونه از سر كودك هنگام نگه داشتن، بازی كردن و جابجا كردن وی حمایت كند.

 تکان دادن نوزدان برای آرام کردن گریه آنها، می‌تواند آسیب‌های مغزی متعددی را ایجاد کند بدون آنکه نشانه ظاهری در آنها مشاهده شود.

 

چنانچه والدین یا پرستار به علت گریه مداوم نوزاد پی‌نبرند، ممکن است به سرعت وارد عمل شوند و تکان دادن نوزاد را آغاز کنند که این امر سبب آسیب مغزی در نوزاد و در نتیجه باز ایستادن نوزاد از گریه می‌شود.

هرچند میزان آسیب مغزی به تکرار، شدت و استمرار تکان دادن نوزادان وابسته است اما آسیب‌های کوچکی چون زودرنجی، رخوت و بیحالی، تشنج، استفراغ یا بی‌اشتهایی و دیگر آسیب‌های جدی‌تر مانند آسیب چشمی یاشکستگی استخوان از عوارض تکان دادن نوزاد است.

بیشتر قربانیان این مشکلات شیرخواران زیر 2 سال هستند و آسیب‌پذیرترین آنها نیز شامل نوزادان نارس، نوزدان کموزن، نوزدان مبتلا به کولیک مفرط، نوزدان معلول، دو قلوها و فرزندخوانده‌ها هستند که البته پدران بیش از مادران در بروز این آسیب‌ها نقش دارند. علائم این سندرم چیست؟

آمارها نشان می دهد که ۵ تا۱۰% این کودکان کاملاً بهبود می یابند. میزان آسیب دیدگی مغز بستگی به مقدار و مدت تکان دادن و نیرویی که به کار برده می شود دارد بنابراین علائم از خفیف تا شدید متغیر است.

در مواردی که آسیب متوسط تا شدید باشد سه ضایعه عمده دیده می شود که عبارتند از:

 1- هماتوم ساب دورال (جمع شدن لخته خون بین مغز و جمجمه)

2- ادم مغزی (ورم مغز)

3- خونریزی در شبکیه (خونریزی در پرده خلفی چشم)

 4- ادم کنترل نشده مغزی اغلب منجر به مرگ می شود.

 5- خونریزی ته چشم نیز در اكثر موارد باعث از دست دادن دید به طور کامل یا جزیی می گردد.

6- تجمع لخته خون بین مغز و استخوان سر نیاز به جراحی و تخلیه دارد.

 

علائم سندرم خفیف:

1- تهوع و استفراغ

2- خواب آلودگی

3- تحریک پذیری

4- اختلالات بلع و تغذیه

5- از دست دادن جزئی دید

6- تغییرات شخصیتی و رفتاری

7- ناتوانی در یادگیری

8- اختلالات تشنجی

9- تاخیر در نمو کودک

 

علائم سندرم متوسط و شدید:

* تشنج/تكرار شونده

* غییر سطح هوشیاری و نهایتاً اغماء

* مشکلات تنفسی

* خواب آلودگی شدید

* فلج های مختلف

* شكستگی های مختلف

* مرگ

 

چه كسی و به چه علت كودك را تكان می دهد:

اغلب مردان این عمل را مرتكب می شوند، این افراد در اوایل دهه سوم زندگی بوده و به عنوان پدر یا به عناوینی دیگر با كودك در تماس هستند. زنانی كه این عمل را انجام می دهند معمولاً پرستار یا مراقب كودك می باشند. اما مهم است به خاطر داشته باشیم هر فردی كه با یك كودك ناآرام مواجه شود چون کمبود خواب دارد و یا تحت عواملاسترس زای بیرونی است میتواند خطر آفرین باشد.

گریه تنها راهی است که کودک به وسیله آن می تواند به ما بگوید به چیزی مانند غذا، تعویض كهنه یا بغل كردن احتیاج دارد. گریه صدای ناخوشایندی است و باید هم باشد چرا كه اگر خوشایند بود نادیده گرفته شده و به نیازهای كودك پاسخ داده نمی شد. یك مادر بی تجربه وقتی نتواند بر گریه مداوم كودك كه گاهی ۳ تا ۴ ساعت طول می كشد تحمل کند، عصبانی شده و برای ساكت كردن وی اقدام به تكان دادن و حتی آزار رساندن به او می كند.

 

برای پیشگیری از ضایعات SBS چه كارهایی می توان انجام داد:

 هرگز یك شیرخوار یا طفل كوچك را تكان ندهید.

همیشه از سر كودك به نحو مناسب حمایت كنید. به هر كسی كه می خواهد از كودك مراقبت كند،آموزش دهید به خصوص به مراقب كودك بیاموزید چگونه از سر كودك هنگام نگه داشتن، بازی كردن و جابجا كردن وی حمایت كند.

مطمئن شوید افرادی كه با كودك سرو كار دارند از خطرات تكان دادن كودك اطلاع داشته باشند. این افراد می توانندوالدین، پدر بزرگ، مادر بزرگ، كودكان دیگر، دوستان و سایر خویشاوندان باشند.

پیش از به وجود آمدن این موقعیت به راه حلی برای غلبه بر عصبانیت خود بیندیشید.

