loading...
پورتال جامع وبگردی
سید علی موسوی بازدید : 71 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

فال روزانه – سه شنبه 16 مهر 1392

 

 

فال روزانه - سه شنبه 16 مهر 1392

 

 

 

ماهتولد فال روزانه – سه شنبه 16 مهر 1392
بز

فال روز متولدین فروردین: امروز فعالیت‌های غریزی حتی اگر شما را از روشی كه همیشه كارهایتان را انجام می‌دهید آزاد و بی قید سازند، برایتان فایده نخواهند داشت. متاسفانه شما وسوسه شده‌اید كه دنبال نفس خود بروید و می‌توانید به راحتی اطالاعات مهمی‌را از دست بدهید. مگر اینكه خیلی زود آگاه شوید. عجله نكنید؛ آرام قدم بردارید و موقعی كه تصمیم گرفتید كار بعدی خود را انجام دهید فقط چشم خود را باز كنید.

ماه فروردین
گاو

فال روز متولدین اردیبهشت: شما امروز هر كاری انجام می‌دهید كه در حین كار كردن لذت ببرید. خوشبختانه یك نفر هم بهتان كمك می‌كند، او به اندازه كافی تلاش می‌كند بهتان خوش بگذرد، اما نمی‌تواند همه چیز را راست و ریس كند. در حین شاد بودن بهقوانین هم عمل كنید، زیرا اگر وسوسه شوید كاری انجام دهید كه برخلاف وظیفه شناسی تان باشد، رئیستان فوری شما را مجازات می‌كند.

اردیبهشت
دوقلو

فال روز متولدین خرداد: شما امروز احساس خیلی خاصی نسبت به اتفاقات درست و نادرستی كه پیرامونتان رخ می‌دهد دارید. شما توانایی قضاوت كردن فوق العاده‌ای دارید، چرا كه هم اكنون قدرت قضاوت شما خیلی قوی شده است و همچنین توانایی دیدن هر دو جنبه یك سوال به آن اضافه شده است. فقط فراموش نكنید حرف شما سخن نهایی نیست، پس فقط به عنوان یك فرضیه آن را بیان كنید. به افراد دیگر زمان بدهید، آنها نیاز دارند خودشان به آگاهی برسند.

خرداد
خرچنگ

فال روز متولدین تیر: امروز كمی ‌دودل شده‌اید، حتی اگر دیگران به نفع شما كار كنند باز هم فرقی نمی‌كند. آنها شما را تشویق می‌كنند رویاهای بزرگ داشته باشید، تا بتوانند پروژه‌ای كه قبلاً هم بهش سری زده بودید را مطرح كنند. ولی شما در مسیر خود بمانید و فقط به خاطر اینكه دیگران ازتان می‌خواهند كار دیگری انجام ندهید. شما خودتان بهتر می‌دانید كه چه موقعی باید چه كاری بكنید.

تیر
شیر

فال روز متولدین مرداد: اكنون مسئولیت‌های شما در خانه و خانواده خیلی زیاد شده است، همچنین اگر برای انجام دادن كارهایی كه فكر می‌كنید باید انجام دهید وقت كافی نداشته باشید، برایتان مشكل درست خواهد شد؛ ولی نباید احساس گناه كنید، بلكه باید موفقیت‌های خود را جشن بگیرید. هر وقت كه به خانه برگشتید ابتدا خستگی در كنید و سپس با یك دیدگاه تازه به مشكلات و مسائل حل نشده توجه كنید.

مرداد
ماه شهریور

فال روز متولدین شهریور: با وجود ژوپیتر عیاش و برج جدی زمینی در نشانه تان شما احساس آرامش می‌كنید، اما نمی‌دانید این آسایش و راحتی چقدر دوام خواهد آورد. امروز كاملاً متفاوت شده‌اید، چیزهایی لبخند را روی صورتتان می‌نشاند كه قبلاً نمی‌توانست این كار را بكند. امروز دیگران هم متوجه رفتار مثبت و خوش بینانه شما می‌شوند و حتی می‌توانند از شما درس گرفته و آن را در زندگی خودشان به كار ببرند.

ماه شهریور
ترازو,میزان

فال روز متولدین مهر: تمایل شما به لذت بردن از رویا پردازی تجربیات جادویی و به یاد ماندنی‌ای را برایتان به یادگار گذاشته است، اما وقتی كه روی اهداف خود تمركز می‌كنید اصرار و پافشاری تان برای رویا پردازی بیشتر می‌شود. اما امروز این اصرار به خاطر خوشی و شادی‌های مهار ناشدنی است. شما احساس می‌كنید افراد زیادی كنترل‌تان می‌كنند و شما باید كارهایی انجام دهید كه موافق میل آنها باشد. بنابراین خودتان را از سخت گیری‌های خود آزاد كنید.

ماه مهر
عقرب

فال روز متولدین آبان: انرژی بین شما و دیگران در محل كار كم كم بیشتر می‌شود و خیلی عالی به نظر می‌رسد، البته چند روزی طول می‌كشد تا به اوج خودش برسد. هر همكاری و عمل متقابلی را به یك فرصت تبدیل كنید، اما فراموش نكنید كه باید آگاه و روشمند باشید تا بتوانید به نحو مطلوبی از پس مشكلات جدید بر بیایید.

ماه آبان
کماندار

فال روز متولدین آذر: شما امروز با احساس خوبی نسبت به خود از خواب بیدار می‌شوید. شاید دلیل این حس خوب این باشد كه دیشب خواب خوب و راحتی داشته اید. اما دلیل ان هرچه كه باشد شما امروز احساس می‌كنید كه رویداد خیلی خاصی برایتان اتفاق می‌افتد. هرچقدر كه بیشتر در این رویا سیر می‌كنید، بهتر می‌توانید فرصتها را تشخیص دهید.

ماه آذر
بز

فال روز متولدین دی: امروز فرقی نمی‌كند كه چقدر برای عوض كردن نگرش‌های خود تلاش كنید، شما هنوز به منفی بافی باقیمانده از گذشته خود چسبیده‌اید. تغییر دادن آنها را فراموش كنید، به جای اینكه سعی كنید از تمام آنها دوری كنید بهتر است كه بهآسیب‌های قدیمی ‌خود فكر كنید و اجازه بدهید كه به طور طبیعی و به مرور زمان از زندگی تان خارج شوند. تا فردا ظهر كه ماه نشانه شما را ترك می‌كند رفتارهای غیر منطقی شما نیز كمتر می‌شود.

ماه دی
آبگیر

فال روز متولدین بهمن: امروز قبول كردن تمجیدها و تعریف‌های دیگران برایتان سخت است، چراكه فكر می‌كنید لیاقت این تعریف‌ها را ندارید. متاسفانه با وجود تمام این توجهات و تحسین‌های افراد دیگر شما هنوز اعتماد به نفس پایین گذشته خود را دارید. جنگیدن با چیزهای بدیهی را تمام كنید؛ فقط احساسات قلبی خود را بیرون بریزید و بدون نگرانی و ناراحتی خبرها و سخنانخوب را دریافت كنید.

ماه بهمن
دو ماهي که خلاف جهت هم شناميکنند

فال روز متولدین اسفند: امروز قبول كردن انتقادها كار راحتی است، چرا كه با رفتاری درست و از روی مهربانی ابراز می‌شوند. اگر دیگران نظرات سازنده خور را ابراز می‌كنند؛ فقط می‌خواهند به شما بگویند برای موفق شدن چه كارهایی باید انجام دهید و قصدشان این نیست كه به اشتباهات شما اشاره كرده و آنها را به رختان بكشند. پس به حرف‌های كسانی كه دوستتان دارند گوش بدهید، چرا كه فرصت نابی بهتان رو كرده كه می‌توانید با شنیدن واقعیت زندگی خود را بهتر كنید.

اسفند
 

 

سید علی موسوی بازدید : 73 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

راهکارهای رفع چشم زخم

 

 

 

راهکارهای رفع چشم زخم,چشم زخم,دعای رفع چشم زخم

 

 

در روایات آمده که پیامبر(صلی الله علیه وآله) برای رفع چشم زخم برای امام حسن و امام حسین دعایی نوشته است و پیامبر می‌فرماید که حضرت ابراهیم برای حضرت اسماعیل نیز همین تعویذ برای دفع شر چشم را نوشته است. در نهج‌البلاغه آمده است که العین حق والرقی حق چشم زخم حق است و توسل به دعا برای دفع آن نیز حق است.

