loading...
پورتال جامع وبگردی
سید علی موسوی بازدید : 65 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

راهکارهایی برای مرطوب نگه داشتن پوست‌ خشک

 

 

مرطوب نگه داشتن پوست‌ خشک,پوست‌ خشک,زیبایی پوست

 

 

 

هیچ چیزی مانند ماه‌های خنک و سرد سال، نمی‌‌تواند زیبایی پوست را به خطر بیندازد. بخاری‌ها، دوش آب گرم و طولانی همچنین خشکی هوا، باد می‌توانند آب پوست را جذب کرده و باعث شوند که خارجی‌ترین لایه پوست یا همان اپیدرم دچار خارش و ترک شود. حتی در مواردی خارش زیاد می‌‌تواند به اگزما، التهاب و قرمزی و پوسته پوسته شدن پوست منجر شود. با درک برخی از علل عمده خشکی پوست و با بکارگیری برخی از درمان‌های طبیعی می‌توانید خشکی پوست را از بین ببرید و پوست خود را نرم کنید.

 

آب و چربی

آنچه که مانع از ورود آلاینده‌های مضر به درون پوست می‌شود و در حفظ رطوبت پوست موثر است، آب و چربی سطحپوست است. از آنجایی که هر چقدر هوا سردتر باشد، رطوبت آن کمتر است، به طور طبیعی هوای سرد موجب اختلال در پوست می‌شود و آب و چربی پوست را کاهش می‌دهد. با استفاده از محصولات اسیدمیالورونیک (ماده روان کننده‌ای که به طور طبیعی در بدن یافت می‌شود) می‌توان پوست را انعطاف‌پذیر و از آسیب آن در برابر سرماپیشگیری کرد. وقتی که پوست آب خود را به دلیل افزایش سن، سرما و . . . از دست می‌دهد، به آب میان سلولی نیاز دارد و برای مرطوب نگه داشتن آن چربی بسیار مهم است.

 

تجدید نظر در مورد شامپو

شامپو و صابون‌های میوه‌ای علاوه بر اینکه آلودگی‌ها را از روی پوست و یا مو پاک می‌کنند، رطوبت پوست را هم از بین می‌برند. شامپوهایی را انتخاب کنید که عاری از هر گونه مواد نگهدارنده یا اسانس‌‌های مصنوعی باشند زیرا این مواد پوست و مو را خشک می‌کنند.

 

شرایط طبیعی منافذ پوست

این موضوع بسیار مهم است که مطمئن شوید منافذ پوست شما در شرایط اید‌ه‌ال و طبیعی قرار دارند. با توجه به آب و هوای خشن زمستان، آلودگی هوا به مواد مصنوعی و دیگر عوامل محیطی، پوست متراکم می‌شود در نتیجه نمی‌تواند به درستی مواد مغذی را جذب و مواد زائد را دفع کند. پاک کننده‌های ملایم، پوست را از ناخالصی‌ها پاک کرده و بدین ترتیب محصولات مرطوب کننده می‌توانند تاثیر بهتری روی پوست بگذارند و پوست را تغذیه کنند و مرطوب نگه دارند.

 

دوش آب گرم

گرفتن یک دوش گرم به همراه بخار فراوان یکی از عوامل اصلی از بین رفتن چربی‌های طبیعی پوست است؛ اگرچه این‌کار؛ احساس خوبی ایجاد می‌کند و بسیار لذت‌بخش است. ولی در فصل زمستان از حمام و شست‌وشوی بیش از حد بدن خودداری کنید. در این فصل بهتر است از مصرف هر نوع صابون که حاوی مواد شیمیایی و مصنوعی است بپرهیزید از صابون‌های دست‌سازی استفاده کنید که از مواد طبیعی تهیه شده‌اند و پس از آن به آرامی پوست را با یک حوله تمیز خشک کنید و از یک مرطوب کننده و یا لوسیون مناسب استفاده نمایید. بهترین زمان استفاده از مرطوب کننده‌ها ۲ تا ۳ دقیقه بعد از خارج شدن از زیر دوش است و مدت استحمام ۵ تا ۱۰ دقیقه باشد.

 

آسیب بخاری‌ها

در حالی‌که حضور در خارج از منزل و در هوای سرد می‌تواند پوست را خشن کند، اغلب تأثیر بخاری‌ها در داخل منزل نیز به شدت وحشتناک است. این یکی از مشکلاتی است که اغلب ما آن را نادیده می‌گیریم. بخاری‌ها موجب از بین رفتن رطوبت منزل و خشکی آن می‌شوند و برای رفع این مشکل توصیه می‌شود که در طول روز از دستگاه‌های بخار استفاده شود. بهتر است زمانی که خواب هستید آن را در اتاقی روشن کنید که بیشتر در طی روز از آن استفاده می‌کنید.

 

نقش تغذیه

رژیم غذایی سالم جزء حیاتی مراقبت از پوست در کل فصول سال و جز ضروری‌ترین در فصل زمستان است؛ چرا که پوست در این فصل در معرض آسیب بیشتری قرار دارد. مصرف مقدار قابل توجهی از میوه‌ها، سبزیجات و غلاتسبوس‌دار به همراه امگا ۳، پوست و مو را تغذیه می‌کند و هرگونه التهاب را کاهش می‌دهد. آب‌رسانی داخلی پوست و نوشیدن مقادیر زیادی آب را فراموش نکنید که این موضوع بسیار اهمیت دارد. اغلب مردم در روزهای گرم سال نوشیدن آب را فراموش نمی‌کنند؛ ولی از اهمیت همین کار در روزهای سرد زمستان غافل هستند.

 

شست‌وشوی محتاطانه

شستن مکرر دست‌ها می‌تواند رطوبت و چربی پوست را از بین ببرد و همین امر منجر به ایجاد ترک می‌شود و گاهاً این ترک‌ها بسیار دردآور خواهند بود. در صورت لزوم، در فصل زمستان دست‌ها را با یک صابون ملایم و دست‌ساز بشویید و پس از شست‌وشو نیز با یک مرطوب کننده مناسب چرب کنید. از آنجایی که پاها در طول فصل زمستان درون چکمه و جوراب‌های کلفت هستند، حتی بیشتر از دست‌ها به مراقبت نیاز دارند. استفاده از یک مرطوب کننده قوی برای پاها همچون روغن آووکادو نیز بسیار موثر خواهد بود. برای جذب بهتر آن می‌توانید این مرطوب کننده را قبل از خوابیدن به پاها بمالید و پس از آن یک جفت جوراب نخی بپوشید.