بیشتر: سلامت نیوز (تندرستی): سلامت:تکان دادن نوزاد بسیار خطرناک است::.

منابع:
jamnews.ir
salamatnews.com

 گردآوری و بازنشر :  پورتال جامع وبگردی سایت تفریحی جوکستون


 
سید علی موسوی بازدید : 56 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

آشنایی با خواص درمانی زرشک

 

 

خاصیت زرشک , خواص داروئی زرشک

 

 

 

آشنایی با خواص درمانی زرشک

یکی از گیاهان دارویی پرمصرف، زرشک است. میوه‌های قرمز کوچک این گیاه در سفره‌های بیشتر مردم مورد استفاده قرار می‌گیرد.

زرشک‌پلو، مربای زرشک، سس زرشک، کیک زرشک، ترشی زرشک و حتی آب زرشک، اسم‌های آشناست که طعم، مزه و خواص جالبی دارد.

علاوه بر خواص تغذیه ای، از رنگدانه‌های موجود در چوب و پوست گیاه زرشک برای رنگ کردن چرم و پشم نیز استفاده می‌شود.

خواص درمانی

سابقه مصرف زرشک به دوره مصر باستان می‌رسد، زمانی که فراعنه و ملکه‌ها، این گیاه را با تخم رازیانه به منظوردرمان طاعون مصرف می‌کردند.

درباره خواص درمانی زرشک مطالب زیادی بیان شده است، به عنوان مثال سرخ‌پوستان آمریکا زرشک را برای بیماری‌های خونی، سل، بی‌اشتهایی، بیماری‌های کلیوی، رماتیسم، زخم‌ها و جراحت‌ها به کار می‌بردند.

بعضی از پزشکان سنتی در ایران نیز زرشک را به عنوان رفع بوی بد خلط سینه می‌شناختند و در درمان بیماری‌های لثه، درد دندان و بعضی بیماری‌های چشمی (ضعف دید) از آن استفاده می‌کردند.

از زرشک برای درمان بیماری‌های آرتریت، مشکلات صفراوی، اسهال، کاهش تب، التهاب طحال، آماس زبان، زرد زخم، کمردرد، از بین بردن کرم‌های حلقوی، مشکلات قلبی، قاعدگی دردناک، مشکلات کبدی، بواسیر و تب‌خال نیز استفاده می‌شود.

روس‌ها زرشک را برای التهاب خونریزی دهنده دیواره رحم، مشکلات کیسه صفرا، فشار خون بالا، افزایش ترشحصفرا و همچنین برای تنظیم ارگان‌های زنانه مصرف می‌کنند.

زرشک، سرشار از ویتامین C

برگ‌های گیاه زرشک سرشار از ویتامین C است و خاصیت داروی ملین را دارد، میوه‌های آن ادرارآور و خلط‌آور است و برای خوشبو شدن دهان نیز استفاده می‌شود. پوسته، ریشه و ساقه آن تقویت‌کننده، ضدعفونی‌کننده، صفراآور، مدر و ملین است.

در مطالعات جدید ثابت شده است زرشک به علت داشتن آلکالوئیدی به نام بربرین اثرات آنتی‌بیوتیکی برای باکتری‌ها دارد. همچنین سولفات موجود در این گیاه علیه سیستم‌های توموری قابل استفاده است. شاید به همین دلیل است که بعضی زرشک را عامل ضد تومور یا سرطان می‌شناسند.

عوارض جانبی

طبیعت میوه زرشک سرد و خشک است و در کتاب‌های قدیمی گفته شده است که زرشک برای کسی که سرفه می‌کند، مفید نیست. علائم سمی بودن زرشک شامل گیجی، خون‌دماغ، اسهال، تحریک کلیوی و نفریت است. طبیعت پوست ریشه ی گیاه گرم و خشک است.

زرشک، داروی درمان دیابت و چاقی

نوعی داروی سنتی گیاهی چین برای دیابت نوع 2 و لاغری مفید است. در ادبیات چنین گفته شده، بربرین، که در ریشه و ساقه بعضی از گیاهان وجود دارد می‌تواند قند خون بیماران دیابتی را کاهش دهد.

حالا دانشمندان با آزمایش روی موش و جوندگان دیگر به درستی این نظر پی برده‌اند.

دانشمندان در نشریه دیابت نوشته‌اند؛ بربرین وزن بدن حیوانات تحت آزمایش را نیز کم کرد یعنی برای درمان چاقی نیز می‌توان از آن استفاده کرد. بربرین از جمله در زرشک وجود دارد که مصرف آن در فرهنگ‌های مختلف از جمله برایدرمان اسهال تجویز شده است.

گروهی بین‌المللی تأثیر بربرین را در کاهش قند خون روی موش‌ها آزمایش کردند و متوجه شدند خوردن آن باعث کاهش میزان قند خون، کم شدن چربی‌های موجود در جریان خون و کارکرد بهتر انسولین در بدن می‌شود و وزن بدن حیوان را کم می‌کند.

پرفسور دیوید جیمز، رئیس برنامه تحقیقات دیابت و چاقی در موسسه گاروان، در سیدنی، استرالیا گفت: ما دربارهدرمان دیابت نوع دوم تحقیق می‌کنیم که علت بروز آن اختلال در کار انسولین است. ما حالا مدرک علمی داریم که نشان می‌دهد بربرین کمک می‌کند انسولین خیلی بهتر کار کند.