 

چشم زخم در قرآن

سحر چشم

سحر و جادو از توانمندی‌های ذاتی بشر است و انسان‌ها می‌توانند به اعتدال ذاتی و غیر اکتسابی به این توانایی بهصورت فعلی دست یابند و یا با آموزش و پرورش، استعداد و توانمندی ذاتی خویش را در این زمینه آشکار سازند.

در داستانی که قرآن درباره مردم بابل گزارش می‌کند به مسأله وجود سحر و تعلیم آن به کمک دو فرشته الهی به نام هاروت و ماروت اشاره می‌نماید. در این داستان که در سوره بقره آمده به خوبی تبیین و تحلیل می‌گردد که سحر و جادو قابل تعلیم و آموزش است و کارکردهای بسیاری دارد و می‌تواند امری مثبت و سازنده و یا منفی و زیان‌بار باشد.

انسان این استعداد و توانمندی را به طور ذاتی دارا می‌باشد که از عناصر فرامادی استفاده کند و یا ابزارهای مادی را در امور فرامادی به کار گیرد در مورد اخیر مراد آن است که شخص می‌تواند از امور مادی چون چشم برای امری معنویمانند محبت و دشمنی بهره ببرد.

در داستان سحر جادوگران مصری و مبارزه ایشان با حضرت موسی(علیه السلام) این نکته مورد تاکید قرار می‌گیرد که سحر می‌تواند در چشم و تصرف در آن باشد. از این رو نفوذ جادوی ساحران فرعونی در چشم بنی اسرائیل بوده که موجب وحشت ایشان می‌شود. به این معنا که شخص می‌تواند با اعمالی، در چشم شخص تصرف کند و تأثیرات آن را در جان و روحش ببیند. بنابراین با حرکت طناب‌ها و ریسمان‌ها در چشمان مردمان تصرف شده و در جان ایشان وحشت و ترس افکنده می‌شود. (اعراف آیه 116)

کافران مکه نیز در برابر معجزات پیامبر(صلی الله علیه وآله) مدعی بودند که چشمانش در برابر مشاهده گشایش درهای آسمان مسحور شدند و در حقیقت پیامبر در چشمان ایشان تصرف کرده تا نتوانند حقیقت و واقعیت را از خیال جدا کنند. (حجر آیه 14و 15)

به هر حال شکی نیست که انسان از توانایی خاص و خارق‌العاده ای برخوردار است که موجبات تصرفات فرامادی و فرا طبیعی را فراهم می‌آورد.

 

 چشم زخم

یکی از اقسام سحر و جادو، تصرفات چشم است که اگر به گونه آسیب زا و زیان‌بار باشد از آن به چشم زخم یاد می‌شود. چشم زخم به معنای آسیبی است که چشم بد به کسی بزند. (فرهنگ فارسی ج1ص1290)

برخی مفسران به برخی از آیات در قرآن به این منظور تمسک کرده‌اند که یکی از این موارد آیات 51 و 52 سوره قلم ( و ان یکاد)  است که نظرات مفسران را به خود جلب کرده است. خداوند در این دو آیه می‌فرماید: و آنان که کافر شدند چون قرآن را شنیدند چیزی نمانده بود که تو را چشم بزنند و می‌گفتند او واقعاً دیوانه‌ای است. حال آنکه [قرآن] جز تذکری برای جهانیان نیست.

از این آیه برخی معنای چشم زخم را برداشتند. اما عده‌ای دیگر آن را معنایی کنایی و شدت خشم تعبیر کرده‌اند. حتی برخی گفته‌اند که این آیه دلالت بر تضاد رفتاری کفار دارد، یعنی از طرفی با چشم‌های خود به اعجاز نگاه می‌کنند وقتی که قرآن برای آن‌ها خوانده می‌شود مجذوب می‌شوند و پشت سر پیامبر می‌گویند که پیامبر مجنون است.

قرآن در آیه 67 سوره یوسف به امکان و حقانیت چشم زخم اشاره می‌کند. در این آیه حضرت یعقوب(علیه السلام) به فرزندان خویش فرمان می‌دهد که هنگام ورود به مصر از یک دروازه شهر وارد آن نشوند و از آن جایی که فرزندان ده‌گانه ایشان افرادی زیبا و تنومند و جوان بودند از ایشان می‌خواهد برای در امان ماندن از چشم زخم مردم مصر از دروازه‌های متعدد وارد شوند تا به چشم نیایند. (المیزان ج11 ص218) بنابراین می‌توان گفت که چشم زخم امری پذیرفته شده در بینش و نگرش قرآنی است.(مجمع‌البیان ج5 و 6 ص380)

در حقیقت یعقوب(علیه السلام) از چشم زخم مصریان نسبت به فرزندانش دل نگران بود. هر چند که آن حضرت(علیه السلام) بر این نکته تأکید می‌ورزد که قدرت انسان‌های دارای چشم زخم به گونه‌ای است که او نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد مگر آن که اراده الهی به این تعلق گیرد که چشم زخم مردم در ایشان اثر نگذارد.(یوسف/67)

 

  راهکارهای رفع چشم زخم,چشم زخم,دعای رفع چشم زخم

 

 مهم‌ترین آیه که درباره چشم زخم بدان اشاره می‌شود آیه 51 سوره قلم است که درباره پیامبرگرامی(صلی الله علیه وآله) آمده است.

در این آیه آمده که کافران در تلاش بودند چشم زخمی به پیامبر(صلی الله علیه وآله) برسانند. آنان که از هر راهی تلاش می‌کردند تا آن حضرت را بکشند و یا دعوتش را به تعطیلی بکشانند از ساحران و جادوگران بهره گرفتند تا این کار را انجام دهند. از این رو خداوند می‌فرماید: و ان یکاد الذین کفروا لیزلقونک بابصارهم لما سمعواالذکر و یقولون انه لمجنون.

در این آیه دلیل آنان برای به کارگیری سحر و جادو و چشم زخم آن است که پیامبر را مجنون و جن زده می‌دانستند و این زمانی بود که ذکر یعنی قرآن را شنیده بودند و آن را شگفت انگیز می‌یافتند. گمان بردن به این که کلام آدمی نیست و می‌بایست کلام جنیان باشد و آنان هستند که وی را به بند کشیده و از زبان محمد(صلی الله علیه و آله) سخن می‌گویند. باعث شد تا با به کارگیری سحر و چشم زخم، تلاش کنند وی را بکشند و یا آسیبی به او وارد سازند تا جن تسخیرکننده نیز بمیرد و یا برود.

واژه زلق در لسان العرب به معنای لغزیدن است و زلق بابصار و لغزیدن به چشم یعنی این که تو را با چشمانشان آزار رسانند و تو را از مقامی که داری بلغزانند.(لسان العرب ج6ص70) این مقام همان مسئله ذکر حکیم و قرآن عظیمی بود که آنان را شگفت زده کرده بود و بهترین سخنوران و شاعران کافران در برابرش زانو به زمین زده بودند.

 

آیا قطعاً قرآن به مسئله چشم زخم اشاره کرده است؟

برای پاسخ به این سؤال  نمی‌توانیم جواب دقیقی بدهیم. برخی مفسران از برخی آیات اجمالاً به این نتیجه رسیده‌اند که به مسئله چشم زخم اشاره شده است.

غیر از قرآن ما منبع دیگری به عنوان روایات و احادیث هم داریم که برخی روایات مسئله چشم زخم را مورد اشاره قرار داده‌اند و بسیاری از دانشمندان امروزی هم معتقدند که برخی چشم‌ها از یک نیروی مغناطیسی خاصی برخوردارند که می‌تواند مثل اشعه لیزر عمل کند. این مسئله هم از نظر علم و هم نظر عقل قابل قبول است که نیروهای فوق‌العاده ای در برخی اعضای بدن هست که تأثیراتی اعمال می‌کند.

چشم زخم در روایات

از نگاه روایی نیز نه تنها منعی در این رابطه وجود ندارد، بلکه روایاتی وجود دارد که بر اساس آن می‌توان گفت مسئله چشم زخم تا حدی قابل قبول است، برای مثال واژه‌هایی مثل رقی به معنای تعویذ و نوشتن دعاهایی برای چشم زخم وجود دارد. واژه  حرز که هر معصومی برای خود حرز دارد.