الکل: انواع ترکیبات بخصوص اتانول، الکل اتیل، موجب خشکی پوست می‌شوند و دقیقاً‌ برعکس مرطوب کننده‌ها عمل می‌کنند و به محض اینکه روی پوست مالیده می‌شوند، بخار می‌شوند.

رایحه و اسانس‌های مصنوعی: از محصولاتی استفاده کنید که اسانس آنها از روغن ها و مواد کاملا طبیعی تهیه شده است و بهتر است مرطوب‌کننده‌ها حاوی کمترین میزان افزودنی‌های بودار و مصنوعی باشد.

میلیکون: این ماده منافذ پوست را مسدود و توانایی پوست را برای جذب مواد زائد و جذب مواد مغذی مختل می‌کند.

 

دکتر علیرضا میراسماعیلی متخصص پوست و مو
منبع:زیبــاشو دات کام


سید علی موسوی بازدید : 60 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

آخرین مدل و رنگ موهای پاییز ۲۰۱۳

 

 

 

با برگزار شدن جشنواره های مد لباس و آرایش در سراسر دنیا در اواخر تابستان ۲۰۱۳ آخرین مدل مو و رنگ موهایجدید در این زمینه وارد بازار شد. در این گالری آخرین مدل موها و رنگ موهای ارائه شده در جشنواره های مد اروپاتقدیم به دوستداران دنیای مدمی شود.

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

آخرین مدل و رنگ مو,مدل و رنگ موهای پاییز

 

 

منبع:آرایشیک


سید علی موسوی بازدید : 106 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

راه های دلبری از خانواده همسر!

 

 

 

خانواده همسر, ارتباط با خانواده همسر,بهترین عروس

 

 

 

اگر به ارتباط با خانواده همسر در قالب گذشته نگاهی بیندازیم، می‌بینیم که یک قانون کلی وجود داشت و آن اطاعت بی‌چون و چرا از خانواده همسر به خصوص برای عروسخانم‌ها بود. بهترین عروس، حرف گوش‌کن‌ترین عروس بود. آنزمان اینکه عروس‌خانمی بخواهد مستقل از خانواده همسر تصمیمی بگیرد مورد شماتت و بی‌مهری اطرافیان قرار می‌گرفت تا این حد که حتی خانواده عروس نیز در این زمینه با او موافق نبوده و او را به اطاعت از اقوام همسرتشویق می‌کردند. خیلی کم پیش می‌آمد که کسی مستقل از خانواده همسر بتواند به خوبی و خوشی زندگیکند! کم‌کم که شکل زندگی تغییر کرد و دختران، تحصیل کرده وبرخی دارای شغل شدند همسو شدن با تمام خواسته‌های خانواده خودشان نیز برای آنها مشکل شد چه برسد به بجا آوردن خواسته‌های خانواده همسر.در نتیجه همین‌ها ارتباط برقرار کردن با خانواده همسر بسیار دشوارتر شده ‌است و کار چندان آسانی نیست که بتوانیم خودمان را در دل آنها جا کنیم چرا که بسیاری از آنها هنوز همانند قدیمی‌ها فکر می‌‌کنند و عروس خوب را عروسحرف گوش‌کن می‌دانند اما نگران نباشید کار نشد ندارد می‌‌‌خواهیم به شما یاد دهیم چطور بهترین عروس دنیا شوید.

 

اولین قدم برای برقراری یک ارتباط خوب

اگر می‌خواهید ارتباطي خوب داشته ‌باشید باید از شناخت خودتان شروع کنید و این دردست‌ترین منبع قابل تغییر است. شناخت ما از خود می‌تواند نقاط ضعف و قدرت‌مان را نشان دهد تا درصدد برطرف کردن این نقاط ضعف باشیم. خیلی از مراجعان مبتلا به تکرار اشتباهات خودشان هستند و حتی تمام تلاش‌شان را می‌کنند تا اطرافیان را تغییر دهند. مثلا دخترخانمی که بسیار حساس و زودرنج است از کوچک‌ترین مسئله از طرف خانواده همسر ناراحت شده و باعث ناراحتی و تشنج در خانواده می‌شود. اگر دقت کنیم می‌بینیم که این دخترخانم در خانواده خود نیز اینمشکل را داشته و به فکر حل آن برنیامده است یا مثلا پسری که وقت‌شناس نیست و در خانواده خود کسی اهمیت این موضوع را به او نیاموخته و چه بسا موقعیت‌ها و شرایط خوبی را نیز از دست داده است، بعد از ازدواج نیز بابت این قضیه مشکلات زیادی را با همسر خود پیدا می‌کند.

 

پدر و مادر همسر مثل والدین خودمان هستند؟

من با این گفته که پدر و مادر همسرمان را مثل پدر و مادر خودمان بدانیم موافق نیستم. اگر پدر و مادر همسرمان را فقط پدر و مادرعزیز همسر عزیزمان بدانیم مسئله خیلی راحت‌ترمی‌شود. این موضوع را از همان اول در خودمان حل کنیم که همان احساس و احترامی که من نسبت به پدر و مادر خودم دارم همسرم نیز نسبت به پدر و مادر خودش دارد و هیچ‌وقت به دنبال تغییر این احساس نباشیم چراکه جز آسیب زدن به همسرمان، فایده دیگری ندارد. اگر این مسئله را بپذیریم و در ارتباطات با مسائل پیش آمده لحاظ کنیم خیلی از مشکلات اصلا به وجود نمی‌آید. مسئله بعدی نیز حفظ استقلال و تمامیت خانواده نوپای خودمان است. خیلی از مشکلاتی که بین فرد و خانواده همسرش پیش می‌آید به دلیل رعایت نکردن این حریم است.

 

رفت و آمدها را چطور کنترل کنیم؟

این موضوع به توافق شما با همسرتان بستگی دارد،مثلا اگر هردوی شما افراد برونگرا یا درونگرایی هستید به راحتی می‌توانید در مورد تعداد و زمان رفت‌وآمدها به تفاهم برسید.مشکل زمانی است که یکی از زوج‌ها درونگرا و دیگری برونگراست که در این مورد هم با شناخت شخصیت و علايق طرف مقابل به جای قضاوت و تحمیل نظرمان می‌توانیم به نظر مشترکی دست پیدا کنیم.پس در این مورد خود دو نفر تصمیم می‌گیرند.