بربرین کمک می‌کند انسولین، قند خون را کنترل کند اما به پاک کردن جریان خون از وجود چربی هم کمک می‌کند و ما تصور می‌کنیم که همین امر باعث می‌شود تا در کاهش وزن بدن هم موثر باشد.

زرشک برای درمان سنگ کلیه مناسب است

یک متخصص قلب و عروق گفت: زرشک در درمان بیماری‌های قلبی، کلیوی و فشارخون موثر است. دکتر مهدی عارفی با بیان این مطلب افزود: زرشک با دارا بودن بربرین (Berberin) دارای اثرات مفید برای قلب است و خاصیت ضد آریتمی، فشارخون و کاهش دهنده مقاومت عروق دارد.

وی با بیان اینکه زرشک به علت داشتن اسیدهای آلی ملایم بوده و برای درمان سنگ کلیه مناسب است، افزود: میوه زرشک بر اثر تصفیه‌کنندگی و ضدعفونی کننده خون، منقبض کننده عروق، پایین آوردن تب، کاهش تورم و فشارخون، تنظیم و ضربان عضلات قلب است.

دکتر عارفی اظهار کرد: برگ زرشک با مخلوط داروهای مناسب به تنهایی می‌تواند برای زخم روده و رفع اسهال‌های مزمن موثر باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بربرین، الکالوئیدی است که به صورت بلورهای سوزنی شکل و زردرنگ متبلور می‌شود و طعم خیلی تلخی دارد.

زرشک از سرماخوردگی پیشگیری می‌کند

یک کارشناس تغذیه گفت: به دلیل وجود ویتامین B فراوان در زرشک، این ماده غذایی می‌تواند در پیشگیری از سرماخوردگی نقش بسزایی داشته باشد. یوسف نقیایی گفت: زرشک یک نوع میوه است و در گروه میوه‌جات قرار می‌گیرد.

وی گفت: یکی از بهترین ترکیبات موجود در زرشک، ویتامین B فراوان است که در پیشگیری از سرماخوردگی نقشمهمی دارد. همچنین وجود اسیدهای عالی فراوان در این میوه که سبب مزه ترش آن می‌شوند می‌تواند در جذب آهن نقش بسزایی داشته باشد.

وی ادامه داد: همچنین آهن موجود در زرشک قابل توجه است. از سایر ویتامین‌های موجود در این میوه می‌توان به ویتامین‌های گروه B به خصوص ویتامین B1 ,B2 اشاره کرد که ویتامین B1 یا تیامین می‌تواند عوارض عصبی و حتی پرخاشگری را بهبود بخشد.

وی از دیگر خواص زرشک را اثر مناسب آن بر کاهش فشار خون برای افراد دچار این بیماری عنوان کرد.

 

منبع : pcparsi.com

 گردآوری و بازنشر :  پورتال جامع وبگردی سایت تفریحی جوکستون


سید علی موسوی بازدید : 51 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

طرز تهیه ی كدو برگـر

 

 

طرز تهیه کدو برگر, پخت کدو برگر

 

 

مواد لازم :

 

 برنج پخته‌ شده دو قاشق غذاخوري
 تخم‌ مرغ و کدو  از هر کدام دو عدد
 جعفري و شوید خردشده از هر کدام يك قاشق غذاخوري
 نمك و فلفل به ميزان لازم
آرد سوخاري سه قاشق سوپخوري
آرد سفيد و نان گرد به ميزان لازم
گوجه‌ فرنگي كاهو، سس گوجه‌ فرنگي  به ميزان لازم

 

طرز تهيه كدو برگـر:

 كدوها را رنده كرده و آب آن را بگيريد. شويد، جعفري، برنج، تخم‌مرغ، نمك و فلفل را به كدو اضافه و هم بزنيد. آرد سوخاري را هم اضافه كرده و آرد سفيد را تا جايي بريزيد كه كمي قوام يابد و با دست كمي ورز دهيد. بعد به اندازه‌ نان گرد كرده و در روغن سرخ كنيد. به نان سس گوجه‌فرنگي زده يك ورق از كدو و به ترتيب گوجه‌فرنگي و كاهو بگذاريد

 

منبع : sooran.com

 گردآوری و بازنشر :  پورتال جامع وبگردی سایت تفریحی جوکستون


سید علی موسوی بازدید : 65 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

جدیدترین ست های لباس دخترانه

 

 

ست هایی زیبا برای دختران شیک پوش

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

ست هایی زیبا برای دختران شیک پوش

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

ست هایی زیبا برای دختران شیک پوش

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

ست هایی زیبا برای دختران شیک پوش

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

ست هایی زیبا برای دختران شیک پوش

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

ست هایی زیبا برای دختران شیک پوش

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

ست هایی زیبا برای دختران شیک پوش

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

ست هایی زیبا برای دختران شیک پوش

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

ست هایی زیبا برای دختران شیک پوش

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

ست هایی زیبا برای دختران شیک پوش

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

ست هایی زیبا برای دختران شیک پوش

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

مدل لباس دخترانه,جدیدترین ست های لباس دخترانه

 

 