در روایات آمده که پیامبر(صلی الله علیه وآله) برای رفع چشم زخم برای امام حسن و امام حسین دعایی نوشته است و پیامبر می‌فرماید که حضرت ابراهیم برای حضرت اسماعیل نیز همین تعویذ برای دفع شر چشم را نوشته است. در نهج‌البلاغه آمده است که العین حق والرقی حق چشم زخم حق است و توسل به دعا برای دفع آن نیز حق است.

دستوراتی برای رفع چشم زخم

ساده‌ترین دستور برای رفع چشم زخم خواندن سوره ناس و فلق است. در روایات آمده است که پیغمبر(صلی اللهعلیه وآله) این سوره‌ها را برای امام حسن و امام حسین به عنوان تعویذ قرائت می‌کرد.

از امام صادق(علیه السلام) روایت شده که فرمود است : اگر کسی از شما چیزی از برادرش او را متعجب ساخت سه بار  بگویید: ماشاء‌الله لا حول و لا قوة الا بالله العلی العظیم. در برخی روایات گفته می‌شود که تکبیر بگویید تا تأثیر چشم زخم از بین برود.

البته نباید از این امر غافل شد که زیاده‌گویی ها در این مسئله بسیار است. در بین توده مردم برخی از این مباحث با خرافات عجین و موجب شده برخی اصل آن را هم انکار کنند.

اسفند دود کردن و استفاده از مهره‌های آبی برای دور کردن چشم زخم مبنای روایی ندارد، موضوعاتی است که توسط مردم به بحث اضافه شده است. همان‌طور که در احادیث و روایات آمده اصل تأثیر دعا برای دفع چشم زخم قابل انکار نیست، اما باز کردن دکانی برای نوشتن دعا و ادعای دعانویسی به هیچ وجه قابل قبول نیست، میدان دادن به این افراد نیز گناه محسوب می‌شود.

از دیگر روش‌هایی که قرآن در همین آیه بدان اشاره می‌کند پرهیز از کسانی است که دارای این قدرت هستند و نیز استفاده از شیوه‌هایی است که زمینه‌های چشم زخم را فراهم نمی‌آورد. ظاهر نشدن در برابر شور چشمان یکی از این راه‌هاست.خواندن سوره معوذتین به ویژه سوره فلق یکی دیگر از شیوه‌های پیشگیری و درمان است.

برخی گفته‌اند که آیه من شر حاسد اذا حسد، شامل عائن یعنی کسی که با چشم آسیب می‌رساند نیز می‌شود؛ زیرا چشم زخم گاه از حسادت نفسانی برمی خیزد. به این معنا که شخص هرگاه در دیگری نعمتی یافت و یا فراوانی نعمتی را مشاهده کرد از روی حسادت می‌کوشد تا آن نعمت از او سلب شود و با شور چشمی می‌کوشد تا آن را از میان بردارد.

علامه طباطبایی در المیزان می‌نویسد: چشم زخم نوعی از حسد نفسانی است که هنگام مشاهده چیزی که در نظر شور چشم، زیاد و تعجب انگیز است محقق می‌شود. (المیزان ج20 ، ص393)

منابع :
bornanews.ir
tebyan.net


سید علی موسوی بازدید : 91 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

آشنایی با کاخ بردک‌سیاه در بوشهر

 

 

کاخ بردک‌سیاه,کاخ بردک‌سیاه در بوشهر

 

 

کاخ بردک‌سیاه از جمله آثار دوره هخامنشیان است و در 12 کیلومتری شهر برازجان از توابع بخش مرکزی شهرستان دشتی قرار دارد

این کاخ همچنین یکی از آثار تاریخی و دیدنی استان بوشهر در جنوب ایران است و در حاشیه رودخانه دالکی قرار دارد.

در شهرستان برازجان آثار و بقایای 3 کاخ هخامنشی به نام‌های کاخ چرخاب، کاخ سنگ سیاه (که در بین اهالی به کاخ نظرآقا شهرت دارد) و کاخ بردک سیاه وجود دارد.

کاخ بردک سیاه، بعد از کاخ چرخاب بنا شده و فاقد ظرافت‌ها و ترکیب خاص رنگ‌های سیاه و سفید کاخ‌های برازجان و پاسارگاد است.

در ساخت کاخ بردک سیاه از دو نوع سنگ سیاه و روشن استفاده شده و جنس و رنگ سنگ‌های استفاده شده در ساخت این کاخ در نوع خود منحصر به فرد است.

گروهی کاوشگر در اوایل دهه 80 در یکی از آخرین مراحل کاوش در این کاخ هخامنشی چهار قطعه سنگین طلا کهوزن کل آنها به سه کیلو و 200 گرم می‌رسد کشف کردند.

کاربرد دقیق سه قطعه از این طلاها مشخص نیست اما برخی بر این عقیده‌اند که ممکن است آنها روکش‌های زرین درهای چوبی تالار یا سنگ بنای کاخ باشند.

همچنین در میان این قطعات طلا، قطعه‌ای وجود دارد که می‌تواند قسمت بالای یک جام زرین هخامنشی باشد که زیر لبه آن خطی ساده حک شده است.

گفته می‌شود قطعات طلای هخامنشی کاخ بردک سیاه حالتی چین ‌خورده داشته و در کنار یکی از پایه ستون‌های تالار مرکزی این کاخ کشف شده‌اند. این قطعات منحصر به فرد طلا بعد از کشف به میراث فرهنگی و گردشگری بوشهر تحویل داده شد.

کاخ بردک سیاه که به گفته کارشناسان کاخ زمستانی داریوش اول هخامنشی بوده است در نزدیکی خلیج فارس واقع شده و در سال 1354 در کاوش‌های باستان شناسانه گروهی از باستانشناسان کشور به سرپرستی احسان یغمایی از زیر خاک بیرون آورده شد.

این کاخ که تالار مرکزی آن مشابه کاخ آپادانا و دارای 36 ستون بوده یکی از بناهای مهم تاریخی استان بوشهر و شهرستان برازجان است و در میان نخلستان‌های روستای درودگاه در محل تلاقی دو رودخانه شاپور و دالکی قرار گرفته است.

بقایای به جامانده از کاخ بردک سیاه که شامل پایه ستون‌ها و دیوار نگاره‌ای سیاه رنگ است به دلیل عدم محافظت و سهل انگاری در حال نابودی تدریجی است.

کاخ بردک‌سیاه در سال 1380 توسط سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با شماره 4042 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

 

کاخ بردک‌سیاه,کاخ بردک‌سیاه در بوشهر

 کاخ بردک‌سیاه,کاخ بردک‌سیاه در بوشهر

 کاخ بردک‌سیاه,کاخ بردک‌سیاه در بوشهر

 

 

 منبع:hamshahrionline.ir


سید علی موسوی بازدید : 62 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

برای دختران کوچک لاک نزنید

 

 

 

لاک زدن,عوارض لاک زدن,

لاک ناخن عامل بیماری در کودکان

 

 

برای دختران کوچک لاک ناخن نزنید

وجود ماده بسیار مضر سرب در لاک‌های رنگی دور از انتظار نیست.

متاسفانه بعضی مادران روی ناخن‌های کوچک و زیبای دختربچه‌های کم سن‌وسال خود لاک‌های رنگی مختلف می‌زنند، اما لاک‌های ناخن حاوی مقادیری مواد شیمیایی هستند که فقط بافت نسبتا محکم ناخن‌ها می‌توانند آنها را تحمل کنند. ممکن است چشم و پوست کودکان در اثر تماس با این مواد لاک، دچار تحریک و حساسیت شود. این تحریک و حساسیت برای مخاط دهان به مراتب شدیدتر و بدتر اتفاق خواهد افتاد.

از آنجا که برخی بچه‌های کوچک، عادت به جویدن ناخن‌های خود یا در دهان کردن انگشت و ناخن‌ها دارند، ممکن است در صورت آغشته بودن ناخن‌ها به لاک، مقداری از لاک ناخن را بجوند و با بلعیدن مواد شیمیایی موجود در آن، دچار واکنش‌های دهانی یا ناراحتی‌های گوارشی بشوند. از سوی دیگر، وجود ماده بسیار مضر سرب در لاک‌های رنگی دور از انتظار نیست. به همین دلیل والدین برای پیشگیری از ابتلا به ناراحتی‌های پوستی، چشمی، مخاطی یا عوارض گوارشی، بهتر است از خیر استفاده از لاك روی ناخن‌های فرزندشان بگذرند.