چگونه با دخالت خانواده همسر مقابله کنیم؟

اول خونسردی خود را حفظ کنید.آدم عصبانی نه تنها خوب به مسئله پیش آمده فکر نمی‌کند بلکه باعث می‌شود اطرافیان نیز در مورد گفته‌های او شک کنند. بعد به آنها بگویید در مورد گفته یا پیشنهاد آنها فکر خواهید کرد، اگر موضوع اینجا تمام نشد و آنها در این خصوص پافشاری کردند به آنها یادآوری کنید که شما و همسرتان در زمانمناسب با هم همفکری کرده و تصمیم خواهيد گرفت.در مواردی که آنها به حریم شما احترام نگذاشته و خواهان تاثیرگذاری بیشتری در زندگی و تصمیمات شما هستند باید صریحا این موضوع را به آنها یادآوری کنید که این موضوع را در زمان مناسب و با همسرتان بررسی خواهید کرد.

 

برچسب‌‌هایی به نام مادرشوهر و عروس

اینکه ما با چه نگرشی وارد زندگی جدید می‌شویم بسیار مهم است. مثلا اگر به عنوان یک دختر خانم در خانواده‌ای بزرگ شده‌اید که مادربزرگ و پدربزرگ همه تصمیمات مهم را می‌گرفتند و این باعث عصبانیت و نارضایتی و غصهخوردن مادرمان از دست پدرشوهر و مادرشوهرش بوده، در این حالت احتمالا ذهنیت خوبی نسبت به خانواده شوهرنخواهید داشت؛ از طرف دیگراغلب ما در مورد مادرشوهر یا عروس افکار منفی‌ای داریم که باعث جهت‌گیری منفی و رفتار منفی در ما می‌شود. مثلا در نظر بگیرید اگر مادر ما از ما کاری را بخواهد که در توان ما نیست و برایمان سختاست کم پیش می‌آید که از دست او ناراحت شویم و تلاش‌مان را می‌کنیم تا آن کار را انجام دهیم و اگر هم نتوانستیم موضوع خیلی کش پیدا نمی‌کند.حالا در نظر بگیرید اگر مادرشوهر از عروس تقاضایی داشته باشد که حتی دشواری کمتری نسبت به تقاضای مادرمان دارد، چه فکری خواهیم کرد؟ چه واکنشی نشان می‌دهیم؟ اگر نپذیریم چه مسائلی پیش خواهد آمد؟ پیامدهای این نپذیرفتن حتی سال‌های سال گریبانگیر ما خواهد بود.

 

اگر از خانواده همسرتان دلخورید…

این مسئله اجتناب‌ناپذیر است پس برای آن آماده باشید. شما با خانواده‌ای که تاکنون تعاملی به این شکل نداشتید وارد ارتباط شده‌اید و حتما اختلاف نظر و سوءتفاهم پیش خواهد آمد. منتها بهترین روش برای حل مسئله ارزیابی درست مسئله و اتخاذ بهترین و مناسب‌ترین تصمیم و در نهایت عملی کردن تصمیمم‌تان است.اول مسئله‌ای که باعث ناراحتی شما شده است را بررسی کنید؛ مشکل اصلی چیست؟ اگر مادر یا خواهر یا نزدیکان خودتان این ناراحتی را به وجود می‌آوردند چه فکری درباره آنها می‌کردید، بعد سعی کنید خودتان را جای‌ آنها بگذارید و اتفاق پیش آمده را از نظر آنها ببینید، وقتی به اینجا رسیدید متوجه می‌شوید که بهتر و منطقی‌تر دارید موضوع را بررسی می‌کنید، حالا بعد از تشخیص مشکل آن را ارزیابی کنید؛ موضوع چقدر برای‌تان مهم است آیا نادیده گرفتن آن بهتر است یا صحبت کردن درباره آن؟بعد که تصمیم گرفتید آن را خودتان عملی کنید. در اینجا بهتر است بگویم خودتان مشکلات را حل کنید و آنها را به همسرتان موکول نکنید.حتی برخی مواقع بهتر است اصلا همسرتان را وارد مشکلات نکنید.

 

1+11  نکته طلایی برای جا کردن خودتان در دل خانواده همسر

1.‌ سعی کنید تا حد امکان در حضور مادرشوهرتان عصبانی نشوید. با رعایت ادب، نظرتان را در مورد موضوع مورد بحث اعلام کنید، اما صدای‌تان را بلند نکنید. پیش از آنکه کار به جاهای باریک برسد، با ادب و فروتنی بحث را خاتمه دهید.

2. اگر شما آن فردی هستید که مادرشوهرتان دوست دارد وقتش را با وی در آشپزخانه بگذرانيد تا هم به او کمک كرده و هم احساس تنهایی نکند، گهگاهی همراهی کنید اما زیاده‌روی نکنید تا این عمل به وظیفه همیشگی‌تان تبدیل نشود. شاید فقط آخر هفته‌ها!

3. هیچ وقت رابطه همسرتان را با خانواده‌اش زیر سؤال نبرید زیرا این کار تاثیر بدی روی رابطه شما و همسرتان می‌گذارد. تلاش کنید بیشتر درباره مادرشوهرتان، علاقه‌مندی‌هایش و خلق و خویش بدانید.

4. ســعی کنید برای تصمیم‌گیری‌های  بزرگ خانه، نظر مادرشوهرتان را جویا شوید. بدین ترتیب هم از به وجود آمدن درگیری‌های احتمالی پیشگیری کرده‌اید و هم برای او احترام قائل شده‌اید.

5. با پیشنهادات خانواده همسر در حضور آنها، موافقت کنید ولی اعلام کنید که تصمیم‌تان را بعد اعلام خواهید کرد. سپس در تنهایی نظر واقعی خود را به همسرتان بگویید و باهم تصمیم نهایی را بگیرید و توسط او تصمیم خود را بهخانواده‌اش اعلام کنید.

6. در بحث‌های خانوادگی آنها شرکت نکنید و از اظهارنظر کردن جدا خودداری کنید.

7. همیشه به خصوص در حضور مادرشوهر به وضعیت شوهرتان برسید.

8. در حضور خانواده شوهر به پسرشان احترام بگذارید و این را بدانید که با اولین بی‌احترامی به شوهر آن هم در حضور مادرشوهر، به او نشان دادید که اختلاف دارید و به او اجازه دادید که در زندگی خصوصی‌تان دخالت کند.