منبع : seemorgh.com

گردآوری و بازنشر :  پورتال جامع وبگردی سایت تفریحی جوکستون


سید علی موسوی بازدید : 46 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

اصولی برای دکوراسیون خانه های مجردی مردانه

 

 

دکوراسیون خانه های مجردی, اصول دکوراسیون خانه های مجردی

 

مردهای مجرد به غیر از ایکس باکس و تفریح با دوستان به چه چیزهای دیگری باید توجه کنند؟ دکوراسیون محلزندگی خود. چند سالی است در کشور ما هم باب شده است پسرها از خانواده های خود جدا می شوند و مجردیزندگی می کنند. اما بسیاری از آنها خانه های به هم ریخته دارند که تقریبا هیچ نوع دکور یا تزئینی ندارد. چرا باید این گونه باشد؟ صرف اینکه تنها زندگی می کنید دلیل نمی شود به دکوراسیون محل زندگی خود بها ندهید.

دید مردها در تزئین خانه با دید زنان بسیار فرق دارد. اصولا آدم ها سلیقه های متفاوت دارند اما اینجا دقیقا بحث جنسیتی مطرح است. زنان و مردان ارزش های متفاوت از هم برای تزئین خانه دارند. یکی از این تفاوت ها، نوع صحبت کردن آنها در مورد دکوراسیون خانه است.

مردها اصولا هنگام صحبت در مورد آنچه می خواهند از ادبیات خاصی استفاده می کنند. بیشتر علاقه آنها در بحثدکوراسیون به سبک طراحی داخل اتومبیل بر می گردد: صندلی های چرمی، تزئینات چوبی، دوخت منحصربه فرد ورنگ متالیک. در مورد رنگ و بافت دیوارها و وسایل نیز همچون وسایل تکنولوژیک به خانه نگاه می کنند و مثلا انتظار دارند وسیله های اتاق خواب همچون آی پد مینیمالیستی و باریک باشند.

 

 

مرتبط با سبک زندگی

طراح و دکوراتور باید پیش از هر اقدامی در مورد سبک زندگی فردی که قرار است خانه اش را تزئین کند، اطلاعات کسب کند. به طور مثال، آیا صاحب خانه زیاد سفر می رود؟ شیفت شب کار می کند؟ پرده و تاریکی اتاق برایش چقدر مهم است؟ آیا در رختخواب تلویزیون تماشا می کند؟ آیا صبح ها اخبار مطالعه می کند؟ همه این موارد درطراحی اتاق خواب یک مرد بسیار مهم هستنند زیرا باید المان های مرتبط با این سبک زندگی انتخاب و در اتاق به کار گرفته شوند.

 

خیلی خودخواه نباشید

تا چند وقت می خواهید مجردی زندگی کنید؟ بالاخره زمانی می رسد که باید فردی را وارد ندگی خود کنید. بایدازدواج کنید. پس سعی کنید اتاق خواب را به گونهای تزئین کنید که در آینده برای اقامت یک زوج هم مناسب باشد. به طور مثال، می توانید یک آینه تمام قد در اتاق بگذارید. یا رنگ و طرح هایی انتخاب کنید که صددرصد مردانه نیستند.

 

استفاده از رنگ های خنثی

مردها عموما رنگ هایی همچون توسی، سفید و مشکی را به هر رنگ دیگری ترجیح می دهند. اما بهتر است از رنگ های دیگر هم بهره بگیرید. به جای استفاده از تابلوهای بزرگ، تابلوهای کوچک و متنوع به دیوار نصب کنید. مشکی و توسی برای اتاق خواب کمی زمخت و خشن هستند بنابراین، از وسایل و رنگ هایی که کمی فضا را نرم و راحت کنند نیز استفاده کنید.

 

در خرید تشک دست و دل باز باشید

مردهای مجرد چون تعلق خاطر چندانی به خانه ندارند تا دیر وقت سر کار هستند و بیشتر زمان خانه بودن آنها صرف خواب می شود. پس بهتر است تختخواب نرم و راحتی داشته باشید تا همین ساعت هایی که خانه هستید، ازآرامش زیاد آن بهره بگیرید. باکس های خوشخواب کمی گران قیمت تر از خوشخواب های معمولی هستند اما راحتی و زیبایی بیشتری هم دارند.

 

توجه به امکانات بصری

استفاده زیاد از وسایل الکترونیک در اتاق خواب مردها می تواند مُخل آسایش آنها بشود. اما به طور محدود از تکنولوژی همچون یک تلویزیون یا کنسول بازی می توان در اتاق آنها گنجاند به شرطی که خیلی راحت جمع شوند و جلوی چشم هم نباشند. مثلا، کمد تلویزیون یا نمایشگرهای دیواری راهکارهای خوبی هستند.

 

نمایش وسایل

مردها بیشتر از زنان به جمع کردن وسایل مختلف علاقه دارند. به طور مثال، انواع گیتار، وسایل ضبط استریو، دوربین های قدیمی، گرامافون، تخته موج سواری، اسکیت و … . همه ماجرا به اینجا ختم نمی شود. آنها علاوه بر جمع آوری خیلی هم دوست دارند وسایلشان را به نمایش بگذارند. همین علاقه را می توان در دکور اتاق آنها پیاده کرد.