 

منبع : armandaily.ir


سید علی موسوی بازدید : 75 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

زیباترین و محبوبترین بازیگر زن سینمای هند+ تصاویر

 

 

 پریانکا چوپرا در سال ۲۰۰۰ به عنوان ملکه زیبایی جهان انتخاب شد و بعد از بازگشت به هندوستان به بالیوود روی آورد و با فیلم انداز به بالیوود معرفی شد.

 

زیباترین بازیگر زن سینمای هند,بازیگر زن سینمای هند

پریانکا زیباترین و محبوبترین بازیگر زن سینمای هند بالیوود است.

پریانکا چوپرا در سال ۲۰۰۰ به عنوان ملکه زیبایی جهان انتخاب شد و بعد از بازگشت به هندوستان به بالیوود روی آورد و با فیلم انداز به بالیوود معرفی شد.

پریانکا (زادهٔ ۱۸ ژوئیه ۱۹۸۲) هنرپیشه هندی و چهره سرشناس بالیوود است.

پریانکا چوپرا در هجدهم ژوئیه سال ۱۹۸۲ در خانواده‌ای تحصیل کرده چشم به جهان گشود. پدر او دکتر آشوک چوپرا و مادرش دکتر مادو چوپرا بودند پدر او در ارتش کار می‌کرد و آن‌ها به خاطر شغل پدر مجبور بودند به طور مداوم محلزندگی خود را تغییر دهند و همین باعث شد تا پریانکا با آداب و رسوم قسمت‌های مختلف هند آشنایی کامل داشته باشد.

 

  زیباترین بازیگر زن سینمای هند,بازیگر زن سینمای هند

 

 پریانکا فرزند اول خانواده بود و مادر و پدرش علاقه بسیار زیادی به او داشتند علاوه بر این او فرزند مورد علاقه پدر بزرگ و مادر بزرگ خود بود. پریانکا برادری به نام سیدارت نیز دارد که هفت سال از او کوچکتر است.دختر عموی پریانکا چوپرا به نا پارینیتی چوپرا از بازیگران بالیوود است.

 

  زیباترین بازیگر زن سینمای هند,بازیگر زن سینمای هند

پریانکا چوپرا

پریانکا چوپرا برای فیلم اعتراض ( ۲۰۰۴)Aitraaz برنده بهترین بازیگر نقش منفی از جشنواره فیلم فیر شد. فیلم اعتراض ( ۲۰۰۴)Aitraaz همراه با امریش پوری Amrish Puri بازی کرد که همچنین اخرین بازی امریش پوری Amrish Puri بازیگر برجسته درگذشته هندی بود.

وی در سال ۲۰۰۸ با بازی در فیلم‌های دوستانا و فشن ثابت کرد که بهترین بازیگر حال حاضر سینمای هند است.

 

 زیباترین بازیگر زن سینمای هند,بازیگر زن سینمای هند

 زیباترین بازیگر زن سینمای هند,بازیگر زن سینمای هند

 زیباترین بازیگر زن سینمای هند,بازیگر زن سینمای هند

 زیباترین بازیگر زن سینمای هند,بازیگر زن سینمای هند

 

 وی در سال ۲۰۰۸ به خاطر بازی چشمگیرش در فیلم فشن جایزه بهترین بازیگر نقش اول زن را از جشنوارهٔ فیم فیر و دیگر جشواره‌های بالیوود دریافت کرد

او همچنین دو آهنگ خوانده است که یکی از آنها به همراهی ویل.آی.ام به نام پاره کردن است و دیگری به همراه پیتبول به نام بیگانه است.

منبع:seemorgh.com


سید علی موسوی بازدید : 74 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

نکاتی مهم درباره ی گوشت

 

 

نکاتی درباره گوشت, بهترین گوشت کبابی

 

 

عمل پختن، با تغيير پروتئين هاي درون سلولي، بافت گوشت را به طور خوشايندي ترد و آبدار مي ‌كند. اما هنگامي كه درجه حرارت پختن گوشت زياد شود و به 75 تا 80 درجه سانتيگراد برسد، آب آن تبخير مي ‌شود و پروتئين‌ها بيشتر فشرده مي‌ شوند و بافت گوشت چروكيده مي‌ شود.

 

به اين ترتيب گوشت مثل چرم، سفت مي ‌شود. درجه حرارت بالا، نه تنها طعم گوشت را خراب مي ‌كند، بلكه باعث مي شود اسيدهاي آمينه (واحدهاي تشكيل دهنده ي پروتئين)‌ با كراتين (ماده اي در بافت عضلاني) واكنش دهنده و موادي به نام “آمين‌هاي هتروسيكليك” را ‌توليد ‌كنند. اين مواد شيميايي به ميزان بسيار كم، در حد يك ميليارديوم گرم به وجود مي ‌آيند. اما تجربيات آزمايشگاهي و حيواني نشان مي ‌دهند كه آمين‌هاي هتروسيكليك، داراي خواصسرطان ‌زايي قوي هستند.

 

همچنين شواهد ديگري نشان مي دهد افرادي كه زياد گوشت مي ‌خورند، در معرض خطر بيشتري براي ابتلا به انواعسرطان هستند. هر غذاي پروتئيني سوخته‌ اي حاوي آمين‌هاي هتروسيكليك است، اما مقدار اين آمين‌هاي سرطانزا در تخم‌مرغ يا پروتئين سويا در مقايسه با گوشت كمتر است، زيرا بافت عضلاني گوشت، سرشار از كراتين است.

 

گرچه اغلب بررسي ها، گوشت قرمز را منبع اصلي اين مواد سرطان زا به شمار مي ‌‌‌آورند، اما ماهي ومرغ هم به همان اندازه، حاوي اين آمين‌ها هستند. اگر هم گفته مي شود كه ماهي و مرغ بهتر از گوشت قرمز هستند، به دليل نوع چربي موجود در آن هاست، نه به خاطر عدم تشكيل آمين‌هاي هتروسيكليك.

 

بيش از آن كه نوع گوشت مطرح باشد، درجه حرارت بالا عامل اصلي در تشكيل آمين‌هاي هتروسيكليك است. به همين دليل كباب ‌كردن، برشته ‌كردن و سرخ ‌كردن مشكل‌ زا هستند، زيرا اين شيوه‌هاي پخت و پز، گوشت را تا درجه حرارت بسيار بالايي گرم مي كنند. آمين‌هاي هتروسيكليك معمولا در سطح بيروني گوشت كه به منبع حرارتي نزديك تر است، تشكيل مي ‌شوند.

 

كباب ‌كردن مشكل را دو برابر مي كند، زيرا دود زغال، گوشت را در معرض مواد شيميايي سرطان ‌زاي ديگري به نام “هيدروكربن‌هاي آروماتيك پلي‌سيكليك” نيز قرار مي ‌دهد، به اين ترتيب كه وقتي چربي گوشت بر روي زغال مي چكد، دودي توليد مي شود كه اين دود بر روي گوشت مي نشيند و خاصيت سرطان زايي دارد.

 

مدت زمان پختن گوشت نيز در تشكيل آمين‌هاي هتروسيكليك دخالت دارد. تحقيقات نشان داده‌اند گوشتي كه به مدت 10 دقيقه در درجه حرارت 240 درجه سانتي ‌‌گراد سرخ ‌شده‌ است، دو برابر بيشتر از گوشتي كه در همين درجه حرارت به مدت 4 دقيقه سرخ شده ، حاوي آمين‌هاي هتروسيكليك است.

 

البته در درجه حرارت ‌هاي پايين ‌تر نيز اين مواد تشكيل مي شوند، ولي به اين شدت نيست. لذا گوشت آب ‌پز‌‌شده يا پخته شده در فر (درجه حرارت هاي پايين تر) ممكن است حاوي مقداري آمين ‌هاي هتروسيكليك باشند، اما اين مقدار بسيار كمتر از مقدار آمين هاي توليد شده در گوشت سرخ‌ شده، كباب‌ شده روي زغال يا برشته ‌شده است.

 

گوشت را كباب يا سرخ نكنيد كباب كردن و اصولا هر نوع پخت و پزي در درجه حرارت بالا، مواد سرطان‌زايي را توليد مي ‌كند. گوشت، در واقع بافت عضلاني است كه عمدتا شامل سلول‌هاي عضلاني، پروتئين و چربي مي باشد.