9. ‌در بحث‌ها و جدال‌های خانوادگی بهتر است شما حرفی نزنید. مطمئنا او با رفتارها و خصوصیات خانواده‌اش بهتر آشناست. پس در مواردی که میان شما و خانواده‌اش مسئله‌ای ایجاد شد قضاوت را به او بسپارید.

10. ‌هرکاری که امروز انجام می‌دهید، چند ماه دیگر به عنوان وظیفه شما تلقی می‌شود. پس مراقب کارهای‌تان باشید.

11. مادر شوهرتان با شما همسن و سال نیست. پس همواره احترام او را حفظ کنید و در شوخی کردن با او حد و مرز خاصی داشته باشید.

12. هرگز تعلق خاطر همسرتان به خانواده‌اش را کم‌اهمیت تلقی نکنید و سعی نکنید بین او و خانواده‌اش فاصله بیندازید.با این کار نسبت به این قضیه حساس‌تر کرده و بیشتر طرف خانواده‌اش هدايت مي‌كنيد.

 

منبع:مجله زندگی ایده آل/برترین ها


سید علی موسوی بازدید : 57 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

به خاک سياه نشاندن

 

 

به خاک سياه نشاندن, عبارت مثلی, داستان ضرب المثل

 

 

عبارت مثلی بالا کنایه از بدبختی و بیچارگی است که در وضعی غیر متقربه دامنگیر شود و آدمی را از اوج عزت و شرافت به حضیض مذلت و افلاس و مسکنت سرنگون کند و مال و منال و دار و ندار را یکسره به زوال و نیستی کشاند. در چنین موردی تنها عبارتی که می تواند وافی به مقصود و مبین حال آن فلک زده واقع شود این است که اصطلاحا گفته شود:« فلانی به خاک سیاه نشسته» و یا به عبارت دیگر:« فلانی را به خاک سیاه نشانده اند.»

در این مقاله بحث بر سر خاک سیاه است که دانسته شود این خاک چیست و چه عاملی آن را به صورت ضرب المثل در آورده است.

به طوری که صاحب معجم البلدان نقل کرده، در نزدیکی بیت المقدس و شش میلی شهر رمله کوره ای است به نام عمواس که:« طاعون معروف سال هیجدهم هجری در روزگار خلافت عمر در این ناحیه پدید آمده بود و از آنجا به دیگر نواحی شام سرایت کرد. تعداد تلفات این طاعون را بیست و پنج هزار تن نوشته اند.»

 

در این طاعون که به نام عمواس خوانده شده جمعی از اصحاب پیغمبر (ص) به اسامی ابو عبیده جراح و معاذبن جبل و یزیدبن ابی سفیان نیز هلاک شدند ولی عمر عاص آن داهی محیل و دور اندیش عرب چون وضع را وخیم دید با بسیاری از متعبان خویش از منطقه عمواس گریخته جام سالم به در بردند.

 

مطلب مورد بحث ما این است که سام مزبور را عام الرماد، یعنی: سال خاکستر هم نام نهادند و در این زمینه صاحبکتاب عجایب المخلوقات می نویسد:

« … و بعد از آن عام الرماد. در آن سال خاک سیاه ببارید و بیست و پنج هزار آدمی درین سال بمرد. و این خاک در صحرا و در خانها و حجر ها ببارید، تا مرد از جامه خواب بر خاستی بر خاک سیاه بودی. آن را عام الرماد گفتند.»

 

منبع:avaxnet.com


سید علی موسوی بازدید : 64 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

درمان درد مزمن مفصل‌ها

 

 

درمان درد مفصل‌ها, تورم مفصل, بیماری‌های التهابی

 

 

 

درد و تورم مفصل، مشکل شایعی است که می‌تواند علل مختلفی از آرتروز گرفته تا بیماری‌های التهابی داشته باشد. در این بین یکی از جدی‌ترین علل مشکلات مفصلی بیماری‌های روماتیسمی است.

روماتیسم مفصلی یا آرتریت روماتوئید، التهاب و درد مزمن مفاصل است که معمولا به صورت قرینه، مفاصل را درگیر می کند، به عنوان مثال انگشتان هر دو دست یا هر دو مچ پا. این بیماری معمولا در زنان شایع تر است، دلیل دقیق آن هنوز مشخص نیست؛ ولی زمینه ژنتیکی در ایجاد آن نقش دارد. گلودرد چرکی درمان نشده از علل شناخته شده ایجاد روماتیسم مفصلی است.

 

بیماری معمولا با تورم، حساسیت در لمس و درد مفصل آغاز می شود و ممکن است بتدریج مفصل تغییر شکل داده و برجستگی یا گره هایی در اطراف مفصل تشکیل شود.
بیماران معمولا از خشکی صبحگاهی مفصل شاکی هستند. در برخی بیماران، قلب، ریه و چشم نیز ممکن است درگیر شود.

 

درمان این بیماری در طب رایج مبتنی بر استفاده از داروهای ضدالتهاب غیراستروئیدی و مسکن نظیر ایبوپروفن و دیکلوفناک است، اما آیا غیر از این روش می توان با استفاده از روش های طبیعی و کم عارضه تر نیز به این بیمارانکمک کرد؟ هدف درمان در روماتیسم مفصلی کاهش درد و التهاب، حفظ عملکرد، بهبود ساختار مفصل و کنترلدرگیری سیستمیک بدن است؛ البته گیاهان دارویی وجود دارد که می تواند به این اهداف کمک کند.

 

زردچوبه از شناخته شده ترین و موثرترین گیاهان دارویی با خواص ضدالتهابی است. کورکدمین ماده موثر موجود در زردچوبه است که اثرات ضدالتهابی و ضددرد شبیه مسکن های معمولی را دارا می باشد.

 

افرادی که از آرتریت روماتوئید رنج می برند، می توانند آن را به صورت خوراکی یا موضعی استفاده کنند.
می توان یک قاشق چایخوری پودر زردچوبه را در فنجان آب جوش دم کرده و عصاره آن را روزی سه بار و هر دفعه یک قاشق غذاخوری میل کرد.