 

توجه به اصول طراحی

مردها دوست دارند همه وسایل همیشه جایی برای خود داشته باشند. به طور مثال، در کنار تخت باید پریز برق و یک میز باشد تا بتوان موبایل را روی آن قرار داد و شارژ کرد. یا کمد بزرگی با انواع طبقه بندی ها و جایگاه های مشخص برای انواع لباس، پیراهن، تی شرت، شلوار، کت و شلوار، کفش، جوراب و … داشته باشند.

وقتی یک مرد یک جایی را برای کفش های خود انتخاب کرد، همیشه کفش هایش را همان جا پیدا خواهد کرد. آنها از این نظم لذت می برند و حوصله ندارند وسایل را جابه جا کنند و هر بار که چیزی می خواهند همه اتاق را جست وجو کنند.

 

منبع : زندگی ایده آل

 گردآوری و بازنشر :  پورتال جامع وبگردی سایت تفریحی جوکستون


سید علی موسوی بازدید : 48 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

چگونه زعفران تقلبی را تشخیص دهیم؟

 

 

نحوه تشخیص زعفران تقلبی , راههای خالص بودن زعفران

 

 

چگونه زعفران تقلبی را تشخیص دهیم؟

اگر چه خالص بودن یا نبودن زعفران در آزمایشگاه‌ها به راحتی قابل شناسایی است اما تشخیص آن برای مصرفکنندگان به راحتی ممکن نیست .

افزایش وزن زعفران با استفاده از آغشته کردن این گیاه به چربی، عسل و… حرفه‌ای‌ترین روش تقلب در فروش زعفران است و رنگ کردن قسمت‌های سفید این گیاه با رنگ طبیعی زعفران محترمانه‌ترین شیوه در تقلب طلای سرخ است که برای مصرف کنندگان به راحتی قابل تشخیص نیست اما اطلاعات پی آمده ممکن است شما را هنگام خرید این محصول یاری کند.

تقلب در زعفران منحصر به مخلوط کردن یک گیاه شبیه زعفران با این محصول نیست بلکه زعفران تقلبی حتی شامل سنگین کردن وزن آن با استفاده از چربی، عسل، نمک و شکر هم می‌شود چراکه این گیاه ارزش بالایی دارد و هر گرم آن بیش از ۵۰۰۰ تومان در بازار فروخته می‌شود لذا سودجویان را به سمت خودش می‌کشاند تا با هر چیز که می‌توانند در زعفران غش کنند.

 

یکی از راه‌های تقلب در زعفران این است که کلاله‌های آن را با نوعی چربی، شکر، نمک یا عسل آغشته می‌کنند ووزن آن را افزایش می‌دهند.
در این روش متقلبان به گونه‌ای حرفه‌ای و البته تخصصی تقلب می‌کنند که به سادگی نمی‌توان خالص بودن و نبودن زعفران را تشخیص داد چراکه آن‌ها ماه‌ها تلاش می‌کنند با آغشته کردن این گیاه به مواد دیگر بتوانند سود بیشتری به جیب بزنند.

متقلبان حرفه‌ای با مهارت بالا این مواد را به صورت محلول روی کلاله‌های زعفران می‌پاشند و هنگامی که خشک می‌شود وزن زعفران افزایش می‌یابد که به راحتی قابل تشخیص نیست.

روش‌های شناسایی زعفران عسلی یا روغنی!

گرچه خالص بودن یا نبودن زعفران در آزمایشگاه‌ها به راحتی قابل شناسایی است اما تشخیص آن برای مصرف کنندگان به راحتی ممکن نیست با این حال، اگر کلاله‌های زعفران بسیار براق باشد باید به آن شک کرد یا در صورتمشاهده این ظاهر غیر طبیعی آن را بین انگشتان دست یا روی کاغذ له کرد تا دید ماده خاصی از آن روی کاغذ نقشمی‌بندد و کاغذ و انگشتان دست چرب می‌شود که در این صورت مشخص می‌شود زعفران به چربی خاصی آغشته شده تا وزنش بیشتر شود.

رنگ مصنوعی، تقلبی خطرناک در زعفران

یکی دیگر از راه‌های تقلب در زعفران استفاده از رنگ مصنوعی است؛ اگر رنگ‌های مصنوعی در زعفران به کار رفته باشد در آزمایشگاه قابل تشخیص است چرا که پایین بودن قدرت رنگ دهی آن نشان دهنده این تقلب خواهد بود.
این رنگ‌های مصنوعی برای سلامتی انسان بسیار خطرناک است و در واقع گل رنگ‌هایی که از مکه به عنوان زعفران و غالبا به شکل پودر به کشور وارد می‌شود از همین رنگ‌های خطرناک مصنوعی است.

 

تقلبی که متقلبان می‌توانند روی آن قسم بخورند!

یکی دیگر از روش‌های تقلب در زعفران استفاده از رنگ طبیعی این گیاه برای رنگ کردن دیگر قسمت‌های سفید زعفران و مخلوط کردن آن با این محصول است، این روش محترمانه‌ترین روش تقلب است که متاسفانه بسیار رایج شده است.
متقلبان و عرضه کنندگان می‌توانند روی خالص بودن زعفران خود نیز قسم بخورند چرا که از هیچ چیز به غیر از زعفران در آن استفاده نکرده‌اند اما روش شناسایی در این نوع تقلب برای مصرف کنندگان بسیار سخت است.