 

 

چطور گوشت را بي‌ خطر كباب كنيم؟

در اين مطلب روش هايي را به كمك آنها مي توان، گوشت را به شكل بي خطرتري كباب كرد براي شما بيان خواهيم كرد. اين روش ها عبارتند از:

 

* خواباندن گوشت در سس: يكي از راه‌هايي كه براي كاهش تشكيل آمين‌هاي هتروسيكليك در گوشت پيشنهاد شده، خواباندن آن در سس است. كارشناسان معتقدند اين كار باعث مرطوب و پايين نگه داشتن درجه حرارت آن مي‌ شود. به علاوه شايد برخي از سس ‌ها باعث وارد شدن مواد آنتي اكسيداني در گوشت شوند كه اثرات آمين‌هاي هتروسيكليك را خنثي كنند. اما نتايج تحقيقات در مورد تاثير سس‌هاي مختلف بر اين امر، متفاوت است، بنابراين هنوز در اين مورد نمي ‌توان با قاطعيت سخن گفت.

 

* گوشت را در قطعات كوچك بپزيد: اين كار باعث مي ‌شود درجه حرارت گوشت پايين بيايد.

 

* گوشت هاي لخم ‌تر را انتخاب كنيد: چربي كمتر باعث مي ‌شود كه شعله‌ هاي كمتر و بنابراين دود كمتري توليد شود.

 

* گوشت را گرم كنيد: هر چه گوشت هنگام شروع كباب كردن، گرم ‌تر باشد، زمان كمتري براي پختن لازم خواهد داشت. يك راه اين است كه قطعات گوشت در يك كيسه نايلوني بپيچيد و آن ها را 30 تا 60 دقيقه در آب گرم قرار دهيد. اما اگر اين كار را انجام داديد، بايد فورا گوشت را بپزيد، زيرا باكتري ها خيلي سريع در گوشت گرم رشد مي ‌كنند.

 

* قبل از كباب كردن، از مايكروويو استفاده كنيد: پيش از كباب كردن گوشت، آن را به مدت دو دقيقه در مايكروويو بپزيد. اين كار محتواي آمين ‌هاي هتروسيكليك را به اندازه 90 درصد كاهش مي ‌دهد. در انجام اين كار افراط نكنيد، زيرا مايكرويو كردن زياد، گوشت را خشك مي ‌كند.

 

* به طور مرتب، گوشت را پشت و رو كنيد: پشت و رو كردن مرتب گوشت به معناي آن است كه هيچ طرف گوشت بيش از اندازه حرارت جذب نمي ‌كند يا حرارت از دست نمي ‌دهد، بنابراين گوشت سريع‌ ترمي‌ پزد و لايه‌ هاي بيروني آن كمتر دچار سوختگي مي ‌شود و آمين‌هاي هتروسيكليك كمتري در آن به وجود مي ‌‌آيد.

 

البته بايستي توجه داشته باشيد كه اين ميزان خطرات مربوط به افرادي است كه مقداري زيادي گوشت‌ كبابي يا سرخ ‌شده مي ‌خورند، و گرنه خوردن گه گاه گوشت كباب شده و مانند آن، خطر چنداني براي سلامتي ندارد.

 

نکاتی درباره گوشت, بهترین گوشت کبابی

 

 

غذاهاي تند بخوريد تا لاغر شويد دانشمندان در تازه‌ترين تحقيقات خود به اين نتيجه رسيده‌اند كه مصرفگياهان و غذا‌هاي تند به لاغر شدن كمك مي‌كند.

 

آنها معتقدند با توجه به اينكه غذا‌هاي تند، مزه ملايمي ندارند، نمي‌توان به مقدار زياد از آنها مصرف كرد و به همين دليل موجب لاغري مي‌شوند. از سوي ديگر غذا‌هاي تند سوخت و ساز بدن را نيز بالامي برند و از اين راه به كاهشوزن كمك مي كنند.

 

كارشناسان توصيه مي‌كنند در صورتي كه به ناراحتي معده يا فشار خون بالا مبتلا هستيد و پزشك شما را از مصرف غذاهاي تند منع كرده است، از مصرف اين نوع غذاها خودداري كنيد. ولي اگر اين مشكلات را نداريد، مي توانيد فلفلرا براي لاغر شدن امتحان كنيد. حتي اگر ديگر اعضاي خانواده نمي توانند غذا‌هاي تند بخورند يا كودكان شما اين مزه را نمي‌پسندند، فلفل را ميهمان ميز شام و ناهار خود كنيد و به‌جاي نمك، كه مضرات آن با‌رها به اثبات رسيده است، از مقدار متعادلي فلفل استفاده كنيد.

 

ارتباط افسردگي با چاقي شكمي مطالعات علمي گذشته به ارتباط ميان چاقي و افسردگي تاكيد دارند. به طور كلي ديده مي‌شود كه افراد چاق دچار افسردگي مي‌شوند و بالعكس افراد افسرده دچار افزايش وزن و چاقي مي‌گردند و جالب آنكه افراد افسرده اظهار مي‌كنند كه با غذا خوردن به آرامش مي رسند و همين موضوع باعث مي‌شود خيلي از اوقات، حتي بدون احساس گرسنگي، ناخودآگاه حجم زيادي از مواد غذايي را مصرف كنند و در نهايت به چاقي مبتلا ‌گردند.

 

حال آيا ارتباط بين چاقي در نواحي مختلف بدن و خلق شما يكسان است؟ نتايج مطالعه اخير 5 ساله توسط دانشمندان هلندي نشان داده كه افسردگي شانس ابتلا به چاقي ناحيه شكم را افزايش مي‌دهد، در حالي كه اين ارتباط بين افسردگي و چاقي كل بدن وجود ندارد.

 

نتايج اين مطالعه بيانگر اين مساله است كه احتمالا مكانيسم فيزيولوژيك خاصي، افسردگي و تجمع چربي در ناحيه شكم را به هم مربوط مي‌سازد. همچنين اين نتايج مي‌تواند دليل قانع كننده‌اي باشد كه چرا خطر ابتلا به ديابت و بيماري‌هاي قلبي در افراد افسرده افزايش مي‌يابد!؟ اين مطالعه طي 5 سال، بر روي بيش از دو هزار سالمند كه به خوبي فعاليت‌هاي روزمره خود را انجام مي‌دادند، صورت گرفت و نشان داد: آنان كه علائم افسردگي را دارند، تجمع بافت چربي شكمي را بيشتر از همسن و سال ‌هاي بدون علائم افسردگي خود دارا مي‌باشند.

 

در اين تحقيق براي تعيين چاقي از نمايه توده بدني (BMI) و اندازه‌ي دور كمر و سي‌تي اسكن براي تعيين چاقي شكمي استفاده شد. به طور كلي نتايج اين مطالعه نشان داد افسردگي خطر ابتلا به چاقي شكمي را دو برابر مي‌كند.

 

اين افزايش تجمع بافت چربي، مخصوص شكم بود و در ايجاد چاقي عمومي تغييري مشاهده نگرديد. اين مساله مي‌تواند يك دليل بيولوژيكي داشته باشد كه كشف علت اصلي آن نياز به تحقيقات بيشتري دارد.

 

علاوه بر آن، همانطور كه مي‌دانيم چاقي شكمي به ويژه تجمع چربي‌هاي بين‌بافتي از مخرب ترين نوع چاقي‌ها در ايجاد بسياري از بيماري‌هاي متابوليك و نيز بيماري‌هاي قلبي و عروقي است.

 

قبلا ارتباط بين افسردگي و چاقي به اثبات رسيده بود، اما با توجه به مطالب فوق، در درمان افراد افسرده كه معمولا روند مزمن خواهد داشت، جلوگيري از چاقي شكمي با عنايت به اين كه اين نوع از چاقي مسبب خيلي از بيماري‌هاي ديگر است، اهميت ويژه‌اي دارد.

 

تغيير شيوه زندگي و داشتن تحرك بدني و ورزش منظم روزانه در اين بيماران، علاوه بر آن كه در تغيير خلق بيماران افسرده و به عبارتي بهبود علائم رواني آنان اثرات مفيد غيرقابل انكاري دارد، از طرف ديگر مي‌تواند از بروز چاقي شكمي به طور جدي جلوگيري كند.