 

همچنین می توان زردچوبه را با نمک و روغن زیتون مخلوط کرد و خمیر حاصل را روی مفصل قرارداده و بانداژ کرد.مصرف زردچوبه نیز با مهار آنزیم ها در بدن خواص ضد التهابی دارد.
رزماری نیز دارای خاصیت ضدالتهاب و ضددرد است و می توان رزماری، گل سرخ و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و روی موضع مفصل قرار داد.

 

دم کرده برگ گیاه قاصدک و گل پامچال نیز خواص ضد التهاب دارند. گزنه، پنجه شیطان و آواکادو نیز می توانند موثر باشند.
برخی شواهد بالینی نشان داده است، عصاره سنجد، پوست درخت بید و زنجبیل می توانند مانند ایبوپروفن خواص ضددرد و التهابی موثری داشته باشند.

 

نکته بسیار مهم این است که برخلاف تصور برخی افراد، گیاهان دارویی نیز می توانند عوارض جانبی یا تداخل اثر داشته باشند و باید مصرف آن با نظر پزشک متخصص انجام شود.
طب سوزنی به عنوان روشی کاملا شناخته شده در کاهش درد و التهاب نیز می تواند در روند بهبودی روماتیسم مفصلی و بهبود کیفیت زندگی مبتلایان به آن موثر باشد.

 

تغذیه صحیح، مصرف بیشتر ویتامین ها و مواد معدنی مورد نیاز بدن، فعالیت ورزشی مناسب با نظر پزشک معالج و حمام آفتاب گرفتن نیز توصیه های مفید دیگری می تواند باشد.

 

منبع:aftabir.com


سید علی موسوی بازدید : 60 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

اميد ، خود زندگيست

 

 

سنگهای تخت جمشید, مطالب خواندنی, ارد بزرگ

 

 

گفته اند اسبی به بیماری گرفتار آمد و پشت دروازه شهر بیفتاد .

صاحب اسب او را رها کرده و به داخل شهر شد مردم به او گفتند اسبت از چه بابت به این روزگار پرنکبت بیفتاد

و مرد گفت از آنجایی که غمخواران نازنینی همچون شما نداشت و مجبور بود دائم برای من بار حمل کند.

یکی گفت براستی چنین است من هم مانند اسب تو شده ام.

مردم به هیکل نحیف او نظری انداختند و او گفت زن و فرزندانم تا توان داشتم و بار می کشیدم در کنارم بودند

و امروز من هم مانند اسب این مرد تنهایم و لحظه رفتنم را انتظار می کشم.

 

می گویند آن مرد نحیف هر روز کاسه ایی آب از لب جوی برداشته و برای اسب نحیف تر از خود می برد

و در کنار اسب می نشست و راز دل می گفت. چند روز که گذشت اسب بر روی پای ایستاد و همراه پیرمرد به بازار شد.

صاحب اسب و مردم متعجب شدند. او را گفتند چطور برخواست.

 

سنگهای تخت جمشید, مطالب خواندنی, ارد بزرگ

 

 

پیرمرد خنده ایی کرد و گفت از آنجایی که دوستی همچون من یافت که تنهایش نگذاشتم

و در روز سختی کنارش بودم.

اندیشمند یگانه کشورمان ارد بزرگ می گوید :

دوستی و مهر، امید می آفریند و

امید زندگی است

می گویند : از آن پس پیر مرد و اسب هر روز کام رهگذران تشنه را سیراب می کردند

و دیگر مرگ را هم انتظار نمی کشیدند

 

 

ویژگی های ایرانی اصیل

در تصاویرحکاکی شده بر سنگهای تخت جمشید

هیچکس عصبانی نیست

سوار بر اسب نیست

هیچکس را در حال تعظیم نمی بینید

در بین این صدها پیکر تراشیده شده حتی یک تصویر برهنه وجود ندارد.

این ادب اصیل ایرانی است:
نجابت

قدرت

احترام

مهربانی

خوشرویی

 

 

منبع:kocholo.org


سید علی موسوی بازدید : 72 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

بازیابی فایل ها از یک کامپیوتر از کار افتاده

 

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

 

واقعا هیچ چیز بدتر از این نیست که به صورت ناگهانی اطلاعات خود را از دست بدهیم. مخصوصا اینکه اطلاعات مهمی مثل اسناد مهم و فایل هایی باشند که امکان بدست آوردن مجددشان به هیچ وجه ممکن نباشد و یا به سختی انجام شود.

اما همیشه راهی وجود دارد تا بتوان اطلاعات را بازیابی کرد. گاهی اوقات ممکن است تمام مشکل شما، بارگذاری نشدن ویندوز باشد که در این صورت کارمان بسیار راحت است. گاهی اوقات نیز مشکلات سخت افزاری باعث بارگذاری نشدن ویندوز می شوند که باز هم کار سختی پیش رو نخواهیم داشت.

 

البته باز هم تاکید می کنیم که هیچ تضمیمنی وجود ندارد که اطلاعات شما قابل بازیابی باشند. مثلا اگر هارد درایوکامپیوتر شما آسیب دیده باشد کارتان بسیار مشکل خواهد بود و اگر مشکل خیلی شدید باشد، به احتمال زیاد راهی برای بازیابی وجود ندارد یا حداقل بدون داشتن دانش و ابزارهای پیشرفته بازیابی اطلاعات نمی توان امیدی به بازیابی مجدد فایل ها داشت.

 

اما در این مطلب می خواهیم روش هایی که می توان فایل ها را از یک کامپیوتر از کار افتاده بیرون کشید را با هم بررسی کنیم.

 

 

بارگذاری کامپیوتر با استفاده از دیسک زنده لینوکس یا دیسک نصب ویندوز

اگر مشکلات سخت افزار کامپیوتر شما مانع از بوت شدن ویندوز می شود، این روش کار نخواهد کرد. اما اگر به دلیل مشکلات نرم افزاری ویندوز بوت نمی شود، می توانید از نسخه های زنده لینوکس برای دسترسی به فایل های موجود روی هارد درایوتان استفاده نمایید. حتی با استفاده از دیسک نصب ویندوز نیز می توان به فایل ها دسترسی پیدا کرد. در ادامه با هم هر دو روش را بررسی می کنیم.

 

اگر سی.دی، دی.وی.دی یا فلش درایو لینوکسی دارید، کارتان راحت است. اما در صورتی که هیچکدام از این سه مورد را ندارید یا باید یکی از آنها را از بازار تهیه کنید و یا یکی بسازید. قبلا در مطلب ” همه آنچه که باید در مورد Live CD و Live USB لینوکس بدانید ” در مورد ساختن دیسک یا فلش درایو لینوکسی توضیح داده ایم.