ظاهر زعفران باید چگونه باشد؟

شکل ظاهری زعفران یکی از روش‌های شناسایی خالص بودن آن است ظاهر این محصول شبیه میخک است؛ به گونه‌ای که پایین گیاه میله‌ای و انتهای آن دندانه دار، پهن و قیچی شکل است. همچنین رنگ زعفران باید قرمز تند باشد نه روشن و شکل کلاله‌های آن نیز نباید براق باشد.

منبع : jamejamonline.ir

 گردآوری و بازنشر :  پورتال جامع وبگردی سایت تفریحی جوکستون


 
سید علی موسوی بازدید : 56 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

آموزش تصویری یک مدل موی جمع + عکس

 

 

با روش زیر به راحتی برای میهمانی و جشن ها موهای تان را زیباتر کنید

 

مدل موی جمع ,آموزش تصویری یک مدل مو

 

 

ابتدا موی تان را به دو دسته بالا و پایین تقسیم کنید.

سپس با استفاده از اسپری مو و سنجاق پوش داده و پشت سرتان ثابت کنید.

دسته پاینی مو را از طرف عمودی به دو تکه مساوی تقسیم کنید و هر کدام را جداگانه ببافید.

تکه موی بافته شده سمت راست را به سمت چپ و موی سمت چپ را به سمت راست برده و با سنجاق ثابت کنید.

با یک گل و یا روبان مدل موی تان را کامل کنید

 

 

مدل موی جمع ,آموزش تصویری یک مدل مو

مدل موی جمع ,آموزش تصویری یک مدل مو

 

 منبع : سیمرغ

گردآوری و بازنشر :  پورتال جامع وبگردی سایت تفریحی جوکستون


سید علی موسوی بازدید : 52 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

آنچه که باید درباره انواع لیزر پوست بدانید

 

 

لیزر پوست ,انواع لیزر پوست, مشكلات پوستي

 

 

 

آنچه که باید درباره انواع لیزر پوست بدانید

گذشته از تاثیر عوامل خارجی ، قدرت پوست براي دفع سلول‌هاي مرده با افزايش سن كاهش مي‌يابد و باید سلول‌هاي مرده از روي سطح پوست برداشته شوند تا هم مشكلات پوستي حل شوند و هم پوست صاف و زيبا شود. درباره لیزر بیشتر بدانید .

غیر از روند طبیعی افزایش سن، عوامل دیگری مثل نور خورشید، آلودگی هوا ،کشیدن سیگار ،استفاده از مشروبات الکلی، تغییرات هورمونی و یا ترکیبی از همین موارد، به دلیل از دست رفتن کلاژن باعث آسیب پوست صورت و پیری آن می شود. از چهل سالگی کلاژن سالیانه 1% کاهش می یابد. آفتاب سوختگی علاوه بر روند پیری پوست و از دست رفتن کلاژن این لایه را چنان تخریب می کند که دیگر قادر به محافظت از لایه سطحی پوست نبوده و باعث شکل گرفتن چین و چروک ها می شود. برای کاهش چین و چروکهای صورت همراه با بازسازی کلاژن از لیزر استفاده می شود.

لایه برداری های شیمیایی پوست در مقایسه با لیزر

لایه برداری شیمیایی و لیزر هر دو برای ایجاد تغییرات ظاهری در پوست بکار می روند. لایه برداری مربوط می شود به پاکسازی شیمیایی چند لایه سطحی پوست اما در لیزر با استفاده از لیزر دی اکسید کربن لایه های سطحی پوسترا بدون آسیب رساندن به بافت آن می سوزاند.

برای انتخاب هر کدام از روشهای گفته شده، همواره با پزشک متخصص مشورت نمایید. پزشکان نیز با درنظر گرفتن عواملی چون جنس ، ضخامت ، رنگ و هدفتان به شما گزینه مناسب را پیشنهاد می کنند

انواع روش های لیزر درمانی پوست

عموما سه نوع لیزر پوست مورد استفاده قرار می گیرد. لیزر دی اکسید کربنCO2، لیزر N-lite و لیزر اربیوم.

لیزر CO2، بدلیل اثر ماندگاری بلند مدت آن بطور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد.برای انجام این عمل باید یک پروسه چند جلسه ای 15 تا 90 دقیقه ای سپری شود.
لیزر اربیوم نسبت به لیزر دی اکسید کربن کمتر استفاده می شود. این نوع لیزر معمولا برای افرادی که رنگ پوستتیره تری دارند مورد استفاده قرار می گیرد.

مورد آخری یعنی عمل لیزر N-lite به اندازه دو مورد قبل موثر نیست اما نسبت به آنها کم هزینه تر است. این روش عموما برای از بین بردن نقص های کوچک صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

این تکنولوژی برای افراد شاغلی که خواهان درمان بهتر هستند و نمی توانند وقت زیادی برای دوره نقاهت روشهای دیگر  صرف کنند، بسیار مناسب می باشد.لیزر صورت ان لایت لیزری است با انرژی بسیار پایین که رگهای خونی زیر پوستی را مورد هدف قرار می دهد . رگها آسیب نمی بینند، اما فعالیت های شیمیایی سبب می شود که بدن شروع به بازسازی کلاژن و ترمیم ناحیه مورد درمان کند.