 

علاوه بر اين در درمان بيماران افسرده، پيشگيري از پراشتهايي‌هاي مرتبط با حالات خلقي كه منجر به چاقي شكمي مي‌گردد، به عنوان يك ركن اساسي بايد مورد توجه قرار گيرد.

منبع : sooran.com


سید علی موسوی بازدید : 63 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

آشنایی با عطرهای خاطره انگیز

 

 

این بار می‌خواهیم به شما بگوییم  در انتخاب عطر مورد علاقه‌تان نیازی نیست رد تازه‌های بازار را بگیرید یا حتی نگران جدیدترین عطری باشید که قرار است  فلان کمپانی، همین روزها رو کند؛ شما کافی است رد رایحه‌ها را در خاطرات‌تان بگیرید و دنبال رایحه‌ای بروید که از گذشته تا امروز  نشانش در خاطرتان حک شده؛ اتفاقا همین انتخاب‌ها هستند که به مذاق‌تان بیشتر از همیشه خوش می‌آیند! پس این بار قاعده‌ها را درهم بشکنید و بزنید به دلخاطره‌ها… عطرهای پیشنهادی این شماره فارغ از پاییزی بودن‌شان شما را می‌برند به قلب خاطره‌ها …

 

Roberto Cavalli Eau de Perfume

مدرن و ماندگار

روبرتو کاوالی برای کسانی که به پوشش به روز بودن اهمیت می‌دهند، هدیه خوشبویی دارد. بوی قوی شکوفه پرتقال و ترکیب آن با فلفل صورتی و وانیل می‌تواند تا ساعت‌ها باقی بماند و معرف شخصیتی مدرن و ماندگار باشد. بطری گرد و خوشبوی این  عطر را  می‌توانید در حجم‌های 30، 50 و 75 میلی‌لیتر تهیه کنید.

 

آشنایی با بهترین عطرها, عطرهای رمانتیک

 

J`adore Dior for women

رایحه‌ای برای مشکل‌پسندها

ژادور رایحه‌ای است مدرن و مسحورکننده که طرفداران زیادی نیز دارد. بوی لیمو در رایحه این عطر به راحتی قابل تشخیص است که بدون شک مورد پسند افراد مشکل‌پسند خواهد بود. شکوفه ترنج، گلابی، هلو، طالبی و گلمگنولیا در کنار رایحه شیرین وانیل و سدر رایحه این عطر را  در رده عطرهای  پرطرفدار قرار داده است.

آشنایی با بهترین عطرها, عطرهای رمانتیک

 

Yves Saint Laurent Manifesto

شرقی باشید

بوی این عطر ناگهانی است و شجاعت، احساس و اشتیاق را تداعی می‌کند. رایحه ترنج و مویز سیاه به همراه شکوفه یاسمن و زنبق حسی فراموش نشدنی را منتقل می‌کند. از این عطر بوی چوب، سدر و وانیل به مشام مي‌رسد، به همین دليل اگر می‌خواهید به همه شرقی بودن‌تان را نشان دهید مانیفستو را فراموش نکنید.

آشنایی با بهترین عطرها, عطرهای رمانتیک

 

 

Emporio Armani Diamonds Rose

با اعتماد به نفس قدم بزنید

این عطر در واقع طرحی جدید از عطری است که در سال 2007 معرفی شده بود. با بازکردن در عطر بوی تازه شکوفه لیمو و گل‌های معطر به مشام می‌رسد. رایحه لیمویی و ملایم این عطر با ترنج، تمشک، مویز سیاه، گل سرخ، سوسن و نعناع هندی کامل می‌شود. رایحه  این عطر برگرفته از عناصر طبیعت بوده که برای قدم زدن در بعدازظهر پاییزی به شما پیشنهاد می‌شود.

آشنایی با بهترین عطرها, عطرهای رمانتیک

 

 

Balenciaga L’Eau Rose

بوی گل‌ها را فراموش نکنید

ترکیبی از شکوفه گل‌ها و بوی میوه در کنار بوی تمشک، نعناع هندی و چوب سرو رایحه‌ای گرم و ماندگار است که با بو کردن رایحه آن احساس آرامش می‌کنید. به دليل ماندگاری این عطر برای یک مهمانی صمیمانه و دوستانه به شما پیشنهاد می‌شود در دو اندازه  50 و 75 میلی‌لیتر این رایحه را خریداری کنید.

آشنایی با بهترین عطرها, عطرهای رمانتیک

 

 

Kenzo Flower In The Air

دلنشین و رمانتیک

اگر از طرفداران رایحه‌های رمانتیک هستید شک نکنید بمب گلی رایحه این عطر همان چیزی است که با سلیقه‌تان سازگار است. نماد شیشه عطر که برگرفته از گلبرگ‌های گل است، خود نشان‌دهنده رایحه‌ای است که از شکوفه انواع گل‌ها در آن استفاده شده است.  ترکیب  شکوفه گل سرخ، سوسن، یاسمن، مگنولیا وارکیده در کنار رایحهدوست‌داشتنی وانیل بویی تازه و با طراوتی است که در 3 اندازه  30، 50 و 100 میلی‌لیتر تولید شده است.

آشنایی با بهترین عطرها, عطرهای رمانتیک

 

 

منبع : مجله زندگی ایده آل

bartarinha.ir


سید علی موسوی بازدید : 93 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (1)

چگونه پرده ها را در خانه بشوییم؟

 

 

نحوه شستشوی پرده در خانه, شستشو پرده‌های بدون آستر

 

 

پرده‌های کثیف و غبار گرفته هرچند وقت یکبار نیاز به شستشو دارند.

برای شستشو پرده از صابون ملایم یا مایع ظرفشویی و برای تمیز شدن حلقه‌ها از سرکه استفاده کنید.

1 - قبل از شستشو، به پشت پرده خوب نگاه کنید. در صورت پوسیدگی در اثر آفتاب یا کشیدگی‌های مختلف بهتر است آن را عوض کنید.

2 - شستشو پرده‌های بدون آستر را با توجه به دستورالعمل روی لیبل انجام دهید.

3 - شستشو پرده‌های آستردار را به خشکشویی بسپارید.

4 - به جای شستن پرده‌های بزرگ با ماشین لباسشویی، آن‌ها را داخل وان خیس کنید تا آسیب نبینند.

5 - حلقه‌های زنگ زده را داخل سرکه بجوشانید تا مثل قبل براق شوند. روی چوب ‌پرده‌های قدیمی صابون بمالید تا گیره‌ها روان از داخل آن عبور کنند.

6 - برای سریع‌تر خشک شدن پرده، از دور خشک‌کن و برای خوشبو شدن از نرم‌کننده لباس استفاده کنید.

 

نکته :

_ هر چند وقت یکبار برای غبار روبی، روی پرده‌ها جاروبرقی بکشید.

_ برای جلوگیری از رفتن پرده داخل جاروبرقی، میزان مکش آن را کم کرده، بین پرده و لوله جاروبرقی از یک صفحهپلاستیکی مشبک استفاده کنید.

 

 

منبع : hamshahrionline.ir


سید علی موسوی بازدید : 90 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

با تغییر افکار، زندگی‌تان را بسازید!

 

 

 

تغییر افکار,روش برای تغییـر فکر, افکار منفی

 

 

ما همان افکارمان هستیم، اگر نتوانیم افکارمان را تغییر دهیم نمی توانیم هیچ تغییر دیگری ایجاد کنیم. شما قطاری از افکار دارید که هنگام تنهایی، سکوت و زمانی که غرق در افکارتان هستید سوار آن می شوید. ارزشی که برای خودتان قایل هستید و شادی هایی که در زندگی دارید همه بستگی به جهتی دارند که قطار به آن سو در حرکت است.

اگر واقعا می خواهید در زندگیتان تغییری ایجاد کنید باید ابتدا ذهن و افکارتان را تغییر دهید و آن را از هر نوع تفکر آزاردهنده ای که شما را به عقب می راند پاک کنید. در این مطلب به شما کمک می کنیم بتوانید ذهنتان را آزاد کرده و تغییرات دلخواهیتان را در زندگی ایجاد کنید.

ده روش برای تغییـر فکر

1-خطاهای شناختی را بررسی کنید: افکار منفی خود را بنویسید تا نوع خطاهای شناختی خود را بیابید با این کار به راحتی بیشتری می توانید مثبت تر و واقع بینانه تر با موضوع برخورد کنید .