 

اکنون دیسک یا فلش لینوکسی تان را به کامپیوتر متصل کرده و آن را روشن کنید. در صورتی که توانستید کامپیوترتان را با لینوکس بوت کنید این نشان می دهد که سخت افزار سیستم تان مشکلی ندارد و در واقع این ویندوز است که آسیب دیده است. حالا کافیست وارد محیط لینوکس شده و یک فلش درایو یا هارد درایو اکسترنال به سیستم متصل کنید. خیلی راحت می توانید پارتیشن های تان را مشاهده کرده و فایل های مورد نظرتان را به فلش درایو یا هارد اکسترنال متصل شده به سیستم انتقال دهید.

 

اما دیسک ویندوز کمی داستانش متفاوت است. برای شروع دیسک نصب ویندوز را روی سیستم قرار دهید. اگر همه چیز به درستی پیش برود با پیغام Press any key to boot from CD or DVD مواجه خواهید شد. در صورتی که این پیغام را مشاهده نکردید، باید تنظیمات بوت سیستم را تغییر دهید و اولویت اول آن را روی سی.دی یا دی.وی.دی قرار دهید.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

حالا کلیدی را فشار دهید تا وارد محیط Windows Setup شویم. در ادامه روی لینک Repair your computer کلیککنید.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

در صورتی که از ویندوز ۸ استفاده می کنید، از منوی Troubleshoot زیر منوی Advanced options را انتخاب کرده و سپس Command Prompt را کلیک کنید تا خط فرمان ویندوز باز شود.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

اما در صورتی که از ویندوز ۷ استفاده می کنید گزینه Restore your computer using a system image you created earlier را انتخاب کنید. سپس روی دکمه Next و سپس Cancel و مجددا هم Cancel را انتخاب کنید.

 

اکنون پنجره System Recovery Options ظاهر می شود. حالا روی گزینه Command Prompt کلیک کنید تا خط فرمان ویندوز باز شود.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

اکنون در خط فرمان دستور notepad را تایپ کرده و کلید اینتر را بزنید. مشاهده خواهید کرد که برنامه نوت پد باز می شود. شاید فکر کنید در این وضعیت نوت پد به چه درد ما می خورد؟ در واقع از طریق این برنامه می توانیم به فایل های روی سیستم دسترسی پیدا کرده و آنها را به یک فلش درایو یا هارد اکسترنال انتقال دهیم. برای انجام این کار کافیست در برنامه نوت پد روی گزینه File و سپس Open کلیک کنید.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

اکنون پنجره انتخاب فایل باز می شود. قبل از شروع هر کاری از قسمت پایین پنجره و بخش Files of type گزینه All Files را انتخاب کنید تا همه فایل ها با هر فرمتی نمایش داده شوند.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

توجه داشته باشید که روی هیچ فایل دبل کلیک نکنید. چون نوت پد سعی می کند تا آن را بارگذاری کند و کلا پروسه کاری ما را خراب خواهد کرد. اگر نوت پد هنگ کرد باید به در خط فرمان دستور taskmgr را تایپ کرده تا تسک منیجر ویندوز باز شود. در تسک منیجر روی نوت پد کلیک کرده و روی دکمه End task کلیک کنید.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

دوباره مراحل بالا را طی کرده و سپس فایل های تان را روی یک فلش درایو یا هارد اکسترنال کپی کنید.

 

اما در صورتی که مشکل از سخت افزار شما باشد باید سراغ پیچ گوشتی بروید و کیس را باز کنید. اگر از لپ تاپ استفاده می کند باید با باز کردن پشت لپ تاپ هارد درایو را خارج کنید. این کار کمی تخصصی است و در صورتی که آشنایی کامل با آن ندارید بهتر است کار را به افراد متخصص واگذار کنید.

 

در هر صورت باید هارد درایو را خارج کنید. اما قبل از شروع کار مطمئن شوید که جریان برق را از سیستم جدا کرده اید. حالا کابل را از هارد درایو جدا کنید

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

حالا هارد درایو را به یک کامپیوتر دیگر متصل کنید و سیستم را روشن نمایید. حالا به راحتی می توانید به فایل های تان دسترسی پیدا کرده و آنها را به یک فش درایو یا هارد اکسترنال منتقل کنید.

 

بازیابی فایل ها, ریکاوری کردن فایل

 

 

منبع:gooyait.com


سید علی موسوی بازدید : 61 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

بدو فرهاد گفت که ای سرو نوخیز (وحشی بافقی)

 

 

شعر بافقی, غزلیات وحشی بافقی, نظامی گنجه‌ای

 

 

 بدو فرهاد گفت که ای سرو نوخیز

لبت جان پرور و زلفت دلاویز

 

خیالت برده از دل صبر و تابم

نگاهت کرده سرمست و خرابم

 

کمند زلف مشکین تو دامم

شراب لعل نوشینت به جامم

 

به هر خدمت که فرمایی برآنم

به جان کوشم درین ره تا توانم

 

نه کوه سنگ اگر باشد ز پولاد

کنم با نیروی عشقش ز بنیاد

 

چه جای کوه اگر همت گمارم

اگر دریاست گرد از وی برآرم

 

شکفت از گفته فرهاد آن ماه

به سان غنچه از باد سحرگاه

 

پس از این گفتگو و عهد و پیوند

قرار این داد شیرین شکر خند

 

که تا انجام کار آن شوخ طناز

به هر نزهتگهی جشنی کند ساز

 

به هر دشتی کند روزی دو منزل

به مشغولی گشاید عقدهٔ دل

 

رسد چون کار آن مشکو به انجام

کشد رخت اندر آن آن ماه خودکام

 

وز آن پس لعل شکر بار بگشود

به سد شیرینی او را کرد بدرود

 

به مرکب جست و گلگون را عنان داد

ز فرهاد آن خبردارد که جان داد

 

برفت از بیستون آن سرو آزاد

نه او ماند اندر آن منزل نه فرهاد

 

 

منبع:ganjoor.net


سید علی موسوی بازدید : 53 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

زندگینامه بنیامین فرانکلین مخترع برق‌گیر و عینک‌ دوکانونی

 

 

بنیامین فرانکلین,زندگینامه بنیامین فرانکلین,بنیامین فرانکلین مخترع برق‌گیر

 

 

زندگینامه بنیامین فرانکلین مخترع برق‌گیر و عینک‌ دوکانونی

بنیامین فرانکلین، نویسنده و ناشر، سیاست‌مدار، طبیعی‌دان و مخترع آمریکایی در تاریخ ۱۷ ژانویه ۱۷۰۶ میلادی در بوستون چشم به جهان گشود. او یکی از بنیانگذاران ایالات متحده آمریکا و مخترع برق‌گیر و عینک‌ دوکانونی بود.