 

آیا لیزر درمانی بی خطر است؟

باید گفت که چنانچه عمل لیزر را یک پزشک متخصص انجام دهد آری ! بی خطر است. برای اینکه نتیجه کار به حد مطلوب باشد، این عمل باید با دقت بالایی انجام گیرد.

برخی از نتایج نامطلوب لیزر درمانی توسط افراد بی تجربه عبارتند از : بروز عفونت ، زخم ، ورم، آکنه ، خارش و….

پس از لیزر درمانی چه مواردی را باید رعایت کنیم؟

پس از جراحی لیزر ممکن است پزشک ناحیه جراحی شده را برای دو ساعت پانسمان کند. زمانیکه پانسمان برداشته شد باید محل جراحی را خوب چرب کرد تا پوسته پوسته نشود.
ممکن است تا 72 ساعت پس از عمل شما احساس خارش داشته باشید. روند بهبود ناحیه لیزشده معمولا تا 21روز بطول می انجامد. در این مرحله شما می توانید از لوازم آرایشی برای پوشاندن سطح قرمز پوست استفاده نمایید.

 منبع:آی بانو

 گردآوری و بازنشر :  پورتال جامع وبگردی سایت تفریحی جوکستون


سید علی موسوی بازدید : 58 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

آیا ابراز احساسات به تقویت رابطه کمک می‌کند؟

 

 

تقویت رابطه, زن غُرغُرو

 

هیچکس از زن غُرغُرو خوشش نمی‌آید – این واقعیت دارد. اما چیزی که ممکن است متعجبتان کند این است که مردها زنانی را که احساسات خود را درک می‌کنند و می‌داند چطور آنها را ابراز کند، تحسین می‌کنند.

پس اگر نگران این هستید که با آشکار کردن عصبانیت و احساساتتان مردتان را از خود برانید، ممکن است این تنها دلیل نزدیک نشدن او به شما باشد.

کار اشتباه رفتاری است که وقتی از احساسات واقعی‌تان می‌ترسید انجام می‌دهید. همان کارهایی که وقتی از عصبانیتتان می‌ترسید و از آن ناراحتید؛ به همین دلیل تلاش می‌کنید احساساتتان را پنهان کنید.

اما هیچ انسانی نمی‌تواند این را تحمل کند. پس چه اتفاقی  می‌افتد؟ احساساتتان زیر سطح بیرونی شروع به غلیان می‌کنند و به شما فشار می‌آورند. بعد یک روز، منفجر می‌شوید و آن اتفاق بد روی می‌دهد.

 

پنهان کردن احساساتتان او را دور می‌کند

تلاش برای پنهان کردن احساساتتان از ترس از دست دادن او باعث عصبانیتتان می‌شود. بعد شدیداً از خودتان خشمگین می‌شود و از اینکه واقعیت را نادیده گرفته‌اید عصبانی می‌شوید.

وقتی منفجر می‌شود، طبیعی است که مردتان تقصیر احساساتتان را گردن می‌گیرد و همین دوری بیشتری بین شما ایجاد می‌کند.پس چطور می‌توانید همه تخریب‌هایی که با پنهان کردن احساساتتان در این همه سال ایجاد کردید را خنثی کنید و در مقابل یاد بگیرید با مردتان طوری گفتگو کنید که دل او را به دست آورید؟

 

یاد بگیرید احساساتتان را دوست داشته باشید

وقتی با ابراز احساساتتان درمورد یک عامل بیرون از رابطه‌تان احساس راحتی کردید، ابراز احساسات وقتی مسئله‌ای مستقیماً درمورد خود طرف‌مقابلتان است، برایتان راحت‌تر خواهد شد.

این یعنی هر اتفاقی که بیفتد-هرجا که باشید و هر احساسی که داشته باشید- دست از کاری که می‌کنید برمی‌دارید و لحظه‌ای برای درک آن احساس وقت می‌گذارید. به خودتان و آنچه در درونتان تجربه می‌کنید، احساسمحبت کنید.

ممکن است در اول کار این طبیعی برایتان اتفاق نیفتد، مخصوصاً اگر عادت داشته باشید که بخاطر ترس از دور کردن مردتان احساساتتان را پنهان کنید. اشکالی ندارد. در این شرایط، تمرین بهترین راهکار است.

 

خنثی کردن تخریب‌ها

می‌توانید تمرینتان را با حرف زدن درمورد چیزی که خوانده‌اید یا در تلویزیون دیده‌اید به همسرتان شروع کنید. به جای اینکه به آنچه که خودتان درمورد آن داستان فکر می‌کردید بسنده کنید، یا تحلیل کنید که چه اتفاقی در آن داستان افتاده بود و چرا، احساساتتان درمورد آن را توضیح دهید. اگر احساس کردید اشک‌هایتان می‌خواهند سرازیر شوند، جلوی آن را نگیرید. مستقیم به چشمان او نگاه کنید و احساستان را بگویید.