2-نشانه ها را بررسی کنید: به جای آنکه فرض بر درست بودن افکار منفی خود بگذارید ، نشانه های واقعی آنرا بررسی کنید . برای مثال ، اگر احساس می کنید که هرگز کاری را درست انجام نمی دهید می توانید بسیاری از کارهایی را که با موفقیـت انجام داده اید فهرست کنید.

3-روش معیار دو گانه: به جای آنکه خود را بی رحمانه تحقیر و سرزنش کنید با همان مهر و محبتی برخورد که بادوست خود ، اگر این حادثه برایش اتفاق می افتاد ، گفتگو می کردید .

4-روش تجربی:  اعتبار اندیشه منفی خود را آزمون کنید . مثلاً اگر در حالت اضطراب ، نگران حمله قلبی هستید ، می توانید کمی ورزش و نرمش کنید . چند بار از پله های ساختمان بالا و پایین بروید . با این اقدام از سالم بودن قلب خود مطمئن می شوید .

5-اندیشیدن در سایه های خاکستری: با آنکه این روش به ظاهر کسل کننده است ، اما تأثیر بسیار خوبی دارد . به جای آنکه در جو / تفکر هیچ یا همه چیز / به مشکل خود بیندیشید ، یرای مشکل پیش آمده امتیازی از صفر تا صد در نظر بگیرید ، وقتی اوضاع آنطور که مایل هستید بر وفق مراد نیست ، به جای آنکه خود را شکست خوردهء تمام عیار بدانید ، موضوع را به طور نسبی بررسی کنید . ببینید از این موقعیت چه درسی  می آموزید.

6-روش بررسی: از دیگران سئوال کنید تا از واقع بینانه بودن افکار و تلقی های خود مطلع گردید .مثلاً اگر معتقدید که اضطراب سخنرانی در حضور دیگران غیر طبیعی و مایهء خجالت است  از دوستانتان بپرسید آیا آنها هم در مواقع مشابه احساس اضطراب کرده اند ؟

7-تعریف واژه ها: وقتی به خود بر چسب حقیر ، نادانی ، بازنده ، یا احمق می زنید از خود بپرسید / احمق / ، / کودن / ، / نادان / چه معنایی دارند . وقتی به این نتیجه رسیدید گه چیزی به عنوان / نادان / وجود خارجی ندارند ، وقتی فهمیدید / بازنده /  بی مفهوم است ، احساس بهتری پیدا می کنید .

تمرکز کنید بر چیزی که در زمان حال در حال انجام است. به یاد داشته باشید که تمام وجود در زمان حال است، بنابر این زمان حال جایی است که قدرت شما در آن قرار دارد. و لذا این جمله را دائما به خود بگوئید “در حال باش.”

 

تغییر افکار,روش برای تغییـر فکر, افکار منفی

 

8- روش علم معنایی: خیلی ساده از زبانی استفاده کنید که بار عاطفی کمتری داشته باشد . این روش برای یرخورد با عبارتهای / باید دار / مفید است . به جای گفتن / نباید این اشتباه را می کردم / بگویید / اگر این اشتباه را نمی کردم بهتر بود

9-نسبت دادن مجدد: به جای آنکه بی دلیل فرض را بر بدی خود بگذارید و خویشتن را به خاطر مشکل پیش آمده سرزنش کنید ، به جای عوامل بسیار متعددی که این مسئله را ایجاد کرده اند بیندیشید ، به جای سرزنش خویش به حل مسئله بیندیشید .

10-تحلیل سود و زیان: امتیازات و زیانهای یک احساس ( مانند ، عصبانی شدن از تأخیر اتوبوس ) ، یه فکر منفی ( مانند ، هر قدر تلاش کنم بی فایده است ) یا یک انگاره رفتاری ( مانند ، پرخوری ، و خوابیدن در رختخواب در وقتافسردگی ) را فهرست کنید . هم چنین می توانید از روش تحلیل سود و زیان برای اصلاح باورهای مخربی از نوع ( من همیشه باید کامل و صد در صد بی عیب و نقص باشم ) استفاده کنید .

اگر خواهان آن هستید که کنترل زندگیتان را بدون دخالت احساسات و هیجانات کور، در اختیار داشته باشید، به کار بردن 4 اصل زیر، سرنوشت شما را در دستان خود شما قرار می دهد:

 

اصل 1 :  

آیا شما اکثر اوقات در وضعیت صلح هستید یا در وضعیت ترس؟ اگر شما به صورت خود بخود در وضعیت صلح قرار نمی گیرید نشان دهنده این است که عادت کرده اید در وضعیت ترس قرار بگیرید.

فعالیت عملی: تمرین کنید که در درون خودتان منطقه ای از صلح پیدا کنید. هر روز را به مدت 30 دقیقه در حالتسکوت بسر ببرید . راحت باشید، چشم هایتان را ببندید و بصورت عمیق نفس بکشید و بر روی نفس هایتان تمرکز کنید و به فکر های که وارد ذهنتان می شود نگاه کنید.

اصل 2 :

قدرت زندگی فقط در زمان حال است . پارسال رفته است. ماه گذشته، هفته گذشته، شب گذشته، 1 ثانیه گذشته همه رفته است. آنها دیگه وجود ندارند، مگر در حافظه ی شما. آنها همه بی معنی هستند مگر اینکه شما به آنها معنی ببخشید.
همچنین، فردا، هفته آینده، ماه آینده، و غیره. هم موجود نیستند، مگر در تصور شما.

فعالیت عملی: در زمان حال باشید، همیشه. تمرکز کنید بر چیزی که در زمان حال در حال انجام است. به یاد داشته باشید که تمام وجود در زمان حال است، بنابر این زمان حال جایی است که قدرت شما در آن قرار دارد. و لذا این جمله را دائما به خود بگوئید “در حال باش.”

اصل 3 :

افکار و احساسات شما خلق کننده نیروهای شما هستند. افکار و احساسات شما ، واقعیت فیزیکی را ایجاد می کند. اگر شما بدون تضاد و تناقض بر روی هر فکر و احساسی متمرکز شوید آن فکر و احساس به واقعیت تبدیل می شود.

فعالیت عملی: در هر لحظه، چیزی در حال خلق شدن است. تصمیم بگیرید که چه چیزی را می خواهید داشته باشید و یا تجربه کنید و یا بیآفرینید . احساس کنید آن چیز وجود دارد و آن را تجربه کنید. تجربه تان را به زمان حال منتقل کنید.

اصل 4 :

مقاومت، مقاومت می آفریند، اگر شما در برابر تجارب ناراحت کننده مقاومت کنید، شما در حقیقت بر روی همان تجارب و احساسات تمرکز کرده اید. با تمرکز کردن و فکر کردن به هر تجربه ای آن تجربه بیشتر و بیشتر ایجاد می شود.

فعالیت عملی: آغوش تان را بر روی تجارب ناراحت کننده باز کنید، شما تا زمانی که مشخص نکنید چه چیزی را نمی خواهید، خواستنی های واقعیتان آشکار نخواهد شد. یکی بدون دیگری نخواهد بود. دائما تمرکزتان را بر روی آن چیزی که می خواهید تغییر دهید.

منابع:مجله موفقیت/انجمن مشاوره تعهد/تبیان


سید علی موسوی بازدید : 74 سه شنبه 16 مهر 1392 نظرات (0)

علل و درمان سیاهی زیر بغل

 

 

 

سیاهی زیر بغل,درمان سیاهی زیر بغل,علل سیاهی زیر بغل

 

 

 

آیا شما هم ناراحت سیاهی زیر بغل خود هستید؟ آیا با پوشیدن لباس‌های آستین کوتاه و آستین حلقه‌ای‌ احساسناراحتی می‌کنید؟ آیا به دنبال راهی برای از بین بردن سیاهی زیر بغل خود هستید؟ اگر پاسخ شما به این پرسش‌ها مثبت است، باید ابتدا با علل به وجود آمدن این سیاهی آشنا شوید.