 

دوران جوانی

بنیامین به عنوان دهمین پسر و پانزدهمین فرزند آقای فرانکلین که تولیدکننده صابون و شمع بود، در بوستون زاده شد. وی از اوان کودکی با اشتیاق و علاقه به مطالعه کتاب‌های علمی، مذهبی و ادبیات پرداخت و گنجینه‌ای از دانش و معلومات کسب کرد.

بنیامین مدتی در چاپ‌خانه برادر ناتنی خود، جیمز فرانکلین، به کارآموزی پرداخت و برای اولین بار در سال ۱۷۲۲ با نام مستعار در روزنامه برادرش چهارده مقاله طنزآمیز وکوتاه منتشر کرد.

آن روزنامه در همان سال بخاطر مقاله جنجال‌برانگیزی که به چاپ رساند توقیف و جیمز که سردبیر آن بود به یکماه زندان محکوم شد. از آن پس بنیامین مدیریت روزنامه را به عهده گرفت و به نشر آن همت گماشت. بنیامین فرانکلین در فیلادلفیا به صنعت چاپ روی آورد و کتاب‌های بی‌شماری را منتشر ساخت.

فعالیت‌های خستگی‌ناپذیر او در زمینه چاپ کتاب، وی را به عنوان ناشر صاحب‌نامی به اشتهار رسانید. فرانکلین دردوران زندگی به فعالیت‌های اجتماعی و خدمات عمومی و امدادرسانی همت گماشت و به عضویت در این مؤسسات پذیرفته شد.

او توجه خود را به خدمات شهری و رفاه عمومی مانند نظافت خیابان‌ها، روشنایی شهر، نظام تشکیلاتی مدارس، تأسیس آتش‌نشانی غیرانتفاعی، بیمارستان و اولین کتاب‌خانه عاریتی که در دنیا بی‌همتا بود، معطوف داشت. بنیامین فرانکلین در سال ۱۷۳۱ به عضویت در لژ فراماسونری پذیرفته شد و یک‌سال بعد به مقام دوم‌ناظر بزرگ منصوب شد.

 

سیزده اصول معرفتی بنیامین فرانکلین

بنیامین فرانکلین، نفس خویش را به مدد امساک و پرهیزگاری که از دوران شباب بدان خو گرفته بود، مهار کرد و به خلوص آن همت ورزید. او فهرستی شامل سیزده روش سودمند در زمینه آموزش اخلاق که در تمام طول زندگی بدان پای بند بود، به صورت زیر تنظیم کرد:

۱) خویشتن‌داری: شکم را تا مرز بلاهت شعور پر مکن و تا مرز بی‌خودی منوش.

۲) سکوت: سخنی بران که خود یا دیگران از آن سود گیرید؛ از سخنان بی‌ثمر پرهیز کن.

۳) نظم و انضباط: هرچیز را در جای خود قرارده و هرکاری را به وقت خود موقوف کن.

۴) عزم و اراده: آن‌چه را که باید به انجام رسد، بدان همت گمار و آن‌چه را که بدان اراده نموده‌ای بی‌وقفه و خلل بهانجام رسان.

۵) قناعت: از خرج کردن برای خوش‌آمد دیگران یا خشنودی خویش بپرهیز و چیزی را ضایع مکن.

۶) سعی و کوشش: زمان را از دست مده، هرلحظه به کاری سودمند بپرداز، کارهای باطل را از خود دورکن.

۷) راستی و درستی: از فریب بپرهیز، اندیشه را به عصمت و حقیقت آراسته دار و به سخن خویش پای‌بند باش.

۸) عدالت: راضی به زیان دیگران مباش، مباد که بر کسان ستمی روا داری و آن ها را از خیری که بدان موظفی بی نصیب گردانی.

۹) اعتدال: از تندروی پرهیز کن؛ اهانت ناروا به دیگران که به گمان خویش خود نیز در خور آن نیستی، روا مدار.

۱۰) نظافت: ناپاکی را از تن و جامه و خانه خویش بزدا.

۱۱) آسایش خیال: آرام باش و از خرده گیری بپرهیز و از وقایع عادی و حوادث اجتناب ناپذیر روی درهم مکش.

۱۲) عفت: در ارضای میل جنسی اعتدال را رعایت کن؛ تنها به خاطر حفظ تندرستی و بقای نسل و نه تا مرز جنون و سستی، نزدیکی کن. در این راه از جرح عواطف و سلامت خود و دیگری خودداری کن و دغدغه خوش‌نامی خویشتن را به دل داشته باش.

۱۳) تواضع و فروتنی: از پیش‌کسوتان بزرگ مانند عیسی مسیح و سقراط تقلید کن.

 

فعالیت های سیاسی و علمی

بنیامین فرانکلین در سال ۱۷۴۸ موسسه انتشاراتی خود را ترک کرد و در سال ۱۷۵۰ به عضویت پارلمان پنسیلوانیا برگزیده شد. آثار منتشره فرانکلین در این دوران تأثیر بسزایی در تشکیلات آموزشی پنسیلوانیا داشت و با انتشار کتاب «پیشنهادی چند در باب آموزش و پرورش جوانان پنسیلوانیا»، در احداث آکادمی فیلادلفیا که بعدها به نام دانشگاه پنسیلوانیا خوانده شد، مفید افتاد.

برنامه پیشنهادی فرانکلین علوم قدیمی و مسلط آن دوران را محدود و دانش جدید را شامل زبان انگلیسی، زبان‌های زنده خارجی، ریاضیات و علوم طبیعی جایگزین کرد. فرانکلین در سال های ۱۷۵۱ تا ۱۷۶۴ به تناوب معاونت وزارت پست را به عهده داشت. وی در سال ۱۷۵۲ دستگاه برق گیر را اختراع کرد.