مثلاً بگویید در اخبار چیزی درمورد دزدی که در محلتان اتفاق افتاده بود شنیده‌اید. به جای اینکه به او بگویید وقتش رسیده که قفل‌های خانه را عوض کنید، بگویید که شنیدن این خبر خیلی شما را ترسانده. ببینید چه می‌کند. این احتمال وجود دارد که بخواهد آرامتان کند و نشان دهد که می‌تواند از شما مراقبت کند. این احتمال هم هست که بیرون برود و ببینید که با قفل‌های جدید برگشته است.

همیشه یادتان باشد: مردها زنانی می‌خواهند که قلبشان را کاملاً به آنها بدهد. با تمرین یاد می‌گیرید چطور خود واقعی‌تان را به او نشان دهید و هر روز او را به خودتان نزدیک‌تر کنید.

دیگر احساس واقعی‌تان را پنهان نکنید. بفهمید چطور می‌توانید احساساتتان را ابراز کنید و نگذارید به نقطه جوش برسند.

 

منبع:مردمان

گردآوری و بازنشر :  پورتال جامع وبگردی سایت تفریحی جوکستون


سید علی موسوی بازدید : 50 سه شنبه 19 شهریور 1392 نظرات (0)

چگونه ناتوانی یادگیری دانش آموز را تشخیص دهیم؟

 

 

یادگیری دانش آموز ,ناتوانی یادگیری دانش آموز

 

 

 

ناتوانی یادگیری باعث مشکلات چشم گیر در یادگیری و کاربرد زبان و مهارت های گوش دادن ، صحبت کردن ، خواندن ، نوشتن ،استدلال یا ریاضی می شوند.

ناتوانی یادگیری باعث مشکلات چشم گیر در یادگیری و کاربرد زبان و مهارت های گوش دادن ، صحبت کردن ، خواندن ، نوشتن ،استدلال یا ریاضی می شوند.

ناتوانی یادگیری به دلیل عوامل درونی پدید می آیند نه عوامل بیرونی مثل محیط یا نظام آموزشی .

در بیشتر تعاریف که درباره اختلال یادگیری وجود دارد ،دانش آموزانی را که به علت محرومیت اقتصادی ، عقب ماندگی ذهنی یا آشفتگی هیجانی در یادگیری مشکل دارند ، مستثنی هستند .

افرادی که دچار ناتوانی یادگیری هستند ویژگی های جسمی بارز ، رفتارها ، علایم و الگوهای ژنتیکی مشخص یا دیگر نشانه های خاص ندارند . با وجود این ،همه ی آنها یک ویژگی مشترک دارند ، آنها مثل همکلاسی هایشان یا به خوبی آنها یاد نمی گیرند . با این حال دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری مثل هم یاد نمی گیرند و شیوه یادگیری آنها متفاوت است .

بیشتر افراد دارای ناتوانی یادگیری ، هوش متوسط یا بالاتر دارند ، اما عملکرد تحصیلی آنها بسیار پایین تر از حد انتظار است .

ناتوانی های یادگیری در تمام عمر ادامه می یابند اما در خردسالان و بزرگسالان کمتر مشهودند . افراد دارای ناتوانی یادگیری ممکن است در بزرگسالی شغل هایی راانتخاب کنند که بتوانند از عهده ی آنها برآیند .

هریک از ویژگی های دانش آموزان دارای ناتوانی یادگیری ممکن است از خفیف تا شدید متغیر باشند . برخی از دانش آموزان در محیط کلاس بی انگیزه هستند  .

مردان بیشتر از زنان احتمال دارد به ناتوانی های یادگیری مبتلا شوند .

 

 

ویژگی های تحصیلی خاص

این کودکان در مدرسه ویژگی های خاصی دارند که عبارتند از :احساس ترس به هنگام روبرو شدن با تکالیف خواندنی ،تنش بدنی که هنگام خواندن آشکار می شود ، حذف برخی از کلمات ، اضافه کردن کلمات ، جانشین سازی کلمات ، گم کردن خط به هنگام خواندن ، ناتوانی در درک مطلب و مشکلات مربوط به روان خوانی

این ناتوانی ها می تواند در حیطه خواندن ، نوشتن ، ریاضیات می باشد .

دانش آموزان دارای نا توانی یادگیری ممکن است در تلفظ صداهای زبانی مشکلات بیشتری داشته باشند . آنها ممکن است صدا ها را تکرار کنند ، این دانش آموزان در زمینه ی دست خط ، هجی کردن ، دستور زبان و مهارت های انشا نویسی نیز مشکل دارند .

این دانش آموزان پیشرفت اندکی در مهارت های تحصیلی دارند ، در مطالعه کردن مشکل دارند و برای حل مساله مهارت کافی ندارند .

دانش آموزان دارای ناتوانی های یادگیری ممکن است بیش فعال ( داشتن فعالیت بدنی زیاد ) یا کم فعال (کند وسنگین )باشد .حواس این دانش آموزان به آسانی پرت می شوددامنه ی توجه محدودی دارند ، نقایصی در حافظه دارند ، تکانشی عمل می کنند و احتمال دارد هنجارها یا ارزش های پذیرفته را بشکند .

 

منبع:سلامت نیوز

گردآوری و بازنشر :  پورتال جامع وبگردی سایت تفریحی جوکستون


تعداد صفحات : 47

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 474
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 30
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 50
  • باردید دیروز : 69
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 487
  • بازدید ماه : 1,892
  • بازدید سال : 15,810
  • بازدید کلی : 161,055