شاید شما هم متوجه شده باشید که بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات بهداشتی برای تبلیغ و فروش بیشتر ادعا می‌کنند که محصول آنها می‌تواند سیاهی زیر بغل را از بین ببرد. اما واقعیت این است که از بین بردن سیاهی زیر بغل، با توجه به علل متعدد به وجود آورنده آن، به همین سادگی‌ها هم نیست. هر چند که ممکن است این محصولات به طور موقت تاثیر کمی‌در کاهش این سیاهی‌ها داشته باشند، اما جالب است بدانید که در اکثر موارد یکی از اصلی‌ترین علل ایجاد سیاهی زیر بغل همین محصولات، مانند دئودورانت‌ها هستند. در ادامه به برخی علل تغییر رنگ زیر بغل اشاره می‌کنیم و سپس برخی راه‌های درمانی را به شما معرفی می‌کنیم.

 

استفاده از تیغ

وقتی که شما برای از بین بردن موهای زیر بغل، از تیغ برای تراشیدن آنها استفاده می‌کنید، شما در واقع مو را از سطح پوست می‌تراشید و ریشه آن همچنان در زیر پوست شما باقی می‌ماند. شاید مو در ظاهر از بین رفته باشد، اما در زیر پوست شما همچنان وجود دارد و از آنجا که پوست زیر بغل بسیار نازک است، وجود این موها باعث تیره به نظر رسیدن زیر بغل شما می‌شود. استفاده از تیغ همچنین باعث می‌شود موهاضخیم‌تر شوند که همین امر نیز سیاهی زیر بغل را افزایش می‌دهد.

 

 

سلول‌های مرده

یکی دیگر از عوامل سیاهی زیر بغل می‌تواند وجود سلول‌های مرده در زیر بغل شما باشد. برای کاهش سلول‌های مرده زیر بغل، کافیست پوست این ناحیه را با لیف یا هر پارچه ضخیم دیگری تمیز کنید تا این سلول‌ها از پوست جدا شوند.

 

استفاده بیش از حد از دئودورانت‌ها و اسپری‌های ضد تعریق

بسیاری از متخصصان معتقدند که مواد شیمیایی موجود در دئودورانت‌ها می‌توانند یکی از عوامل موثر در ایجاد سیاهی زیربغل باشند. محصولات ضد تعریق می‌توانند رنگ زیر بغل را تغییر دهند و این تغییر معمولا بلند مدت یا حتی گاه همیشگی است. برای جلوگیری از این مشکل، از راه‌های طبیعی برای کاهش تعریق استفاده کنید.

 

اصطکاک

گاهی اوقات، استفاده از لباس‌های تنگ باعث اصطکاک بین پوست بدن و پارچه لباس می‌شود که همین امر به تغییر رنگ زیر بغل منجر می‌شود. به منظور جلوگیری از این اتفاق، سعی کنید از لباس‌های گشادتر یا لباس‌هایی که از پارچه‌های طبیعی و نازک تهیه شده‌اند استفاده کنید تا پوست شما بتواند نفس بکشد. کاهش وزن نیز می‌تواند کمک کند.

 

عامل وراثت

برخی افراد، سیاهی زیر بغل خود را از والدین خود به ارث می‌برند، اما اگر عامل مربوط به وراثت نباشد، می‌توان عوامل دیگری نظیر تغییر هورمونی، افزایش وزن و یا حتی استفاده از قرص‌های ضد بارداری را موثر دانست. در چنین مواردی، بهتر است برای درمان به یک پزشک متخصص مراجعه کرد.

 

دیابت

یکی از نکاتی که اکثرا از آن آگاه نیستند، نقش دیابت در تغییر رنگ زیر بغل است. بهترین راه مبارزه با سیاه شدن زیر بغل برای افراد دیابتی، نگه داشتن انسولین در حد متناسب و استفاده از راه‌های طبیعی کاهش تعریق است.

 

راه‌های درمان

حال که ما می‌دانیم علل اصلی تغییر رنگ پوست زیر بغل چه چیزهایی هستند، می‌توانیم برای درمان اقدام کنیم.

 

اپیلاسیون یا لیزر

مهمترین علت سیاهی پوست زیر بغل، استفاده از تیغ یا کرم‌های موبر برای از بین بردن موهاست. به جای تیغ و کرم‌های موبر، از موم برای کندن موها استفاده کنید. درست است که درد آن بیشتر است، اما با این روش مو از ریشه کنده می‌شود و در نتیجه رنگ زیر بغل بلافاصله چندین درجه روشن‌تر خواهد شد. استفاده از موم همچنین به کم و نازک شدن تدریجی موها نیز کمک می‌کند. اگر به دنبال روشی دائمی‌ هستید، می‌توانید از لیزر استفاده کنید. با استفاده از لیزر، رنگ زیر بغل به تدریج روشن‌تر می‌شود.

 

مخلوط زعفران

یک راه موثر و طبیعی دیگر که می‌توانید تاثیر آن را در دو روز مشاهده کنید استفاده از مخلوط کمی‌زعفران با دو قاشق غذاخوری شیر یا خامه است. این مخلوط را قبل از خواب به زیر بغل خود بمالید و اجازه دهید تا صبح بر پوستاین ناحیه بماند. این مخلوط نه تنها رنگ زیر بغل را روشن تر می‌کند، بلکه باعث از بین رفتن بوی بد عرق نیز می‌شود.

 

آب لیمو

یک راه موثر دیگر برای سفیدتر کردن زیر بغل، مالیدن آب لیمو به پوست این ناحیه است. این کار را باید هر روز و پیش از حمام انجام دهید. لیمو یک سفید کننده طبیعی است که به تدریج رنگ پوست را روشن‌تر می‌کند. پس از حمام، کمی مرطوب کننده به پوست زیر بغلتان بزنید و تا چند روز از دئودورانت استفاده نکنید.

 

ماسک‌های روشن کننده

می‌توانید برای از بین بردن سیاهی زیر بغل خود از ماسک‌های روشن کننده استفاده کنید. یا این ماسک‌ها را درخانه تهیه کنید یا آنها را از بیرون خریداری کنید. برای تهیه این ماسک در خانه، کافیست یک مشت آرد نخودچی را با کمی ‌ماست، لیمو و کمی‌ زردچوبه مخلوط کنید و بر پوست زیر بغلتان بمالید. بگذارید ۱۵ الی ۲۰ دقیقه روی پوستتان بماند سپس آن را با آب ولرم بشویید.

 

سیب زمینی و خیار

سیب زمینی نیز نوعی سفید کننده طبیعی است. شما می‌توانید تکه‌های سیب زمینی را بر پوست این ناحیه بمالید یا اینکه سیب زمینی را رنده کرده و پوست زیر بغل را به آب آن آغشته کنید. در هر صورت، اجازه دهید پوست به مدت ۱۵دقیقه با سیب زمینی یا آب آن تماس داشته باشد. خیلی زود متوجه تاثیر آن خواهید شد. خیار نیز عملکردی مشابه دارد و می‌توانید به همان صورتی که از سیب زمینی استفاده می‌کنید، از خیار نیز استفاده کنید.

 

کاهش استفاده از دئودورانت‌ها

همانطور که گفتیم، دئودورانت‌ها و اسپری‌های ضد تعریق می‌توانند خود یکی از علل اصلی سیاه شدن زیر بغل باشند. به همین دلیل بهتر است تا می‌توانیم از آنها کمتر استفاده کنیم، اما می‌توانید در عوض برای از بین بردن یاپیشگیری از ایجاد بوی عرق، از راه‌های طبیعی استفاده کنید. یکی از این راه‌ها، ترکیب بیکینگ پودر و آب و مالیدن آن به زیر بغل است. پس از مدتی که از دئودورانت‌ها استفاده نکنید، متوجه تغییر رنگ زیر بغل خود خواهید شد.

 

روغن نارگیل و ویتامین E

روغن نارگیل و ویتامین E نیز می‌توانند در کاهش سیاهی زیر بغل تاثیر بسیاری داشته باشند. کافی است روزانه کمی ‌از این روغن را بر پوست زیر بغل خود بمالید. روغن نارگیل و ویتامین E علاوه بر سفید کردن پوست زیر بغل، باعث لطافت و نرمی‌ پوست این قسمت نیز می‌شوند.

 

دکتر فرزاد پورجم پزشک عمومی
منبع:زیبـــاشـــو دات کام


تعداد صفحات : 47

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 474
  • کل نظرات : 5
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 42
  • آی پی دیروز : 43
  • بازدید امروز : 80
  • باردید دیروز : 69
  • گوگل امروز : 3
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 517
  • بازدید ماه : 1,922
  • بازدید سال : 15,840
  • بازدید کلی : 161,085