وی در مجموع پانزده‌سال به عنوان نماینده پنسیلوانیا، جورجیا، نیوجرسی، و ماساچوست در انگلستان اقامت گزید. بنیامین فرانکلین در یکی از سفرهای خود از انگلیس به آمریکا در توقف کوتاهی که نصیبش شد، «انجمن فلسفیآمریکا» را تأسیس کرد. او در سال ۱۷۷۵ انگلیس را به مقصد آمریکا ترک گفت و در همان سال به عضویت کنگره آمریکا درآمد و پس از مدتی به کمیته تنظیم «بیانیه استقلال ایالات متحده آمریکا» دعوت شد.

به خاطر افکار درخشان و آزادیخواهی او و همچنین در پیوند با اختراع برق گیر، در باره او چنین گفته‌اند:
«او برق را از پهنه آسمان و شمشیر را از دست ستمکاران برگرفت.»

فرانکلین به اتفاق ۵۴ نفر از مقامات برجستهٔ سیزده ایالت دیگر، بیانیه استقلال را در ۴ ژوئیه ۱۷۷۶ میلادی امضا کرد و یک‌سال بعد از طرف کنگره به عنوان نماینده سیزده ایالات مستقل آمریکا به فرانسه رفت و در آن جا به عنوان سیاستمداری بزرگ اشتهار یافت. او در پاریس به عضویت لژ فراماسونری فرانسه در آمد و ولتر نیز از او پیروی کرد. فرانکلین از سال ۱۷۷۹ تا ۱۷۸۲ به مقام ریاست آن لژ برگزیده شد.

 

آثار بنیامین فرانکلین

فرانکلین در تمام دوران زندگی به انتشار رسالات، مقالات و پند و اندرز در هر زمینه و هر مقوله‌ای پرداخت. زندگی‌نامه خود را که در سال ۱۷۷۱ آغاز کرده بود، همچنان ناتمام ماند. او با بیشتر بزرگان عهد خویش مکاتبه داشت و نامه‌های بی‌شماری از وی به یادگار مانده است.

 

پایان زندگی

بنیامین فرانکلین در سال ۱۷۸۶ به آمریکا بازگشت و به عنوان ریاست عالی اجرایی شورای پنسیلوانیا و در سال ۱۷۸۷ به مقام دبیرکل جامعه ضد برده‌داری برگزیده شد. او در ۱۷ آوریل ۱۷۹۰ میلادی در سن هشتاد و چهار‌سالگی در پنسیلوانیا درگذشت.

 

 

هنگامی که بیست و سه‌سال بیشتر نداشت، شرحی به مضمون زیر برای مقبره خود نوشت:

«این جا آرامگاه بنیامین فرانکلین ناشر است که برای تغذیه کرم‌ها، مانند جلدی از کتابی کهن که نبشته‌هایش پراکنده و بی‌نام و عاری از تذهیب، اما بی خللی که بر محتوای آن آید، به خاک سپرده‌اند. باشد تا به باور خویش به شیوه‌ای نو و آراسته، به ویراستاری خود نویسنده تجدیدچاپ گردد.»

 

منبع :fa.wikipedia.org


سید علی موسوی بازدید : 53 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا بخوانید

 

 

پیشگیری از سرماخوردگی,پیشگیری از آنفولانزا

 

 

برای پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلوانزا بخوانید

بیشتر انواع ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق تماس مستقیم منتشر می شوند.

با آغاز فصل پاییز باید مراقب بیماری های شایع این فصل از جمله سرماخوردگی و آنفلوانزا باشید. پیشگیری از این بیماری ها مهم ترین اقدام برای حفظ سلامتی در فصول سرد سال به شمار می رود.

 

دست های خود را بشویید.

بیشتر انواع ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق تماس مستقیم منتشر می شوند. عطسه کردن در دست ها و سپس تماس با تلفن، کیبورد و ظروف آشپزخانه از راه های انتقال ویروس است. برای جلوگیری از این انتقال دست های خود را مرتب بشویید و یا از ضد عفونی کننده های دست که حاوی الکل هستند استفاده کنید.

جلوی عطسه و سرفه خود را با دست نگیرید.

در صورت احساس عطسه و سرفه از دستمال استفاده کنید و سریع آن را دور بیندازید. اگر دستمال همراه خود ندارید در آستین خود عطسه و یا سرفه کنید.

 

صورت خود را لمس نکنید.

ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از طریق چشم ها، بینی و دهان به بدن شما منتقل می شوند. لمس صورتیکی از راه های اصلی در انتقال ویروس است.

 

به طور منظم ورزش های هوازی (ایروبیک) انجام دهید.

ورزش های هوازی موجب افزایش ضربان قلب و پمپ کردن مقداربیشتری خون، تنفس سریع تر و تسهیل انتقال اکسیژن از ریه ها به خون می شود. در نتیجه این اثرات، تعریق افزایش یافته و دمای بدن بالا می رود. در نتیجه سلول های طبیعی از بین برنده ویروس افزایش می یابند.

 

از غذاهای حاوی فیتوکمیکال ها و آنتی اکسیدان ها استفاده کنید.

“فیتو” به معنی گیاه و”کمیکال” به معنی مواد شیمیایی است. ویتامین ها از جمله این مواد هستند، بنابراین روزانه از سبزیجات ومیوه های سبز، قرمز و زرد استفاده کنید.

 

سیگار نکشید.

بر اساس مطالعات، در افراد سیگاری سرماخوردگی شدیدتر و دفعات آن بیشتر است. دود سیگارسیستم ایمنی را تضعیف می کند، موجب خشک شدن مخاط بینی و فلج شدن مژک ها می شود. مژک ها موهای ظریفی هستند که در غشاهای مخاطی بینی و ریه قرار دارند و با حرکت خود موجب خروج ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا از بدن می شوند. متخصصان معتقدند که کشیدن یک عدد سیگار می تواند این مژک ها را به مدت 30 تا 40 دقیقه فلج کند.

 

استراحت کنید.

استراحت سیستم ایمنی را تقویت می کند. بدین صورت که با استراحت اینترلوکین ها (اجزای سیستم ایمنی که در مقابل ویروس های سرماخوردگی و آنفلوانزا عمل می کنند) در جریان خون افزایش می یابند.

منبع:seemorgh.com


تعداد صفحات : 47

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 474
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 43
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 81
  • باردید دیروز : 69
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 518
  • بازدید ماه : 1,923
  • بازدید سال : 15,841
  • بازدید کلی : 161,086